Toon posts:

[9500 Pro] strepen in beeld, vervormd beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds kort vreemde strepen in beeld en in spellen vervormt het beeld helemaal.
In collin mc'rea 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pc.JPG

Op mijn desktop:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dsktop.JPG

Soms zijn de strepen ook blauw.

Ik heb al eerder gezocht, maar de antwoorden die daaruit kwamen hadden veelal te maken met de 9500-->9700 hack of mensen die hun kaart te ver hadden overclocked. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, catalyst 3.1, 3.2, 3.5 en 3.6 en de omega drivers van 3.5 en 3.6.
Deze nieuwe drivers geven allemaal hetzelfde resultaat: Strepen.
Als ik boot heb ik niet meteen strepen over mijn beeld, die komen pas na een tijdje.
Verder heb ik de artifact tester die bij de omega van 3.6 zat gedraaid, maar die zei dat ik mn kaart wat verder moest overclocken omdat er niets aan de hand was, dat heb ik maar niet gedaan :)

Specs:
asus a7n8x deluxe
win xp pro engels incl sp1
2x 512 mb pc3200 twinmos
club 3d radeon 9500 pro

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ziet eruit als een brakke kaart (geheugen). Kan je de kaart in een andere pc testen? Als het probleem daar hetzelfde is is het duidelijk, tijd om garantie te vragen :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn 9500 pro, maar dat kwam omdat mijn northbridge blokje stond te lekken boven mijn agp poort en de kaart zelf... Daarna nooit meer problemen gehad. DirectX uninstallen met een bepaald tooltje en opnieuw installeren zou ik ook nog even proberen, en ik zou ook even kijken wat er gebeurd als je een van ati's eigen demo's draait, bv Pipe Dream ofzo.

• RDX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01-2025

RDX

Cornholio2001 schreef op 17 August 2003 @ 14:03:
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn 9500 pro, maar dat kwam omdat mijn northbridge blokje stond te lekken boven mijn agp poort en de kaart zelf... Daarna nooit meer problemen gehad. DirectX uninstallen met een bepaald tooltje en opnieuw installeren zou ik ook nog even proberen, en ik zou ook even kijken wat er gebeurd als je een van ati's eigen demo's draait, bv Pipe Dream ofzo.
Wat bedoel je met northbridge blokje stond te lekken???

Ik heb nl. vergelijkbare problemen met een ati 9500 np. Ook niet overclocked, toch wordt het geheugen te warm. Als ik btw het geheugen te ver UNDERclock krijg ik ook dezelfde strepen. Heb al 3 non-pro's gehad met hetzelfde probleem. Ik heb mijn voeding al vervangen door een enermax, maar dat hielp ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu even niet mijn videokaart in een andere pc testen, dat lukt later wel :) Garantie was toch weg als je de koeler van je gpu had gehaald? Ik heb er namelijk een zalman ZM80A-hp opgezet. If so--> :'(