harde schijf dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
na een schok tegen de kast wilde de compu niet meer opstarten (schijfleesfout...). heb geprobeerd om HD te formateren in DOS via opstartdiskette. Dit lukt wel maar duurt erg lang en blijft vaak hangen. Daarna windows XP opnieuw instaleren maar bij formateren naar NTFS blijft ie op 37% hangen. Daarna voor de optie gekozen om te converteren naar NTFS, instaleren ging goed maar XP was zeer traag en partitie D: en E: waren onbereikbaar terwijl dat in DOS wel luktte

het is een maxtor schijf en heb powermax op de schijf losgelaten maar daar komt ook nix nuttigs uit, error en contact opnemen met maxtor, schiet ik dus ook weinig mee op

er zitten dus veel dode plekken op de HD vermoed ik maar is de hele HD daardoor onbruikbaar geworden?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

argro schreef op 17 August 2003 @ 13:39:

het is een maxtor schijf en heb powermax op de schijf losgelaten maar daar komt ook nix nuttigs uit, error en contact opnemen met maxtor, schiet ik dus ook weinig mee op
er komt niets nuttigs uit, maar hij geeft wel een error en dat je contact moet opnemen met maxtor :)

dus het lijkt me het beste dat je contact legt met maxtor en de fout ff opschrijft.

hoe oud is die schijf :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• argro
het is een schijf van bijna 2 jaar oud (september)
maar ik vraag mij dus af of deze schijf nog te redden is of dat er een nieuwe moet komen, is er een tool om de dode stukken van de HD te omzeilen en er dus een iets kleinere maar wel goede HD van te maken?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als er dode stukken opzitten zou je wel iets hebben om die stukken uit te schakelen.
maar het is meestal zo dat er dan steeds meer stukken komen.
totdat je niets meer kan doen.
je zou op de site van maxtor kunnen kijken, daar kan je als het goed is een formulier invullen en kijken of je garantie hebt.
dan ben je altijd beter af.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• argro
geduld is een schone zaak, bij het formateren tijdens XP setup bleeft de pc niet hangen maar het duurde gewoon vreselijk lang (half uurtje over sommige %en) maar ging wel gewoon verder en setup ging ook zonder problemen

mag ik er nu van uit gaan dat XPsetup mijn HD heeft ''gerepareerd'' en dat er verder geen problemen zijn?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou het zekere voor het onzekere nemen en dat ding terugsturen naar maxtor of een nieuwe kopen. Dit ding is niet meer te vertrouwen, en ook al doet ie het nu weer een beetje, je zult net zien dat ie op een moment dat je het niet kan gebruiken er definitief mee ophoudt. En dan maar hopen dat je van alles een backup hebt :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom schiet je daar weinig mee op :?
Dat spuugt Powermax zeker niet voor de lol uit .. :z

Oplossing is simpel: contact opnemen met Maxtor (of de winkel waar je de HDD had gekocht).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.