"Phantom" Console Onthuld

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Afbeeldingslocatie: http://www.phantom.net/images/top_mask.jpg

Veel mensen hebben uitgekeken om de bekendmaking van de design en specificaties van deze nieuwe Console.

Ze zijn nu eindelijk online te vinden:

http://www.gigex.com/phantom/

Afbeeldingslocatie: http://www.gigex.com/phantom/phantombox-sm.jpg

ook is er een Filmpje te vinden over deze next gen console.

Edit: Bovenstannde site word zwaar belast. Dus: Mirror

Voor zover:
• De controllers WiFi zijn, (vandaar de missende aansluiting voorin)
• Draait op een Gemodereerde Windows XP
• nVidia Videokaart
• Intel Mobo
• 10/100 Mbit netwerkkaart
• WiFi kaart (voor wireless networking)
• Dolby Digital 7.1
• meer dan 100 GB Opslagmedium..

De focus word gezet op online consoling. De spellen zullen verkocht worden via het netwerk dus niet meer via CD/DVD. Wat ik op zich jammer vind, want die Dolby Digital 7.1 zou wel lekker zijn voor Films e.d.

Kon niets in de niet werkende search vinden...

[ Voor 49% gewijzigd door DeX op 17-08-2003 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het is dus gewoon een computer met een Pentium4 erin. En ik vraag mij af wat ze met "High-performance nVidia video card" bedoelen. GeForceFX 5200 ?

ff filmpje kijken.

Ik wil wel wat meer info over de feature "upgradable." En ik neem aan dat je hiervoor een flinke internetverbinding moet hebben. Je download immers alle spellen op die manier naar de harde schijf.

[ Voor 39% gewijzigd door silentsnow op 17-08-2003 07:30 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:27

Stuiterbal

What noise does the tiger make

Hoe kan een wazig bedrijf (ik ken het in ieder geval niet) uit het niets een console maken die bruut overkill is vergeleken met de huidige, deals met Intel, Microsoft en nVidia sluiten? Hoe willen ze dit wereldwijd lanceren?

En het downloaden van games is natuurlijk praktischer dan het in een winkel op een draagbaar medium te moeten, maare op de huidige snelheden van het (voor de consumenten) breedbrand internet zit ik niet te wachten op het downloaden van 300-1000 MB (met 150 kB/s?) aan game data voordat ik het kan spelen? En wat voor vaste kosten zitten aan de console gebonden?

---
Ik lees net in het interview wat details, en antwoorden op m'n eigen vragen (|:()

• De console wordt verwacht gereed voor verkoop te zijn in "Q1 2004"
• De console zal dan te bestellen zijn vanaf de website. (dus niet in de winkels)
• De 'basic' Phantom zal over 256 MB DDR-RAM beschikken.
• Er zal een 'High-End' versie van de Phantom komen met aso veel geheugen, grotere HDD, etc.
• De SDK voor het maken van de games zal gratis zijn, integenstelling tot de X-Box, etc (zover ik het begrijp)
• De console zal $399-, of minder kosten.
• Gebruik van het VPGN (Virtual Private Game Network) zal $9,95 per maand kosten.
• De games zullen tussen de $2,99 en $50-, liggen.

TechSpecs: (uit PDF)
• "Up to" 3,0Ghz CPU
• Draadloos muis en toetsenbord
• Vier controller ports
• Twee USB ports

Mjwah, wat zal ik zeggen. Zeer mooie doos, en als ik het zo bekijk, van wat de marketing boyz zeggen is het een console met potentie. Maar je mag dan wel een kick-ass console hebben, je moet wel meer in huis hebben om Microsoft, Sony of Nintendo van de kaart te spelen...

Wordt vervolgd?

Nee, ik lees die verdraaide FAQ niet!
Nee, ik heb geen sociaal leven.
Nee, ik heb geen vriendin.
Nee, ik ben geen 1337 Tweaker.
System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Veel menen zullen de kat uit de boom gaan kijken. Vooal als het gaan om:
Ik ben niet zo dol op het PC-Console idee. Een echte Console is in mijn ogen nog steeds een O.S. loze systeem. Daarmee bedoel ik dus dat je niet eerst je O.S. moet laden voodat je aan de slag kunt. Alle consoles van nu hebben een Loader, maar dat is geen O.S. in mijn ogen. Maar daarover kun je nog gaan discussieren..

Ook het feit dat Windows XP de keuze is geweest van de O.S is in mijn ogen een zwaktepunt. Maar daaraan zitten genoeg vragen verbonden:
• Hoe instelbaar is het?
• Hoe zit het met security?
• Hoe makkelijk worden er update's gedaan?
en de hoofdvraag:
• Hoe her-installeer je de O.S. als ie weer eens corrupt is?

Ook de uiterlijk staat me niet aan. Past bijna nooit in je Home-entertainment kast. Terwijl de PS2 mooi een hi-fi uitstraling heeft en past bij je zwarte losse-componenten systeem. De Gamecube is zo klein dat hij er niet in hoeft te passen. De X-box valt in dezelfe categorie als de Phantom: Opvallend.

Ook blijf ik steken op: Seamless Upgrades
Wat voor upgrades? Extra HDD? Extra geheugen? Nieuwe VGA kaart?
Of zijn het toch alleen maar de nodige Windows Security updates :/ .
En zal het er ooit van komen dat je een Game download, en dan de melding krijgt: This game requires 512 MB of ram, goto www.phantom.net/shop to purchase more Memory (en dan voor 300$ ofzo)

Ik begrijp dat Consoleontwerpers altijd zoeken naar een manier om de levensduur van een console variabel te maken, of in ieder geval een stuk langer te maken, maar hoever zal het gaan? Een Proc upgraden zal waarschijnlijk het laatste zijn wat de gemiddelde consument wil doen. Het is gewoon een feit dat de levensduur van een Console niet afhankelijk is van de hardware, maar van de games... Kijk maar naar de PlayStation 1. Die hield het lang uit omdat de games goed speelbaar waren. Consoles als de Dreamcast konden hier weinig aan veranderen.

Het Feit dat er Dolby Digital 7.1 op zit, zit me ook niet lekker. De consument zal een 7.1 geluidssysteem moeten aanschaffen hiervoor, en dat is dan alleen voor games? Het zou een stuk beter zijn als je ook DVD's af zou kunnen spelen met die 7.1 geluidssysteem. Zo zul je zien dat die geluidssysteem uniek is voor het apparaat en daardoor niet op de stereo kan worden aangesloten. Hopelijk is er een optische ingang voor dat soort zaken.

Ik ben altijd van mening geweest dat een goede console, een console is waarbij je alles bij de eerste aanschaf krijgt, en niet allerlei extra's hoeft te kopen. Dus een apparaat waarmee je alles kan wat hij belooft, zonder extra in je buidel te tasten.
Grote voorbeeld is toch wel de DVD functie van de xbox.. Je kan alleen DVD's Afspelen als je de daarvoor bestende afstandsbediening hebt gekocht.. (toch :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Deze console zou toch (aangepaste) PC spellen gaan draaien? Volgens mij kan je daar nooit goed een console op baseren.
En ik vind de specs nog steeds erg vaag blijven, ze vertellen wat er in zit, maar meer ook niet, geen specifieke specificaties of iets dergelijks.

Het vorige topic over deze console was trouwens ook te vinden zonder de search te gebruiken: Een nieuwe console dat we zijn vergeten? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Gebruik toch maar Een nieuwe console dat we zijn vergeten? daar voor.

[ Voor 4% gewijzigd door White Dust op 17-08-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 16:32
Na overleg gaan we hier toch gewoon verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 07-09 14:57
Tja.. het eerste waar ik aan dnek bij dit ding is "He een upgradeble Xbox"...
bij het hele idee hiervan heb ik iets van "dit kan niet goed gaan".. wat al voor me werd gezegt.. je krijgt verschillende versies, dus games die je niet op de een kan spelen.

Ook zeggen ze dat je heel simpel Xbox en pc games kan converten naar Phantom games (als bedrijf dan..) nu kan ik t me van de xbox nog wel voorstellen maar bij de pc gaat hier toch erg veel werk in zitten.. kijk maar hoelang ze inmiddels bezig zijn om halo goed te krijgen puur omdat de pc gameplay valen malen sneller is dan op de xbox.
Zo ff kijken of t filmpje een beetje boeiend is..

