Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Ja ik weet niet hoe het anders moet omschrijven.

Ik heb hier een leuk netwerkje, werkt al een jaar prima, start ik vanmorge me PC op, internet doet het niet. Dus ik dacht even in me router kijken (via netwerk), lukt ook niet. Blijkt dus even later dat bij me netwerkkaart in de device manager staat aangegeven dat er een probleem is.

Device could not start

naja die is kapot dacht ik dus. ik heb hier een nieuwe liggen die er maar ingeflanst, maar precies hetzelfde probleem. Nou, dan nog maar even een ander PCI slot proberen. Maakt ook niks uit. Internet doet het wel, want ik zit nu vanaf me Pa's pc dit topic te maken.

Aan de problemen oplossers in windows heb je ook niks, zit je die helemaal in te vullen, kom je aan het einde, staat er "thank you for using this wizzard" 8)7

van de een op de andere dag doet me PC zo raar... iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Jouw probleem is geen netwerk probleem, maar een algemeen hardwareprobleem.
Waarschijnlijk heb je een IRQ conflict of een driver die corrupt is geraakt om de een of andere reden.
Probeer de driver eens terug te zetten naar de laatst werkende (als je XP draait) of verwijder anders het apparaat eens, en installeer het opnieuw (de drivers dus).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
ik heb al me drivers opnieuw geinstalleerd, en ik heb hem ook al een keer gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

dat "laatste werkende" kan ik nog wel eens proberen (ik heb win2k daar kan dat ook) maar mijn ervaring is dat dat meestal nog MEER kapot maakt. Maar aangezien het zo ook niet werkt kan ik het wel proberen

EDIT:
geprobeert, helpt niks

[ Voor 55% gewijzigd door KnEuTeR op 17-08-2003 14:20 ]

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
volgens mij is het niet de hardware... maar kan je windows de driver van je netwerkkaart niet laden... misschien dat windows een .inf kwijt is ofzo.
heb het zelf ook wel is gehad in xp met me cd-roms speler en brander... en toevallig alle 2 tergelijk :)

ik zou zeggen.. probeer een driver te vinden

edit:

oh, dat had je al geprobeert.. hmmz zoek een herstell optie en check even op virussen.

[ Voor 15% gewijzigd door BlackLion op 17-08-2003 14:23 ]

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Nou dit is wel heel vreemd

Ik heb even in Slackware geboot op die PC. Daar werkt het netwerkt/internet ook niet!

dus het MOET aan de hardware liggen. Maarrrr... ik heb ondertussen een NIEUWE ethernetkaart erin gestopt en in een ANDER PCI slot

aaargh ik word gek

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Toevallig een poort op je router kapot?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Predator

Suffers from split brain

Fire_escape schreef op 17 August 2003 @ 16:21:
Toevallig een poort op je router kapot?
:?

Als kapotte router poort die een hardware conflict tussen de netwerkkaart en een andere device op een client veroorzaakt ?
Dat is nogal vergezocht/onmogelijk.

Dit is iig geen netwerkprobleem, maar zoals aangegeven wellicht een hardware conflict

NT -> OH

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik had dit probleem vorige week ook!! Precies hetzelfde. Ik heb mijn netwerkkaart uitgeplugged, zonder kaart opgestart. Daarna pc uitgedaan en netwerkkaart er opnieuw ingeplugged, en hij deed het weer. Het is inderdaad even gek worden, maar uiteindelijk moet het met dezelfde netwerkkaart wel lukken. Gewoon een paar keer opstarten met en zonder netwerkkaart en een ander PCI slot proberen. Succes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of verwijder alles even in veilige modus.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 16:25:
Ik had dit probleem vorige week ook!! Precies hetzelfde. Ik heb mijn netwerkkaart uitgeplugged, zonder kaart opgestart. Daarna pc uitgedaan en netwerkkaart er opnieuw ingeplugged, en hij deed het weer. Het is inderdaad even gek worden, maar uiteindelijk moet het met dezelfde netwerkkaart wel lukken. Gewoon een paar keer opstarten met en zonder netwerkkaart en een ander PCI slot proberen. Succes
gedaan, in windows geeft ie nu aan dat de netwerkkaart GOED werkt, het lichtje op zijn plaats in de HUB brandt ook, MAAR het netwerk werkt nog niet :'(

wat kan er nu nog mis zijn?!?!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
jeeeej na de computer 10 minuten aan te hebben laten staan DEED hij het ineens!

ik weet niet WAT het probleem was, HOE ik het heb opgelost, maar hij doet het weer

het was namelijk echt zo'n onoplosbaar probleem, ik was al bijna in staat me moederbord te gaan vervangen :P

danku Emrah voor uw tip, gelukkig dat er mensen zijn die weten hoe GEK ik me voelde :+

't zal wel door de hitte komen :)

Verwijderd

Soms lijkt het probleem zo erg moeilijk oplosbaar te zijn, terwijl het eigenlijk zo eenvoudig is... :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

yep, niet meteen panieken als het niet werkt...
om e.o.a. reden kan het zijn dat hij netbios nodig had ofzo..
die doet om de 12 minuten een broadcast d8 ik..

Bij dit soort vage problemen.. mijn advies, herstarten, herstarten deinstaleren, herstarten instaleren herstarten... doet ie het dan nog niet.. 2 sigaretjes roken of ff met de hond gaan wandelen.. (als het maar 15 minuten duurt ;) )

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1