Toon posts:

[Midi] Overzetten naar PC van keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een keyboard, Yamaha PSR-290. Daarvoor heb ik een MIDI-kabeltje gekocht. Aan de ene kant zitten 2 ronde stekkertjes voor in en out op het keyboard. Aan de andere kant zit een stekker die in de gameport van de geluidskaart past.

Het keyboard heb ik op PC mode gezet en bij de instellingen van mijn geluidskaart (Sound Blaster 128) heb ik het MIDI apparaat op Microsoft GS WaveTable gezet.

Nu probeer ik met Magix music maker 6 het midi signaal op te nemen. Alleen hij neemt niets op :'(

Hoe werkt dit nu? Ben ik iets vergeten? Ondersteund me geluidskaart het niet? Andere software?

[offtopic]
De zoekmachine van GoT doet het btw nie

Verwijderd

Microsoft GS Wavetable, das toch zo'n emulatie wavetable? Je moet gewoon echt je soundblaater zelf kiezen [SB Audigy Port C400 of hoe dat bij jou ook mag heten]. Als het nog niet werkt, kan je ook even die IN/OUT kabeltjes omdraaien in je keyboard, gewoon voor de zekerheid.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb ook ooit eens zitten klooien met een van mijn keyboards, een Yamaha PSR-47, om er via de pc geluid uit te krijgen.
Wat bleek uiteindelijk de oplossing: op de midikabel zelf staat op die ronde stekkers ook "out" en "in".
De kabel met "out" moet ingeplugd worden in de "in" van het keyboard, en de kabel met "in" dus uiteraard in de "out" van het keyboard.
Ik zou zeggen, probeer het eens. :)

Heb je trouwens bij Magix wel de midicontroller geselecteerd?
Als je zeker wil weten of het aan het programma ligt, of aan het keyboard/kabel, dan kun je dat het beste testen met het virtuele piano-progje wat bij de creative software zit.
Daar ff bij opties de midicontroller selecteren en kijken of je er dan vervolgens geluid uit krijgt.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 16:09

BaRF

bijna kerst

in software moet ook vaak midi-in nog even geselecteerd worden, das dan die *ietsmeteenM-401 ofzo :)

edit: MPU-401 idd :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door BaRF op 17-08-2003 15:28 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Phase
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Mocht je het trouwens aan de gang krijgen, verwacht er niet te veel van, want van de latency-tijden van een sb-128 krijg je zelfmoordneigingen. :(

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• hrr
  • Laatst online: 23-11-2025

hrr

Have a nice Day

Phase-Shifter schreef op 17 August 2003 @ 15:33:
Mocht je het trouwens aan de gang krijgen, verwacht er niet te veel van, want van de latency-tijden van een sb-128 krijg je zelfmoordneigingen. :(
heb de kx drivers, en alleen in Cubase last van latency , in Reason en Logic... is het gewoon NIET Te horen dat je latency hebt

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30

Eraser127

Nijkerk

1. midikabel-out --> keyboard midi-in
2. midikabel-in --> keyboard midi-out
3. selecteer voor je keyboard in music maker iets van SB128 MIDI UART (bij mij: SB512PCI MIDI UART)
4. voor je geluid uit iets van wavetable ofzo. Iig GEEN MPU-401: dat is om je keyboard via midi aantesturen

My Discogs

Pagina: 1