1 ding wel.. ze hebben een cool filmpje gemaakt :)

[ Voor 7% gewijzigd door LordMithril op 17-08-2003 22:57 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Lord_Mithril schreef op 17 August 2003 @ 22:45:
Tja.. het eerste waar ik aan dnek bij dit ding is "He een upgradeble Xbox"...
bij het hele idee hiervan heb ik iets van "dit kan niet goed gaan".. wat al voor me werd gezegt.. je krijgt verschillende versies, dus games die je niet op de een kan spelen.

Ook zeggen ze dat je heel simpel Xbox en pc games kan converten naar Phantom games (als bedrijf dan..) nu kan ik t me van de xbox nog wel voorstellen maar bij de pc gaat hier toch erg veel werk in zitten.. kijk maar hoelang ze inmiddels bezig zijn om halo goed te krijgen puur omdat de pc gameplay valen malen sneller is dan op de xbox.
Zo ff kijken of t filmpje een beetje boeiend is..

1 ding wel.. ze hebben een cool filmpje gemaakt :)
Xbox heef in mijn ogen nog altijd het voordeel dat je DVD's kunt afspelen. Enje kan met je vrienden/medegotter's games uitwisselen/uitlenen.

Ook zat ik me te bedenken dat het gevoel van een game kopen wegvalt. Je gaat naar de winkel, bekijkt de aanbiedingen en de nieuwe games in hun mooie verpakking. Dat zit er niet in bij de Phantom.

P.S. Tnx M@NIC

[ Voor 4% gewijzigd door DeX op 17-08-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Het eerste wat me hierbij opkomt: Heej, een computer in een X-Box-lijkend jasje.

Het enige verschil met een complete pc met dit ding zijn de 4 controller ports. Dus, in principe, kan je net zo goed een soort WiFi controller maken en op je pc gaan gamen.

Goedkoper, sneller en waarschijnlijk makkelijker te configureren en boven al tweaken >:)..

Het voordel van een game console is o.a. dat je niet hoeft up te graden om de meest nieuwe spellen te kunnen spelen. Nu, met de pc gerelateerde console's, zal dit waarschijnlijk over zijn..

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hd crash > dag spellen(en geld) :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Dit wordt dus een vette flop hoor. Het is gewoon een pc maar dan met minder functies.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revision schreef op 18 augustus 2003 @ 01:29:
Hd crash > dag spellen(en geld) :( :+
Kortzichtig...
eviltweaker schreef op 18 augustus 2003 @ 03:04:
Dit wordt dus een vette flop hoor. Het is gewoon een pc maar dan met minder functies.
Lekker realistisch weer, het concept (betalen voor games die je daarna alleen kunt downloaden) is vrijwel uniek denk ik zeker voor een console. En zeker als tweaker moet je toch een beetje open staan voor nieuwe technolgie/ideeën he B) anders boeken we nooit vooruitgang :P

Maar ik ben wel weer iemand die eerst de kat uit de boom gaat kijken omdat het geld me niet op de rug groeit :+ dus als de eerste 'testkonijnen' positief zijn over de Phantom ga ik er misschien wel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 03:13:
[...]

Kortzichtig...

[...]

Lekker realistisch weer, het concept (betalen voor games die je daarna alleen kunt downloaden) is vrijwel uniek denk ik zeker voor een console. En zeker als tweaker moet je toch een beetje open staan voor nieuwe technolgie/ideeën he B) anders boeken we nooit vooruitgang :P

Maar ik ben wel weer iemand die eerst de kat uit de boom gaat kijken omdat het geld me niet op de rug groeit :+ dus als de eerste 'testkonijnen' positief zijn over de Phantom ga ik er misschien wel voor :)
Kortzichtich zou ik het niet noemen. Het is een van de problemen die voor zou kunnen komen. Hoewel er waarschijnlijk wel een lijst komt van "welke gamez heb ik al gekocht" (waardoor je ze weer mag downloaden), denk ik dat het vervangen van de Hardeschijf, niet al te makkelijk zal zijn. Of het valt onder de Seamless upgrades verhaal.

Het heel Download je Game voor een prijs verhaal vind ik niet lekker liggen. Nieuw concept is het wel in de console wereld, maar ik denk dat het veel tegenslag gaat krijgen:

Winkels gaan alleen de console en toebehoren verkopen.
Als je een Bart smit of een Free record Shop binnenloopt zie je gelijk een mooie indeling. PS2 rek, Xbox rek, Gamecube rek en CD-rom rek. Ik het geval van de Phantom zul je dit niet meemaken. Die "rekken" zijn gratis reclame voor het product, en de DVD doosjes ook. Ook het aanschaffen van zo'n Game met doosje en handleiding, zal meer betekenis hebben, dan het neerhalen van een paar Gb.
eviltweaker schreef op 18 August 2003 @ 03:04:
Vergelijken met een PC moeten we niet gaan doen... Een PC met 32 MB 66mhtz geheugen heeft ook zeer weinig functies. ;)

Ik doe met Lighteye mee, Lekker de kat uit de boom kijken. Aangezien de PS3 ook in antocht is, samen met de Xbox 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 09:47

SdR

OK Laten we elkaar deze vraag een stellen

FLOP or NOT!!

Het wordt volgens mij een FLOP!!!!

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
SdR schreef op 18 augustus 2003 @ 07:44:
OK Laten we elkaar deze vraag een stellen

FLOP or NOT!!

Het wordt volgens mij een FLOP!!!!
dat word het ook. ik zag ergens een prijs van 399,-
dan moeten ze vette verlies op die dingen maken. als je ziet wat voor hardware er allemaal inzit....
daarnaast, wie wil 3h downloaden voor een spel? of een dag als het een dvd spel is?
die mensen zijn stom bezig daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:49
Flop or NOT is beide negatief. Tenzij je NOT FLOP bedoelt.

Ik denk dat het wel HOT (NOT FLOP) kan worden wanneer je en via paypal etc ook kan betalen voor je games. Alleen alle americanen hebben creditcards. Maar daar hebben ze weer niet zoveel breedband verbindingen als wij. Dus misschien komt hij ook iets te vroeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 19:11
Goed dillema 1 met deze bak: stel je hebt net 8 games gekocht en betaald en oje de harde schijf begeeft het zodanig dat er niks meer af is te krijge. Goed nu heb je garantie op de console, maar hoe zit het met de spellen die op de schijf stonden ?

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 20:41
Ik denk dat het de console van de toekomst kan worden. Het is in ieder geval de toekomst voor het aanbieden van je games, hoewel het betalen nog altijd een klein min-puntje heeft (niet iedereen heeft een CC en niet iedereen houd ervan om over het internet te betalen met een CC).

Het crashen van je HDD zal geen probleem zijn, er zal vast wel ergens een db zijn waar alle account gegevens staan zodat je zelfs na het vervangen van de HDD je spellen opnieuw kunt downloaden.

Overigens is het downloaden van complete spellen tegenwoordig niet zo'n groot probleem, er zijn technieken die het mogelijk maken om een spel uitvoerbaar te hebben zonder dat 100% gedownload is.

Ik zou er ook niet van staan te kijken wanneer MS een dergelijk idee toevoegd aan het xbox2 project.

Wat ik wel vreemd vind is de prijs. Ik denk niet dat de high-end uitvoering voor 399 euro aan kunnen bieden en dan blijft de vraag watvoor beperkingen de 'lite' versie zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al 1 developer die heeft aangegeven games voor deze console in ontwikkeling te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 09-09 22:32
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 10:55:
Is er al 1 developer die heeft aangegeven games voor deze console in ontwikkeling te hebben?
Was het niet het idee dat er gewoon PC games op draaien

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
The_Fes schreef op 18 August 2003 @ 11:15:
[...]

Was het niet het idee dat er gewoon PC games op draaien
juist, nog een reden waarom het gaat floppen. pc is voornamelijk fps en rts. dat speelt dus eigenlijk voor geen ene meter met een gamepad, da moet met een muis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Dit gaat niet werken, de console gamer zit niet te wachten op een verkapte PC. Ben ook benieuwd hoe dat allemaal moet gaan werken, als ik op m'n eigen pc al conflicten heb dat spel A wel wil draaien en spel B niet door driver X, hoe willen hun dan alle games van de afgelopen jaren draaien. Ben erg benieuwd, en buiten dat zijn pc games helemaal niet fatsoenlijk weer te geven op een TV volgens mij.

