Toon posts:

[Win2k] kopieren van bestanden (incrementeel?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in windows bestanden kopieren van 1 partitie naar een andere partitie (backup, maar dan gewoon als filecopy). Hierbij wil ik niet telkens alle bestanden opnieuw kopieren, maar alleen die bestanden die nieuw of gewijzigd zijn op de bronpartitie. Is dit op een eenvoudige manier mogelijk? Ik dacht dat dit vroeger met xcopy mogelijk was, maar ik zie de betreffende optie niet terug onder xcopy /?

thx

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

/D:date Copies files changed on or after the specified date. If no date is given, copies only those files whose source time is newer than the destination time.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
robocopy werkt ook prima.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Stom dat ik die /D parameter over het hoofd gezien heb. Ik maak nu gebruik van de volgende regel in een .bat-bestand:
xcopy F:\Foto\*.* H:\Foto /E /K /D /F
bron en doel directory bestaan (doel is leeg).
Als ik het bat-bestand uitvoer scrollt bovenstaand commando in een dos-box, maar er wordt niks gekopieerd...?

Verwijderd

Topicstarter
*bots*

iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Wat doe ik fout?? Het moet toch mogelijk zijn om xcopy te gebruiken in een .bat bestand wat zullen we nou krijgen?! Als ik het commando uiutvoer vanaf de prompt werkt het wel......

Verwijderd

xcopy F:\Foto H:\Foto /E /K /D /F

Verder heb je kans dat je machine met zijn systeemrechten het probeerd te copieren. Dus moet je de batch-file laten draaien onder jouw userID en password

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 08:47 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 22:21:
Wat doe ik fout?? Het moet toch mogelijk zijn om xcopy te gebruiken in een .bat bestand wat zullen we nou krijgen?! Als ik het commando uiutvoer vanaf de prompt werkt het wel......
Dus als je dezelfde .bat start vanaf de prompt gaat het wel goed?
Of wordt de tweede keer niets gekopieerd omdat er niets is veranderd? >:) B)

Geef eens de output van beiden (die bij dubbelklikken op de batch kan je krijgen door de output te routeren naar een txtfile; maak een tweede .bat aan die de eerste aanroept met foo.bat > c:\tekst.txt - of pas de batch rechtstreeks aan natuurlijk.

En inderdaad kan je een rechtenprobleem hebben als je het scheduled in de task mgr.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 21-08-2003 10:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De output van onderstaande batch-file:

pause

is:

Press any key to continue...

Als ik vervolgens in het batch-bestandje het volledige pad geef voor het xcopy commando werkt het wel..duh!:

c:\winnt\system32\xcopy.exe F:\Foto H:\Foto /E /K /D /F

Mijn autoexec.bat is leeg, maar de directory ..\System32 staat wel in PATH !?

Op zich ben ik nu geholpen met de verwijzing naar het volledige pad, maar vreemd vind ik het wel. Als ik xcopy aan de prompt invoer, hoef ik ook niet het hele pad op te geven (staat immers in PATH). Of wordt er niet in PATH gekeken vanuit een batch-bestandje?

Verwijderd

robocopy (resourcekit) /mir

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 12:01:
Op zich ben ik nu geholpen met de verwijzing naar het volledige pad, maar vreemd vind ik het wel. Als ik xcopy aan de prompt invoer, hoef ik ook niet het hele pad op te geven (staat immers in PATH). Of wordt er niet in PATH gekeken vanuit een batch-bestandje?
op zich zou die wel in het path moeten staan... maar check ff met "echo %path%>temp.txt"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 12:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 12:01:
Mijn autoexec.bat is leeg, maar de directory ..\System32 staat wel in PATH !?
offtopic:
Win2k gebruikt geen a.b, maar je geeft het in bij configscherm->systeem->advanced

Ook kan je het in \system32\autoexec.nt opgeven (idem config.nt ipv .sys). Deze worden aangeroepen bij het openen van een DOS app.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1