Dit is toch echt goed op te zoeken, bijv. microsoft heeft hier goede tutorials/howto's voor:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using
Ook google geeft veel info: [google=password on shared files xp] of zelfs in het Nederlands: [google=windows xp wachtwoord bestanden delen]. Nu gebruik ik zelf amper WinXP
en gebruik al helemaal niet de standaard gedeelde folder: maar ik wet wel dat het hele idee achter die shared documents is dat juist IEDEREEN het kan gebruiken
dus weet het niet helemaal uit m'n hoofd, maar met de vele bronnen op het net moet je er toch al wel uitkomen volgens mij
[google=password shared folder] helpt nog meer denk ik. Je wilt zo misschien simple filesharing even uitzetten. Check ook even wat je allemaal kan doen met NTFS rechten.
[google="shared documents" password site:microsoft.com] levert het handige
Description of File Sharing and Permissions in Windows XP
En dat lijkt me meer dan genoeg
Trouwens welkom op GoT!
Misschien is het handig om even
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door te lezen, dit is namelijk toch wel een vraag die eigenlijk niet echt past op GoT aangezien het met relatief weinig moeite zelf is uit te zoeken: waarschijnlijk zal dan ook dit topic op slot gaan en dan weet je ook waarom

Zo wordt ook uitgelegd dat binnen 24 uur je topic 'omhoogschoppen' niet aardig is: je kan met de edit knop (

) eventuele aanvullingen geven als niemand anders heeft gereageerd
En te moeilijk: grote kans dat mensen niet reageren juist omdat je zelf te weinig moeite lijkt te hebben gedaan door niet te laten zien wat je al hebt geprobeerd
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)