Maar we wachten af :) (ik denk dat dit een soort bitboys wordt)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 22:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Het is gewoon een hoax. Gecreeerd door een paar mensen die goed zijn in het maken van mooie websites.

Als het wel echt zou zijn (waar ik geen kont van geloof), dan hebben ze het behoorlijk slecht bekeken:

- percentage breedband gebruikers (met genoeg bandbreedte om games te downen) in de wereld is klein. (zelfs met 8Mbit duurt 4GB downen nog lang)
- het idee sux: als je zin hebt in een spel, moet je dat apparaat aanzetten, en meteen spelen, niet in een OS komen, en al helemaal niet eerst een nachtje downloaden.
- er kan niet eens externe media in...wtf heb ik aan dat apparaat? (alhoewel dat voor de Cube ook op gaat, en die heb ik wel een onder mijn TV staan :))
- 400$ voor een lelijke console? riiiite
- hardwarespecs zijn niet belangrijk voor een console, en goede line-up aan games & developers wel.

[ Voor 4% gewijzigd door DynaMikeY op 18-08-2003 12:09 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

sharkzor schreef op 18 August 2003 @ 11:25:
[...]
juist, nog een reden waarom het gaat floppen. pc is voornamelijk fps en rts. dat speelt dus eigenlijk voor geen ene meter met een gamepad, da moet met een muis....
Toetsenbord en muis zullen ook verkrijgbaar zijn staat op de frontpage van t.net

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 13:11
DarK_M schreef op 18 August 2003 @ 12:44:
[...]

Toetsenbord en muis zullen ook verkrijgbaar zijn staat op de frontpage van t.net
En je kan Office installeren, zo spannend :+

Ik ben het met DynaMikeY eens, geloof het nog altijd niet, en in vorig topic zei Mr.Rudi al dat het een hoax was, en die zit in het wereldje van computer games, dus ik geloof hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Waarom niet die VPGN softs op je desktop PC draaien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
DynaMikeY schreef op 18 August 2003 @ 12:08:
Het is gewoon een hoax. Gecreeerd door een paar mensen die goed zijn in het maken van mooie websites.

Als het wel echt zou zijn (waar ik geen kont van geloof), dan hebben ze het behoorlijk slecht bekeken:

- percentage breedband gebruikers (met genoeg bandbreedte om games te downen) in de wereld is klein. (zelfs met 8Mbit duurt 4GB downen nog lang)
- het idee sux: als je zin hebt in een spel, moet je dat apparaat aanzetten, en meteen spelen, niet in een OS komen, en al helemaal niet eerst een nachtje downloaden.
op beide tegelijk.. das waar, maar als jij een nieuw pc spel wilt moet je het ook nog eerst downloaden (of kopen maar dat schijnt niet in te zijn).
- er kan niet eens externe media in...wtf heb ik aan dat apparaat? (alhoewel dat voor de Cube ook op gaat, en die heb ik wel een onder mijn TV staan :))
Deze haal je zelf al mooi onderuit :P hoef ik niks aan toe te voegen
het gaat niet om de looks.
- hardwarespecs zijn niet belangrijk voor een console, en goede line-up aan games & developers wel.
True
TAG_Speedy schreef op 18 August 2003 @ 12:06:
Dit gaat niet werken, de console gamer zit niet te wachten op een verkapte PC. Ben ook benieuwd hoe dat allemaal moet gaan werken, als ik op m'n eigen pc al conflicten heb dat spel A wel wil draaien en spel B niet door driver X, hoe willen hun dan alle games van de afgelopen jaren draaien. Ben erg benieuwd, en buiten dat zijn pc games helemaal niet fatsoenlijk weer te geven op een TV volgens mij.

Maar we wachten af :) (ik denk dat dit een soort bitboys wordt)
Tja een verkapte pc.. maar je kan er verder niks mee wat een pc kan dus boeiend..
al had NVIDIA een aparte gpu ervoor gemaakt en intel een andere cpu was het dan ineens wel een echte console?
en dat games niet altijd werken op je pc komt door verschillen in hardware configs.. met consoles heb je dat niet (of hier minimaal)

[ Voor 28% gewijzigd door LordMithril op 18-08-2003 13:25 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Albinoraptor schreef op 18 augustus 2003 @ 12:58:
[...]

En je kan Office installeren, zo spannend :+

Ik ben het met DynaMikeY eens, geloof het nog altijd niet, en in vorig topic zei Mr.Rudi al dat het een hoax was, en die zit in het wereldje van computer games, dus ik geloof hem. :)
Ik kan me herinneren dat Mr.Rudi zei dat hij twijfelde maar dat de andere developers riepen van dit is dikke onzin maargoed dat doet er niet toe.. Ik geloof het dus lekker wel, wat nog niet betekend dat ik ook denk dat dit een succes zal worden. Ik zou er iig alvast geen aanschaffen vooral omdat ik al de nodige consoles in huis heb en vanwege dat hele gedoe met het kopen van games als ik een game koop wil ik daar ook graag een materialistisch bewijs van hebben oftwel een schijfje met een doosje en een boekje etc. je kent het wel..

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 18 augustus 2003 @ 12:08:
't Komt pre-loaded met games :/
400 dollar voor een 3gz proc. met de nieuwste GeForce FX kaart :|
Idd, dat moeten we zeker ff zien. De maker van de phantom zei dat xbox, PS2, gamecube statische consoles zijn (wat een belediging) en dat de phatom dynamisch is... :O Nou sorry hoor, maar de consument zal het geen reet schelen. Als de consument om geen 'dynamische' console vraagt, moeten ze er ook geen. We houden van statische consoles. Of niet soms? B)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 14:44 . Reden: layout water beter :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Lord_Mithril schreef op 18 August 2003 @ 13:21:
[...]

[...]

Tja een verkapte pc.. maar je kan er verder niks mee wat een pc kan dus boeiend..
al had NVIDIA een aparte gpu ervoor gemaakt en intel een andere cpu was het dan ineens wel een echte console?
en dat games niet altijd werken op je pc komt door verschillen in hardware configs.. met consoles heb je dat niet (of hier minimaal)
Ik heb je post een paar keer doorgelezen, maar ik snap niet wat je wilt zeggen. Verklaar je nou eens nader?

Dat games soms niet werken op verschillende systemen, door hardware of driver incompatibilities, dat is elke tweaker wel duidelijk, dus je zegt precies hetzelfde als TAG_Speedy.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 14:43:
[...]

't Komt pre-loaded met games :/
Oh? Dat kan ik niet uit de product sheet opmaken... dus ik ga er van uit dat er geen bijgeleverd worden.
[...]

400 dollar voor een 3gz proc. met de nieuwste GeForce FX kaart :|
Nee, 400 dollar voor een console. Dat is niet echt een prijs waarmee je hoge ogen zult gooien in de consolemarkt. En dan erbij: de hardware of de snelheid daarvan is bij consoles niet van belang, maar de spellen en het gebruiksgemak des te meer.
[...]

Idd, dat moeten we zeker ff zien. De maker van de phantom zei dat xbox, PS2, gamecube statische consoles zijn (wat een belediging) en dat de phatom dynamisch is... :O Nou sorry hoor, maar de consument zal het geen reet schelen. Als de consument om geen 'dynamische' console vraagt, moeten ze er ook geen. We houden van statische consoles. Of niet soms? B)
Juist omdat het statisch is, is het zo'n goed platform. Spellen werken anytime, anywhere. (op de regiobeschermingen na dan) Je moet geen tussentijdse hardware aanpassingen doen, want dat is marketing technisch funest.

Maar goed, het is een leuke hoax, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
DarK_M schreef op 18 August 2003 @ 14:29:
[...]

Ik kan me herinneren dat Mr.Rudi zei dat hij twijfelde maar dat de andere developers riepen van dit is dikke onzin maargoed dat doet er niet toe.. Ik geloof het dus lekker wel, wat nog niet betekend dat ik ook denk dat dit een succes zal worden. Ik zou er iig alvast geen aanschaffen vooral omdat ik al de nodige consoles in huis heb en vanwege dat hele gedoe met het kopen van games als ik een game koop wil ik daar ook graag een materialistisch bewijs van hebben oftwel een schijfje met een doosje en een boekje etc. je kent het wel..
Klopt dat hij eerst niet zeker wist maar bij na vraag aan developers was het wel duidelijk dat het niet waar was.

