Een DIV centeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Normaal werk ik nooit met DIV's, maar nu heb ik het een keertje nodig en stuit gelijk op problemen met die onhandige dingen :P Ik heb een DIV die ik wil centreren op mijn pagina, zowel horizontaal als verticaal. En dan bedoel ik niet dat het linkerbovenhoekje gecentreerd is, maar het midden van mijn DIVje moet gecentreerd zijn (is dat een beetje duidelijk? :?) Tot heden is mij dit nog niet gelukt, ook nog niet dankzij Google. Iemand enig idee hoe dit moet? :? (En ja, search geprobeerd, maar die doet het niet ;))

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
code:
1
2
3
4
5
6
7
                position: absolute;
                left: 50%;
                top: 50%;
                width: 760px;
                height: 480px;
                margin-left: -380px;
                margin-top: -240px;

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ik zou het met een table, oplossen, maar is natuurlijk niet het mooiste...

werkt;
<div style="vertical-Align: middle; align: center;">blaat</div>

niet?

anders moet je met expressions gaan werken ed..., maar werkt alleen onder ie (afaik)

[edit]
ddc; je kan toch niet op pixel basis gaan werken? x-browser comp? :) laat staan resolutie independence...
[edit]

[ Voor 31% gewijzigd door defl8te op 17-08-2003 12:55 ]

Chriet Titulaer is de man

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Thanks! Simpel eigenlijk, maar je moet het even weten :) En @ Uzer: nee, dat had ik ook geprobeerd, maar dat werkte (bij mij iig) niet.

[edit] Mja, zodra je kan scrollen over de pagina (bij een lage resolutie) werkt het inderdaad niet meer. Maar het hoeft alleen op de universiteit goed te werken, en daar hebben ze een resolutie van 12nogwat bij 1024 :)

[ Voor 88% gewijzigd door Captain N op 17-08-2003 12:57 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
uzer schreef op 17 August 2003 @ 12:53:
[edit]
ddc; je kan toch niet op pixel basis gaan werken? x-browser comp? :) laat staan resolutie independence...
[edit]
Probeer het eerst even uit voor je er op reageert.

Die 50% zorgt dat ie in het midden komt te staan, de margin-left zet hem nog de helft van de breedte naar links!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
De margin-left moet dus de helft zijn van de breedte van het object.

Met hoogtes kan het hetzelfde, vervang left dan door top en margin-left door margin-top :)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Het werkt verder prima inderdaad... probleem is echter alleen dat het niet opgaat zodra mijn achtergrond zeg maar niet meer in zijn geheel op het scherm past. (Bij 800x600 bijvoorbeeld). Dan centreert de DIV wel netjes op het scherm, maar mijn achtergrond is groter dan het scherm, en dus past de DIV er dan niet netjes op. Ik hoef het niet compatible te maken voor 800x600, maar ik ben toch wel nieuwsgierig of dit op te lossen is :)

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Trouwens nog een vraag. Kan een div alleen een rechthoek zijn? Of kan het ook een cirkel zijn (zoals bijvoorbeeld IMG Map?)?

Mijn foto's op Flickr.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Alleen een rechthoek.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

www.Goku.nl schreef op 17 August 2003 @ 13:19:
Trouwens nog een vraag. Kan een div alleen een rechthoek zijn? Of kan het ook een cirkel zijn (zoals bijvoorbeeld IMG Map?)?
Ja, maar je kunt ook zonder afbeeldingen een circel maken, maar dat moet dan met VML (Vector Markup Language), het wrekt alleen met MSIE vanaf 5.0.

Hie rkun je vinden hou je een circel kunt maken:
http://www.htmlgoodies.com/vml2.html

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

crisp

Devver

Pixelated

Het is dat de search het niet doet ;)

Anyway, je komt er zo wel uit verder lijkt me :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.