[win XP] Windows installer fout

Pagina: 1
Acties:

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 16:01
Na een verse installatie van Win XP krijg ik de fout op het moment dat ik een MSI installer package wil installeren (office, MSN messenger) Krijg ik de melding dat de installatie niet kan doorgaan omdat de windows installer service denkt dat de pc in veilige modus is opgestart. Het afsluiten en opnieuw opstarten van de pc of de service helpt niet.

Omdat het Win XP is kun je ook al niet een nieuwere versie van Windows installer installeren omdat de laatste nieuwe versie er al in zit. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en nog beter is er een oplossing voor?

Verwijderd

Yep. Had dit dees weekend ook voor. Wat bleek --> BlasterVirus blokkeerde alles ! InstallShield wou niet meer, en voor al de rest zei hij :"Access Denied"

Wat gedaan ? ---> Alle patches downloaden en op aparte partitie/CD zetten
Format C:\ weg ermee !
Herinstall XP
Install Patches
En dan ... OEPLA, ca marche :)

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Door its_Muppet - Thursday 07 August 2003 11:03

Heb ik ook ooit eens bij een klant gehad. Uieindelijk kwam dit door een SQL Dbase proggie Pervasive 2000 ?
Het meest vage probleem wat ik ooit heb gezien. Na de patches voor deze applicatie was er niets aan de hand, maar na de client te verbinden met de Database op de Server kreeg ik exact hetzelfde probleem. Windows installer gaf de fouten 1601 en 1607. Dit had tot gevolg dat de Office Apps ook niet meer werkte. Dit gebeurde op zo'n beetje elke PC in het bedrijf. Met diverse OSsen.
Dit hebben we toen opgelost door in een andere volgorde te installeren.

Dus.....

Heb je een soortgelijk proggie draaien?
Wat is het laatste dat je geinstalleert / geconfigureert heb voordat dit probleem optradt?
[rml][ XP] Geen één setup wil nog draaien...[/rml]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 16:01
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 10:43:
Yep. Had dit dees weekend ook voor. Wat bleek --> BlasterVirus blokkeerde alles ! InstallShield wou niet meer, en voor al de rest zei hij :"Access Denied"

Wat gedaan ? ---> Alle patches downloaden en op aparte partitie/CD zetten
Format C:\ weg ermee !
Herinstall XP
Install Patches
En dan ... OEPLA, ca marche :)
[quote]sweetdude schreef op 17 augustus 2003 @ 12:43:
Na een verse installatie van Win XP krijg ik de fout op het moment dat ik een MSI installer package wil installeren...[/quote]

Het was dus na een nieuwe install. Maar goed ik zal het dus nog eens proberen.