En als ze alles al weten waarom zijn er dan nog alleen maar renders van dat ding en nog geen foto's oid. Want als er nog geen werkende types zijn, zal het ook nog wel effe duren voordat er een prototype komt nog getest moet worden en ondertussen zijn de PS3, GC2 XBOX2 uit. En dus zullen ze er nooit tegen op kunnen boksen dus het is hopeloos -> waarom dan nog uitbrengen -> niemand zal in zoiets investeren/geinvesteerd hebben -> Hoax

[ Voor 4% gewijzigd door Albinoraptor op 18-08-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
DynaMikeY schreef op 18 augustus 2003 @ 14:46:
[...]

Ik heb je post een paar keer doorgelezen, maar ik snap niet wat je wilt zeggen. Verklaar je nou eens nader?

Dat games soms niet werken op verschillende systemen, door hardware of driver incompatibilities, dat is elke tweaker wel duidelijk, dus je zegt precies hetzelfde als TAG_Speedy.
ik doelde op dit stukje
Ben ook benieuwd hoe dat allemaal moet gaan werken, als ik op m'n eigen pc al conflicten heb dat spel A wel wil draaien en spel B niet door driver X, hoe willen hun dan alle games van de afgelopen jaren draaien.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 15:47

Alpine

Twisted animator

Een leuk stukje tekst over de Phantom.
There have been a lot of people that have called the whole thing a hoax, whether it is because of the position of the system or because of the name. The creators say go ahead and speculate but stop laughing. The Phantom is a real thing and looks to revolutionize video gaming providing real-time game purchasing, game rental and try before you buy all on demand.

"Being a gamer, there is no two ways about it," says Dale Eldridge, Vice President of Infinium Labs. "You'll have CDs that get scratched that will no longer work and you have to front the cost to buy the same game multiple times. And you buy a system, the developer upgrades it, you can't play the game you have before on the same proprietary console, and then your little cheap $200 consumer item breaks because it is only a toy. The most frustrating is the titles only appeal to the 8-18 year olds and don't offer the genres and title selection which appeals to the 3-38 year olds which is 80% of the market today. It's frustrating. So what we've designed is a real machine with a hassle free service allowing you a infinite selection of gaming content. You no longer have to spend your time as an IT person. It can be in your living room, it can be easy to use, it is built for the hardcore horsepower driven gamer, it can appeal to all audiences, it can be convenient, and it can be FUN!'"

One of the interesting things, Tim Roberts (CEO and founder) noted is that other consoles are just PC's with Proprietary Operating Systems which actually raise the cost of games, since they have to be re-written to adapt to these consoles. He also stated that the proprietary consoles have "built themselves into a box"; this means that they have to purchase huge volumes of parts in order to achieve the economies of scale. This also ties them into the same technology for 5 years since they have produced tied up enormous amounts of there cash and don't want to obsolete themselves.

Roberts explained that the Beta tester requests were very successful. With over 28k applications on file to date we have collected some very resourceful testers which can help fine tune our product. We are planning on distributing emails to the 300 lucky testers on Sept 15th which will announce who has been selected. We will then shift gears and open beta tester requests for Europe, Asia, Mexico and Australia, as well as others. We are looking for the best, the elite hard core gamers and also the top hackers and crackers out there. We will be sending the United States and Canada beta testers consoles to them on Sept 15th. The beta testers will need to sign an agreement to provide 1 year worth of testing for us and commit to provide feed back to us regarding the service. They will be allowed to keep the equipment and games but will have to pay there own broadband access fees. We will be looking for 300 testers in each country, not just the United States and Canada.

We plan to launch our service in Europe and Asia in Q1 2005.

Unlike the other current-generation systems on the market today, all costing under 200 bucks, the Phantom looks to do something that no other video gaming console has done before. The Phantom is the most robust, upgradeable console which provides a better entertainment package and will drive down the cost of games to the consumers.

"The consumer who enters the market earlier is obviously going to pay the price," says Roberts. "The people who bought the first generation of Tivo ended up having to pay a little more. And there are going to be people who will wait thinking that second generation product will be cheaper, faster and better. But our console is upgradeable, provides a refurbish program and also there are people who are willing to come in early and adopt the product and help launch our service. As we build our subscriber base, the consumer monthly service fee goes down offset by our economies of scale. But the most dramatic change to that is when the advertising revenue is achieved; consumers are predicted to spend 7 times more time playing games than watching television over the next 5 years (DFC Intelligence). Gaming is the number one, the hottest sector in the world right now, outselling movies and music. And because of that, as the subscriber base builds and the advertising revenue comes in, we will drop the price to the consumer. Over time, in the future, we foresee there will be no monthly subscription fee, offset by the advertising revenues and large subscriber base. The basic package will include 100's of games while others are extending there package paying for games on demand and rental." We need the help of the gamers to make this a reality, say Roberts.

The folks at Infinium Labs hope to make it where you'll never have to leave your house again to buy another game. All you'll have to do is flip a switch, press a few buttons, and bam, you're in the game.

"It's pretty revolutionary to the world to think of a closed, Virtual Private Gaming Network™ or VPGN™, which is a performance based network with 50 terabyte data centers," says Tim Roberts, CEO of Infinium Labs. Interestingly, we are helping to reduce piracy which will advance games allowing developers and publishers to reap more profits to advance technology. Research has shown that for every game sold, 7 are pirated and some predict this to become a much larger number. Because of the reduced profits caused from the piracy problem, it holds back the advancements in gaming technology and virtual reality which is against the long term goals of any hardcore gamer.

To counteract the threat hackers, Infinium Labs has developed bullet-proof closed network (VPGN™) and security (BLACKNIGHT™) for the system, both digitally and physically through each layer of technology.

"We've covered the security pretty well," says Roberts. "It's pretty interesting when you see what we have done. There are actually 8 levels of security. And we have recruited hackers from groups like "The Legion of Doom (LOD) who are running layers of our security and others which are just as infamous to help in the other technical areas such as Andrew Huang who runs our console hardware security and is very well known in the mod world for consoles. From the physical security, we do everything from card key access to make sure no one can get into our actual, physical servers, to sniffing all packets through our VPGN™ and running an elite intrusion detection scheme and team"

There are a lot of questions about the Phantom. One of those is why Infinium Labs chose to go with an embedded Windows XP system instead of the faster Linux system. "People have asked if we're going to have problems with Microsoft about using XP," explains Roberts. "Actually, we've been working very closely with Microsoft on it. And the other thing is that people have been concerned that XP is not as fast an operating system as Linux. The reason we chose to go with XP embedded is that we have customize that Operating System and are utilizing the XPe Kernel and wrapping our customized gaming OS around it, believe it or not, we have found that it is faster than. There are a lot of things in Windows XPe that we don't need and we are gutting and rewriting the code to our specifications. By the time we're done with it, the system will have our own custom front end which is easy enough for a 3 year old to navigate but advanced enough for any hard core gamers demands. To the average user, they'll never know that it is Windows XPe. The OS right now is in performance tests and loads between 8-15 seconds. So it's very fast when you start the console for the first time and reliable for an always on device."

High end consumer electronic purchasers will now be appeased with the built in functionality to implement this component directly into their high end entertainment systems. With Dolby Digital 7.1 capabilities and an extension cable which allows USB devices to be hooked up from afar without dragging the console across the room to optical inputs and all built in video standards including component video. Roberts stated that it helps to be following the advancements with video display technologies which are allowing for higher resolutions to the home entertainment center. We have built this from a hard core gamer perspective with keyboard, mice, joysticks and other accessories which allow for better gaming controls and these come in wireless options. One of the most advanced features of the device is the built in cable modem, DSL or WIFI cards which auto-configure with your broadband last mile providers and eliminate the need and expense to re-wire your home which is one of the biggest challenges the other consoles have faced. Roberts said "we don't really want to be in the console hardware business and in the future you may see we are working with a large company which has enormous scaling capacities as our subscriber base dictates, or we may be a mix of Pay Per View like what Scientific Atlanta is to the cable industry".

Here is the back view of the Phantom Console which shows the high end consumer design and ease of connecting to a broadband provider:

But ease of use isn't just for the consumers. Infinium Labs has also made it very easy for developers to get their products published on the Phantom.

To the publishers, we're just another distributor," says Terry Nagy, EVP of Content Acquisition. "To the current publishers, we're a way for them to make more money because we can eliminate their packaging costs and high retail distribution costs such as inventory and insurance."

