Toon posts:

[quake3] Lokale ping verhogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Weet iemand hoe ik met Quake3 1.32 mijn ping naar de lokale dedicated quake3 server verhogen naar ongeveer 50?
Met 1.16n kan je je snaps op 19 (ipv 20) zetten en krijg je een ping van ongeveer 50. Maar met 1.32 werkt dit niet. Ik krijg constant een ping van 0-10 (beetje oneerlijk niet?).

weet iemand hoe dit werkt in 1.32?

Verwijderd

Topicstarter
tja, niet zoveel ervaring met GOT forums :D sorry...

maar connecten via buiten adres werkt niet bij mij...

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Volgens mij kan dat gewoon niet. Je zou wel eens kunnen proberen met rate en maxpackets in te stellen, maar tjah je hebt gewoon het voordeel van een lan :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
rate doet ook niks hier...
maxpackets ook nie... :(

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
tweakduke schreef op 17 augustus 2003 @ 13:46:
Volgens mij kan dat gewoon niet. Je zou wel eens kunnen proberen met rate en maxpackets in te stellen, maar tjah je hebt gewoon het voordeel van een lan :)
dat zijn bijde instellingen voor een lan, dus niks met lokale ping te maken

ik weet weinig van quake3, maar ik weet dat er in half-life iets bestaat als 'fake lag'

zoek daar is naar op een quake forum ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid: ik ben gewend om met ping 40-50 te spelen. tevens is het ook eerlijker tegenover andere spelers...

'fake lag' klinkt "nep". Die ping vertraging moet wel echt zijn...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 14:01:
voor de duidelijkheid: ik ben gewend om met ping 40-50 te spelen. tevens is het ook eerlijker tegenover andere spelers...

'fake lag' klinkt "nep". Die ping vertraging moet wel echt zijn...
nou dat kan dus niet, als het 'echt' moet zijn kan je beter een 2de pc kopen en d'r een brakke kabel tussen gooien, dan kom je misschien op een ping van 50

als je dat niet wilt is fake lag volgens mij de enige mogenlijkheid. Misschien moet je het neit direct verwerpen :(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok, ik zal es kijken...
overigens kan je met een brakke pc nog een ping 0-10 halen.
met 1.16n kan je 'echt' met snaps een vertraging opbouwen hoor:)

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet...

weet er nou niemand iets hiervan?

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Kan je niet tussen je server en een client veel data over het netwerk heen en weer pompen totdat je op ongeveer ping 50 komt :+

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Tja, die fake lag is de enige oplossing die ik kan bedenken. Je zou eens kunnen proberen of dat is wat je wilt. Overigens blijft je ping dan nog steeds zichtbaar als 10-20. Command voor fake lag:

/cl_timenudge 50

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Snap nog steeds niet echt waarom je dit zou willen. Als je op een LAN speelt valt het verschil in ping toch reuze mee? En online is een lagere ping alleen maar fijner... :?

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 21:14:
Snap nog steeds niet echt waarom je dit zou willen. Als je op een LAN speelt valt het verschil in ping toch reuze mee? En online is een lagere ping alleen maar fijner... :?
... Maar niet als je gewend bent aan een ping van 50. Met een ping van 50 schiet je altijd vlak voor een lopend persoon. Als je dan op een ping van 10 overschakelt, mis je alles totdat je weer gewend bent aan de nieuwe ping.
Van hier
cl_timeNudge "0": Effectively adds local lag to try to make sure you interpolate instead of extrapolate (try 100 for a really laggy server)
Als dat 't niet doet... :)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

flight_643 schreef:
Tjah. Ik haal op lokale servers vrijwel altijd een ping van 10 of minder, en alhoewel -ie wel 'es richting de 50 wil schieten tijdens spitsuren en er redelijk wat lagspikes opdoemen bij drukke bezetting (elk voordeel hep zn nadeel), krijg ik toch continu verwijten naar m'n kop geslingerd (nb. van mensen die zelf op een 8192/512 Cistron lijn zitten en niets te klagen hebben)... je kent het wel, je fragt iemand met een welgeplaatste rocket / rail, wat je normaal gesproken een "nice shot" zou opleveren, maar NEEEE, dit keer had je puur en dom geluk, die 0.04 seconden extra reactietijd waren natuurlijk allesbeslissend, blablabla, dat soort gezeik. Verpest het spel grondig... en bovendien ben ik allergisch voor slechte verliezers. Ik heb ook zat dagen waarop ik geen deuk in een pak boter knal en/of m'n verbinding het laat afweten, maar daarom ga ik m'n frustraties nog niet afreageren op anderen. Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen spelen met een hogere ping, als -ie maar constant is.

Anyway, je kunt /cl_timenudge gebruiken om een hogere ping te simuleren, maar verwacht er geen wonderen van (je houdt feitelijk alleen de server voor de gek).

[ Voor 5% gewijzigd door DroogKloot op 17-08-2003 23:16 ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07
Tequila4alvin: We hebben hier op GoT een geweldige functie, genaamd "edit". We zouden het erg op prijs stellen als je, in plaats van een nieuwe post onder je vorige, gewoon op de edit knop ramt, en daar intypt wat je wou zeggen. ;)

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
The Will schreef op 18 August 2003 @ 00:30:
Tequila4alvin: We hebben hier op GoT een geweldige functie, genaamd "edit". We zouden het erg op prijs stellen als je, in plaats van een nieuwe post onder je vorige, gewoon op de edit knop ramt, en daar intypt wat je wou zeggen. ;)
thanks...

timenudge heb ik geprobeerd, werkt niet....
Pagina: 1