"For game developers and publishers, it's pretty easy," says Nagy. "When they sign up and are partners with the PhantomNet™ and Infinium Labs™, basically they can self publish games directly to our networks. It also allows the game developers to get immediate feedback. They can pre-release a game; say a multiplayer game, to make sure the game is performing correctly. It's a nice way to get a game out there and get it corrected quickly. And the main draw is that the developers have no costs to get the game published on the network. Basically, we take all the porting costs out of their hands, and we'll actually cover the costs for the port to our system, though the majority of games need no porting since the OS is based on the XPe kernel."

One of the problems that Infinium hopes to correct with the Phantom is the shelf life of games. "The bigger problem, when you focus in on it, is that the retail distribution model is broken," explains Roberts. "So when a company like Microsoft goes to figure out what games it is going to distribute, the only games that make sense are the games that are smash hits for them to cover their costs to make any money. Sony and Microsoft don't make money off of the consoles; they make money off the software and accessories. Even though we're eliminating some of their profit centers, the margins that they will make through our delivery centers will be greater because of the reduced distribution costs and longer shelf lives and being able to hold an infinite amount of inventory and also the elimination of piracy adds to there top line revenues.

Even though the Phantom looks to be a serious contender in the video game sector of entertainment, there will still be those who doubt. But Infinium Labs looks to try to calm their fears.

"Currently, we already have commitments for 5,000 titles to come on our system at launch," says Roberts. "Out of these titles, a lot of people are saying that most of these titles are going to be 5 or 10 years old, but surprisingly we are already in discussions and have terms negotiated with several large publishers. And we're not going to get every top title out there, but we know we'll launch with 20 of the top 200 titles at launch, and continue to add those top titles in the months ahead. It's all about money, so the more subscribers we acquire the better the content becomes"

"From the architectural viewpoint, we have built billions of dollars worth of infrastructure at former companies," says Roberts. "We were dealing with very high- end clients at these companies such as my former startup "Savvis Communications". We were partners with companies such as Deloitte and Touché. They would bring their clients in to us and we would spend months architecting robust, fault tolerant, and mission critical infrastructure for Fortune 500 companies. And when you're talking about online financial services and data that companies are reliant on; they could potentially be out of business if their service goes down, and companies like Savvis provide a way to ensure there is never any downtime. We were the first to offer Service Level Agreements or SLA's in the Tier 1 datacom industry. We know how to build the scalability and reliability and I think the difference in why we're going to be successful is because PhantomNet™ has been built by the guys that know how to build infrastructure, not being built by game developers. "

With a 2-3 GHz processor and a 120 gig hard drive, component video, cable modem, RF receiver all built into the system and the best video card on the market, the Phantom looks to make a huge impact on the gaming world.

"We are going to do to the gaming industry what mp3.com has done to the music industry, only we have a better mouse trap which eventually will provide movies, music and e-books on demand" says Roberts.
Bron: http://www.vidgame.net/labs/phantom.html
Website: http://www.infiniumlabs.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 18 August 2003 @ 14:57:
[...]

Oh? Dat kan ik niet uit de product sheet opmaken... dus ik ga er van uit dat er geen bijgeleverd worden.
Dat stukje info had ik hier vandaan. ;)
Does the Phantom console and games have a set price point?

It has, but what I would say is the price point for the baseline Phantom will be below $399 and the VPGN should hit at $9.95 per month. The Phantom will come with preloaded games in the box so, literally, no pun intended, you’ll be able to play right out of the box.

The titles themselves will have a price range from $2.99 to $50, it depends on the type of game and the release. It does vary from game to game, but we are able to offer the game at a much more affordable rate because there’s not the package, not the shelf space, typical retail expenses like that.
Oh en btw, waarom zie ik geen © dingetjes op http://www.phantom.net ........ :/

@Alpine: 200 dollar? Jaar 2005? 120GB? :O
When Phantom is delivered in the first quarter of 2004, it will be the fastest, most powerful game console on the market and in the world. The baseline unit, the basic Phantom will come with a 100GB hard drive.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Ik vind dat de phantom geen console meer is, een console is niet te upgraden, is die dat wel is het iets anders maar cker geen console meer.

Ben erg benieuwd, stel je voor dat je 10 games download en betaald en je wil een nieuwe game maar je hd is vol, wat dan? heb je mooi een prob, moet je weer upgraden of een spel verwijderen waar je wel voor betaald heb |:(.
Ik zie dit allemaal niet zo zitten maar w8 rustig af :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Lord_Mithril schreef op 18 August 2003 @ 16:27:
[...]

ik doelde op dit stukje

[...]
Dat vroeg ik niet. Wat wilde je nou precies zeggen? Dat je exact hetzelfde zei als TAG_Speedy, dat zag ik zelf ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
DynaMikeY schreef op 18 August 2003 @ 18:25:
[...]

Dat vroeg ik niet. Wat wilde je nou precies zeggen? Dat je exact hetzelfde zei als TAG_Speedy, dat zag ik zelf ook wel...
Speedy vraagt zich af hoe ze alle oude games die nu al uit zijn op de phantom willen omzetten als ze op zijn pc al niet allemaal willen draaien wegens verschillende configs.
ik antwoord daarop dat een console daar geen last van heeft, je hoeft het spel dan alleen maar voor die specs, drivers enzo aan te passen en niet op de rest te letten.

zo scheef typ ik toch niet :?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

om er maar even niet omheen te draaien:
ik geloof hier echt geen ene f*ck van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Lord_Mithril schreef op 18 August 2003 @ 22:42:
[...]

Speedy vraagt zich af hoe ze alle oude games die nu al uit zijn op de phantom willen omzetten als ze op zijn pc al niet allemaal willen draaien wegens verschillende configs.
ik antwoord daarop dat een console daar geen last van heeft, je hoeft het spel dan alleen maar voor die specs, drivers enzo aan te passen en niet op de rest te letten.

zo scheef typ ik toch niet :?
You not getting it... laat maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:10
Ok, het lijkt dus inderdaad een hoax te zijn (of vaporware of misschien phantomware ;) ).

Lees hier maar eens, staat een stukje over iemand die eens langs de 'fabriek' gereden is om te kijken of er activiteit was, er stond dus vrijwel niks. Men heeft ook eens gebeld om hierover wat vragen te stellen:

"We had a reader go by Infinium Labs and take pictures of their "facility" ( that's when we found out it was a strip mall in the Florida Keys ) only to find out it was a single desk in a 100 x 100ft room with two phones and no furniture. That was about 4 months ago.

I talked to the Tim Roberts guy on the phone when he returned my call ( 22 days after I left a message ) and when I asked him about all this...he HUNG UP ON ME. I asked him if he was looking for investors, he said "We are actively recruiting investors". I asked him if they had any consoles on hand, he said "We have several hundred prototype models here in the office". So then I asked him where the prototypes were made, he said "right here in our facility". Then I told him I had seen his 100ft x 100ft office space conveinently located next to Missing Link Art Gallery in the strip mall ( located at 5380 Gulf of Mexico Dr. Longboat Key, Fl 34228 ) and he went NUTS!!! "WHO THE FUCK IS THIS!?!?! BLAH BLAH I'LL SUE YOU". "

Tevens is er iemand gaan kijken of ze de verschillende merken hebben vastgelegd, ook niet dus.

En wanneer je je in probeert te schrijven op de pre-order pagina, werkt de submit knop niet. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door zakalwe op 23-08-2003 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zakalwe schreef op 23 August 2003 @ 08:50:
Ok, het lijkt dus inderdaad een hoax te zijn (of vaporware of misschien phantomware ;) ).

Lees hier maar eens, staat een stukje over iemand die eens langs de 'fabriek' gereden is om te kijken of er activiteit was, er stond dus vrijwel niks. Men heeft ook eens gebeld om hierover wat vragen te stellen:

"We had a reader go by Infinium Labs and take pictures of their "facility" ( that's when we found out it was a strip mall in the Florida Keys ) only to find out it was a single desk in a 100 x 100ft room with two phones and no furniture. That was about 4 months ago.

I talked to the Tim Roberts guy on the phone when he returned my call ( 22 days after I left a message ) and when I asked him about all this...he HUNG UP ON ME. I asked him if he was looking for investors, he said "We are actively recruiting investors". I asked him if they had any consoles on hand, he said "We have several hundred prototype models here in the office". So then I asked him where the prototypes were made, he said "right here in our facility". Then I told him I had seen his 100ft x 100ft office space conveinently located next to Missing Link Art Gallery in the strip mall ( located at 5380 Gulf of Mexico Dr. Longboat Key, Fl 34228 ) and he went NUTS!!! "WHO THE FUCK IS THIS!?!?! BLAH BLAH I'LL SUE YOU". "

Tevens is er iemand gaan kijken of ze de verschillende merken hebben vastgelegd, ook niet dus.

En wanneer je je in probeert te schrijven op de pre-order pagina, werkt de submit knop niet. 8)7
Het zal me niks verbazen als het echt een hoax is maar is dit niet gewoon een "middeltje" om te kijken of er een markt is voor zulke aparaten ......... :?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Of het nou een hoax is of niet, ik vind die console, dat filmpje en site van die lui er toch wel erg mooi en gelikt uitzien. :~

En het zou best cool zijn als er daadwerkelijk ineens vanuit het niets een console op de markt komt die alle andere met gemak omverpist. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

bAdmuTs schreef op 18 augustus 2003 @ 18:16:
Ik vind dat de phantom geen console meer is, een console is niet te upgraden, is die dat wel is het iets anders maar cker geen console meer.

Ben erg benieuwd, stel je voor dat je 10 games download en betaald en je wil een nieuwe game maar je hd is vol, wat dan? heb je mooi een prob, moet je weer upgraden of een spel verwijderen waar je wel voor betaald heb |:(.
Ik zie dit allemaal niet zo zitten maar w8 rustig af :D
Ik heb mijn Nintendo 64 voorzien van 8 MB videogeheugen in plaats van de standaard 4 MB. Is het nu geen console meer?

Da je een game verwijderd betekent niet dat je hem meteen kwijt bent hoor. Het is nu al zo dat wanneer je het medium beschadigd je tegen de kosten van het medium zelf (bijvoorbeeld een DVD van de PSII) een nieuwe krijgt. Je betaald immers voro de licensie. Als je een betaalde game download en je verwijderd hem weer mag je hem weer tegen een fractie van de kosten downloaden lijkt mij, ze zullen heus wel bijhouden wie de licensie al betaald heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarK_M schreef op 18 August 2003 @ 14:29:
[...]

Ik kan me herinneren dat Mr.Rudi zei dat hij twijfelde maar dat de andere developers riepen van dit is dikke onzin maargoed dat doet er niet toe..
Dat is inderdaad precies wat ik zei, en hoewel ik toch wel kan zeggen nu dat het apparaatje geen Hoax is, hij is er echt, heb ik nog steeds van geen enkele developer gehoord dat ze dat kreng gaan ondersteunen. Ik verwacht dus alleen talloze PC ports voor de Phantom, en dat is niet direct een manier om klanten te lokken. Ten tweede zal het apparaat niet in de winkel komen maar alleen online te bestellen te zijn, ook geen manier om hoge verkoopcijfers te halen.

Dus geen hoax, maar ik voorspel ook geen succes. Er is in elk geval niets aan dit apparaat dat *IK* interessant vind, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk. De Indrema had volgens mij nog meer kans gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Johnny schreef op 23 August 2003 @ 17:00:
[...]

Het is nu al zo dat wanneer je het medium beschadigd je tegen de kosten van het medium zelf (bijvoorbeeld een DVD van de PSII) een nieuwe krijgt. Je betaald immers voro de licensie.
Bij Sony/PS2 doen ze dat misschien maar bij MS/xobox dus niet, vuile $#$@)(, heb je HALO gekocht, zitten er krassen op door xbox zelf, zeggen ze doodleuk, koop maar overnieuw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

Wom

Albinoraptor schreef op 23 August 2003 @ 17:34:
[...]

Bij Sony/PS2 doen ze dat misschien maar bij MS/xobox dus niet, vuile $#$@)(, heb je HALO gekocht, zitten er krassen op door xbox zelf, zeggen ze doodleuk, koop maar overnieuw :(
Wanneer was dat dan ? Een jaar geleden ongeveer toen dit probleem ontdekt werd kreeg iedereen die dit had een andere drive in zijn Xbox + het spel met scheuren terug. Ik ken meerdere mensen die hier gebruik van gemaakt hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 17:07:
[...]

Dat is inderdaad precies wat ik zei, en hoewel ik toch wel kan zeggen nu dat het apparaatje geen Hoax is, hij is er echt, heb ik nog steeds van geen enkele developer gehoord dat ze dat kreng gaan ondersteunen. Ik verwacht dus alleen talloze PC ports voor de Phantom, en dat is niet direct een manier om klanten te lokken. Ten tweede zal het apparaat niet in de winkel komen maar alleen online te bestellen te zijn, ook geen manier om hoge verkoopcijfers te halen.

Dus geen hoax, maar ik voorspel ook geen succes. Er is in elk geval niets aan dit apparaat dat *IK* interessant vind, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk. De Indrema had volgens mij nog meer kans gemaakt.
Hij komt echt? lol :D
Maare, waarom zou niemand hem willen ondersteunen... als je zo de specs bekijkt moet ie erg leuke dingen aankunnen..
en je kan nu niet zeggen dat ie niet bekend is :P

[ Voor 3% gewijzigd door LordMithril op 23-08-2003 19:10 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ik bedoel kom op zeg....als deze 'phantom' echt de dingen heeft die hierboven staan (120 gig 2 gig cpu wireless shit etc) dan is 400 dollar een beetje weinig he?
dan koopt iedereen hem alleen om de hardware en staat er binnen een week na de release overal linux op >:) >:) >:)

dit kan IMHO niet anders dan een hoax zijn want moet je je eens voorstellen hoeveel geld je nodig hebt om zoiets te ontwikkelen...
en dan hebben ze het hierboven over een gestripte versie van winxp...alsof je dat zo even doet...en waarom hoor je dan niks van microsoft??

ja maakt mij nie wijs dat als er een console uitkomt die (als hij doet wat er belooofd wordt) de xbox wegblaast software van microsoft in zich heeft...

is er iemand die het logisch vind klinken dat microsoft software levert aan een concurrent zonder er zelf ook maar enige reclame voor te maken ivm met hun os???

en zo kan ik nog wel even doorgaan met vragen die niet beantwoord zijn....zo'n porject kost miljoene....microsoft kan dat opzetten, sony ook, nintendo ook...maar waar komt dit dan vandaan???

kortom imho kan het niet anders dan een hoax zijn.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van me gaf toennet een link van een trailer erover weet niet of de link hierzo al staat. hij is gemaakt door 2advanced.
here

hij is echt zo vet gemaaktdie trailer. veel plezier met kijken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 21:52:
een vriend van me gaf toennet een link van een trailer erover weet niet of de link hierzo al staat. hij staat op 2advanced.
here

hij is echt zo vet gemaaktdie trailer. veel plezier met kijken
check de eerste post eens :P
en idd de trailer is best vet..

en dat brengt me idd bij wat intuliegend al zei.. waar the hell halen ze zoveel geld vandaan?
btw dat van windows XP is op zich simpel, MS heeft een kale versie van XP waar je voor een X aantal dollars een licentie op kan krijgen.
Jij kan ook tich keer winXP kopen en het in computers bouwen en die verkopen als "console"

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zou wel kunnen als je het geld er voor hebt en bedrijfen zoeken die games er voor willen maken, maar er komt naturlijk wel meer bij kijken dan beetje licenties kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

ja dat klopt maar zij zeggen (als je even dat lange engelse verhaal leest) dat ze een beetje in de kernel hebben zitten kloten en de zooi die ze niet gebruiken er zelf uit hebben gehaald....en nu ben ik dan wel code n00b maar dat is niet zo simpel...

en als dit ding idd zo'n revolutie is als ze zelf zeggen dan had microsoft heus wel iedereen met een berg reclame beschoten dat het op win xp draait.
want als het een console is met win xp die binnen 8-15 sec opstart en niet vastloopt dan melkt microsoft dat feit zo ver uit dat zelfs een verdwaalde eskimo in de jungle van colombia het weet....

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 23 augustus 2003 @ 19:10:
[...]

Hij komt echt? lol :D
Maare, waarom zou niemand hem willen ondersteunen... als je zo de specs bekijkt moet ie erg leuke dingen aankunnen..
en je kan nu niet zeggen dat ie niet bekend is :P
Leuke dingen kunnen is heel iets anders dan commercieel aantrekkelijk zijn. Zie o.a. de GP32, Neo-Geo Pocket Color en natuurlijk de Dreamcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 01:46:
[...]

Leuke dingen kunnen is heel iets anders dan commercieel aantrekkelijk zijn. Zie o.a. de GP32, Neo-Geo Pocket Color en natuurlijk de Dreamcast.
das waar..
ik denk eigenlijk dat als ze hadden gewacht tot iedereen minimaal een 8mbit lijn thuis had dat het idee beter was..
want je ziet nu overal al mensen zeuren over het downloaden van de games (terwijl 9 van de 10 schijnheiligen dagelijk een paar gig aan films en iso binnentrekt)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

sja met dat binnehalen van die games....tis wel een goed id aangezien kopieren nu een stuk lastiger wordt, maar of het lang zal duren...
want je download die zooi toch en het staat dan toch op die hd, dus zal het denk ik niet lang duren voordat een groepje 'hackers' erachter kom hoe je ze gewoon vanaf je hd in je phantom via het netwerk op een dvd kan branden in je pc (net als de xbox eigelijk)

Maar zolang het werkt is het leuk...nu moet ik toegeven dat ik zelf ook iso'tjes en filmpjes wel eens wil lenen maar de echt goede spellen (diablo2/halfile(2)/UT enz) die moet je zoiezo kopen vind ik...
En de tijd die je nu kwijt bent om je iso's en filmpjes te downen ben je dan kwijt aan je phantom...zie het verschil niet echt..
en dit ding komt zoiezo pas ergens in 2005 uit dus dan zullen door de hevige concurrentie die je nu ziet de prijzen van 8+ mbit alds lijnen een stuk goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.penny-arcade.com/images/2003/20030820l.gif

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

sharkzor schreef op 18 August 2003 @ 11:25:
[...]

er zit dus een muis en toetsenbord bij ;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

maar je moet ook bedenken dat er staat dat hij pas in 2005 in nederland komt...
tegen die tijd hebben we dus al de xbox 2, de playsation 3 en de opvolger van de gamecube (naar alle waarschijnlijkheid natuurlijk:) )

dus ze hebben nu wel een mooie setup voor niet veel geld (tis volgens mij nog steeds een hoax maar dat even terzijde) maar in 2005 zijn we wel weer heel wat anders gewend, dus ik vraag me af of het dan nog steeds zo geweldig klinkt....ik weet wel mooi dat ik liever een gehackte xbox 2 heb met linux erop waar ik dvd etc op af kan spelen (en de beste games origineel koop natuurlijk ) dan een apparaat wat waarschijnlijk niet veel goedkoper is maar geen dvd/cd systeem heeft...

• DeX
Ik kreeg vandaag de volgende link door:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NTEy

Hierin word onderzocht naar da achtergrond van Mr. Roberts, de oprichter van Infinium labs. Zeer interresant artikel..

Samenvatting:

De geregistreede locatie van infinum labs kantoor is leeg.
Mr. Roberts heeft al vele faillissement zaken op zijn naam staan.
Zijn 3 miljoen dollar huis is een normale woning.

Vele dingen zijn dus onzeker.
Waar is de fabriek van infinium?

Zeer interresant artikel die de funamenten van de Phantom even laten trillen.

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 20:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

idd, erg vaag dus allemaal, er wordt imo ook veels te weinig promo gemaakt (eigelijk helemaal niet) voor de console, alleen maar die ene website, alszijnde een officiele bron.

en dit zou allemaal op zeer korte termijn beschikbaar moeten zijn? me dunkt.

nou ja, we zullen zien, no way in ieder geval dat ik m ga kopen :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

DeX schreef op 18 September 2003 @ 10:41:
Ik kreeg vandaag de volgende link door:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NTEy

Hierin word onderzocht naar da achtergrond van Mr. Roberts, de oprichter van Infinium labs. Zeer interresant artikel..

Samenvatting:

De geregistreede locatie van infinum labs kantoor is leeg.
Mr. Roberts heeft al vele faillissement zaken op zijn naam staan.
Zijn 3 miljoen dollar huis is een normale woning.

Vele dingen zijn dus onzeker.
Waar is de fabriek van infinium?

Zeer interresant artikel die de funamenten van de Phantom even laten trillen.
ben ook net die link tegengekomen op slahsdot. zie ook Zakalwe in ""Phantom" Console Onthuld"
zo te lezen lijkt het me niet helemaal koosjer bedrijfje :D

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• sharkzor
ik kwam nog 2 tegenstrijdige dingen tegen. ik las ergens op een site dat iemand de console heeft mogen bewonderen en kon bevestigen dat hij echt bestond.
maar als ik op de site van inifiumlabs kijk en dan vooral in het pdf'je wat er ook te vinden is, zie ik een paar gesoepte foto's van de console. compleet nep dus. je zou zo zeggen pak gewoon een vette camera en schiet plaatjes....

-edit
ik zie nu ook opeens een aansluiting voor een gewone telefoon lijn....
hoe wil je met 56k6 complete spellen downloaden?

[ Voor 16% gewijzigd door sharkzor op 18-09-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:07
Afbeeldingslocatie: http://www.planetnintendo.com/thewarpzone/articles/phantom.jpg

Eindelijks een ECHT plaatje van de Phantom :) Jongens ziet er snel uit, vinden jullie ook niet ;)

Oke, dat was niet aardig:

DIT IS NIEUWS!!

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/alt2/nanospeck/images/Phantom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/alt2/nanospeck/images/Phantom-Rear.jpg

Bedoel, er is dus wel iets wat op een Phantom lijkt..... we zoeken verder. Wat ik zo op de foto kan zien is het een phantom, waarvan het beeld via een beamer op een muur wordt geprojecteerd. Jammer dat ik die foto;s niet kan vinden :(

edit:

Helaas vindt ik geen screenshots van dit beestje, maargoed er bestaat dus wel een echte Phantom, de vraag is alleen of het ook een console is en niet een nagebouwde pc met een leuke casemod

[ Voor 77% gewijzigd door koentjuh op 22-09-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

lol die controller :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Hmmm, kan op dit moment geen screesn in action vinden... dus wat die beamer liet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:05
Ik wil geen muis bij me console :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Het zou toch nog heel goed kunnen dat dit gewoon een showmodel is oid en dat alles gewoonweg een HOAX is.
Zie ook het T.net nieuwsbericht van vandaag: Brein achter Infinium Labs speelt spelletjes.

Maar het is wel enigzins opmerkelijk dat er toch foto's zijn waar ie echt op te zien is, maar we hebben nu nog steeds niet meer dan de kast zelf gezien...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
IK wel.. :D Ga jij maar eens UT op de ps2 spelen.. nou das als je de pc gewend bent dus absoluut niet te doen met een controller.. Dan komt de muis erg goed vanpas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh schreef op 22 September 2003 @ 20:20:
IK wel.. :D Ga jij maar eens UT op de ps2 spelen.. nou das als je de pc gewend bent dus absoluut niet te doen met een controller.. Dan komt de muis erg goed vanpas :)
Daar noem je nou de reden waarom je UT op de PC moet spelen :) Ik vertrouw die Roberts in elk geval voor geen cent, naast het feit dat ik het al geen interessant apparaat vind komt de hele zooi nogal "oplichterig" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat is gewoon de controller van een Sega Megadrive, inderdaad :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
Die controller is echt niet van de Mega Drive.. toen bestonden analoge pookjes nog niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: http://www.softmag.no/bilder/logitech_wingman_cordless2.jpg

Als je het mij vraagt lijkt hij hier verdacht veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Volgens mij is dat gewoon een PC met een paar voorgeprogrammeerde spellen :)

Geen console dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
Standard Equipment
- Fits in any 19” entertainment center
- Custom OS on Windows XPe kernel
- Up to 3.0 GHz processor with 256MB DDR RAM
- High-performance nVidia video card
- High-performance Intel motherboard
- Dolby Digital™ 7.1 Surround Sound
- 100+ Gigabyte internal storage device
- On-board RF wireless modules
- S-Video, RCA or component video and PAL
- 10/100 baseT Ethernet
- 1 wireless controller
- Wireless keyboard and mouse
- 2 USB ports
- 4 controller ports
- 12’ Port Extension Cable
mogen we even lachen? ;)

hmm, nu ik even naar die muis/keyboard op de foto kijk.... ziet dat er niet erg wireless uit X)

[ Voor 13% gewijzigd door Eeruku op 22-09-2003 21:28 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-07 20:48
Dit kwam vandaag 9-10 in de mailbox:

Infinium Labs Launches Forum
for Phantom GAme System

Sarasota, Florida — October 9, 2003 — Infinium Labs announced today it has launched an official forum for an ever-growing group of avid gamers and friends who are interested in the Phantom Game System and the PhantomNet - VPGN (Virtual Private Game Network).

Forum participants must register at www.phantom.net/forum. The forum also may be reached through links at www.infiniumlabs.com and www.phantom.net.

“We created the forum as a community environment were participants can follow the Phantom Game System progress and as a place to make friends with people who share common interests,” commented Timothy M. Roberts, President and CEO of Infinium Labs. “We expect the forum will grow in the months ahead and we will make every effort to post the most up to date information about the Phantom Game Systems and our PhantomNet - VPGN.”

Currently, the forum includes the following topics: News Releases, General Questions, Inquiries, Photos and a Suggestion Box. The content will be expanded over time.

Infinium Labs’ Phantom™ next-generation game system supports games on demand, game rentals, game demos, seamless upgrades and patch management. At launch, the Phantom™ will be the fastest, most powerful console on the market and will include a broad selection of pre-loaded games, on-demand games and game rentals.

The Phantom™ is an always-on broadband device, which will allow gamers a wealth of options, from wireless connectivity to massive multiplayer capabilities, allowing gamers to demo games before purchasing or subscribing. For more information on the Phantom Game System™, please visit www.phantom.net.

About Infinium Labs

Infinium Labs is an industry-leading global entertainment and interactive game company. Infinium Labs has developed and is marketing its flagship product the Phantom™ Game System, a leading edge and intuitive game and delivery system that is the performance leader in the interactive entertainment industry. Founded and managed by senior interactive media, entertainment and technology leaders with proven industry experience and success, Infinium Labs markets a robust game system that appeals to a wide audience of interactive gamers with its ease of use, quality assurance and robust delivery system. For more information, please visit www.infiniumlabs.com or www.phantom.net.

(more)

# # #

Press Contact:

Raluca State

pr@infiniumlabs.com

877-485-5962

heb zelf nog niet gekeken bij de links, ben nog aan het werk tot 9 uur vanavond.

We all make choices, but in the end our choices make us! - Andrew Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
doen die videos het nou gewoon niet :?

op de site dus.. ik kan ze niet DLen ?

[ Voor 36% gewijzigd door Eeruku op 09-10-2003 19:27 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
3CLipZ schreef op 09 October 2003 @ 19:27:
doen die videos het nou gewoon niet :?

op de site dus.. ik kan ze niet DLen ?
Gaat hier prima @ 90KB/s. Low quality filmpje is nog 18,13MB, High quality 35,nogiets. :o

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hele harde kick:

AMSTERDAM - Infinium Labs , een bedrijf uit het Amerikaanse Florida, komt in november met de Phantom-spelcomputer op de markt. Infinium Labs wil met de Phantom de concurrentie aangaan met Microsoft's Xbox, Sony's Playstation en de GameCube van Nintendo.

Volgens Infinium Labs kan op de Phantom alle pc-spellen worden gespeeld. De Phanton zal standaard uitgerust worden met een 2,5GHz processor, 256 MB intern geheugen, 40GB harde schijf en een GeForce FX 5700 Ultra videokaart.

Ook de prijs is inmiddels bekend gemaakt door het Amerikaanse bedrijf. Liefhebbers kunnen de Phantom vanaf 18 november gratis ophalen in de winkel. Gratis? Voor niets gaat de zon op, aan 'gratis' zit echter een tweejarig-abonnement gekleefd. Het abonnement zal ongeveer 30 dollar per maand gaan kosten. Met dit abonnement kunnen gebruikers online spelen en is het ook mogelijk via dit abonnement games aan te schaffen. Wie echter geen abonnement wil afsluiten betaalt voor de spelcomuter eenmalig 199 dollar.

De Phantom zal tijdens de The Electronic Entertainment Expo (E3) worden gedemonstreerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?321730+s(350!x234!)

Bron: www.nu.nl

$ 199,- is IMHO niet heel erg prijzig. Waar verdienen ze dan op als ik niet online speel? De spellen zijn gewoon voor de PC, dus daar pakken ze niets op.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 11-05-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle negatieve berichten van dit bedrijf achterwege gelaten, wantrouw ik het alleen dankzij dit nieuwsbericht al.

Als ik het goed begrijp is hun online games-winkel de enige manier om spellen voor dit spookje te krijgen. Hoe meer je paar maand betaald, tot hoe meer spellen je toegang krijgt (MMORPGs bv.). Maar ik neem aan dat de bedoeling is dat er in de toekomst Phantom-only spellen gemaakt gaan worden, want met deze specs hou je het echt niet uit in de PC-spellen-wereld.

Neem die 256MB RAM. Er wordt er als excuus gebruikt dat door het gebruik van Windows XP Embedded het geheugengebruik een stuk minder is: WinXP Embedded zal vast minder gebruiken dan Windows 2000 met alle onnodige zut uit. Maar 256MB + een GeForce 5700 voor toekomstige spellen? Het scheelt voor die combinatie dat TVs op lagere resoluties draaien, maarja, dan moet je maar hopen dat die spellen 768x576 ondersteunen. Mochten ze dat doen, dan is het nog te hopen dat alles er nog goed uitziet, aangezien TVs over het algemeen minder scherp beeld leveren.

Erg mooie marketing uitspraak hoor, "Alle PC spellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben het wel met je eens. Aan de andere kant, duur is hij in ieder geval niet. Mensen proberen nu al een Xbox om te bouwen, dit apparaat is in ieder geval een stuk beter te gebruiken dan een Xbox als servertje of PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Vind hem er wel stijlvol uitzien zoals hierboven op de pic. Ik zou me echter geen doelgroep kunnen verzinnen die dit koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ruik flop, maar ik heb het vast fout :)

Ik koop er iig geen. Ik snap eigenlijk nooit dat ze een console maken die bij het uitbrengen qua specs al achter lopen vergeleken met een pc. En de gemiddelde console gaat volgens mij toch 3+ jaar mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware verkoopt geen consoles...Het gaat om de games? Ik zie in de hele E3 trailer geen enkele game langskomen. Als dat ding nog dit jaar op de markt moet komen hadden ze vast wel wat games kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik zie er ook weinig in.

Een onbekend bedrijf met vage achtergrond zet een console op de markt die bestaat uit "verouderde" pc-hardware(199,- Euro is overigens een spotprijs) en dat zou alle pc spellen moeten spelen.
UT2004 zal echt niet lekker lopen op die bak zonder aanpassing lijkt me.

Verder zijn veel mensen ook niet zo happig op abo's, ik iig niet.
Als ik een spel wil koop ik dat wel.

Dit project lijkt mij dan ook te floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Laatst online: 27-08-2021
MS krijgt er dan heus wel het nodige geld voor hoor, verder hoeven ze het niet van de verkoop prijs van de console zelf te hebben, maar van het geld dat word binnengehaald via het downloaden van de games.
Ergens hierboven staat een stukje over dat ze ook hackers/crackers willen laten beta testen, dus lijkt erop dat ze het ding echt dicht willen timmeren om zo mensen tegen te houden die idd bv linux erop willen zetten.
Maar ik weet het verder niet met deze console, klinkt leuk.. maar zijn toch wel redelijk veel verhalen te vinden dat het een hoax zou zijn... time will tell :)

*edit*
oeps 2 pagina's over het hoofd gezien ;)
naja anyway, dit was een reactie op ergens pagina 2.. laat het wel staan want het is wel hoe ik er over denk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nieroth op 12-05-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52

mjl

Ugh

Ik ben eerg benieuwd in hoeverre je de hardware in een gewone PC kunt stoppen, een processor, 3d kaart, geheugen een HD voor 200 euro, kan voordeliger zijn dan los te kopen ?

Het blijft voorlopig dus de vraag in hoeverre de hardware specifiek is ontworpen voor deze box en beveiligd is tegen gebruik in een gewone PC.

[ Voor 30% gewijzigd door mjl op 12-05-2004 12:15 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ver willen die mongolen nou gaan... :/

Moet je eens lezen: HardOCP - Behind the Infinium Phantom Console

:Y)
Pagina: 1