Toon posts:

Welke HDD is het best?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan voor de LAN waar ik heenga een harde schijf te gaan kopen, eentje die ik al eerder wilde kopen. Nu is het idee dat ik 200GB HD 7200 rpm 8 MB cache wil.

Ik had al enige tijd de Western Digital 200GB (WD2000JB, 7200rpm, 8MB) € 213,- op het oog, maar ik heb zon testsite eens bekeken en daar kregen veel mensen met een HD van 120 GB (ja niet 200 maar met grote opslagruimte dus) na 3 maanden failure enz. enz.

Nu las ik ook op die site dat veel mensen daarvoor altijd maxtor hadden of op maxtor overstapten

52 Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB) € 219,- 17-08

11 Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA) € 261,-

ik weet niet wat sata is maar die 1e lijkt me wel goed

Dus nou wilde ik aan jullie vragen of jullie een paar tips hebben of een goede testsite weten of zelf ervaring hebben en of jullie me dus zouden kunnen helpen hiermee

hij is dus bedoeld om flink op te leechen voor LAN ^^

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 22:03

krvabo

MATERIALISE!

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Voor leechen heb je niet zo'n snelle schijf nodig hoor (of je moet GigaBit hebben liggen).
Kijk eens bij StorageReview, overigens ken ik het verhaaltje wat je verteld alleen andersom: Maxtor's die uitvielen en dat nu een hoop mensen overgestapt zijn op Seagate/WesternDigital)...
De Western Digital 200GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB) staat hier al een half jaartje 24/7 te draaien zonder problemen.

Tip: CTRL-F en bladeren kun je prima op Opslagmedia & I/O Controllers ...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 03:24 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
maxtor is in mijn opzicht een goed merk
(bijna) geen failure, WD en IBM heb ik wel last van gehad

gewoon de maxtor kopen (niet de SATA, daar heb je geloof ik geschikt mobo voor nodig, S-ATA betekent overigens serial ATA) en je zult niet teleurgesteld worden

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Allereerst welkom op GoT !

Je hebt de pech dat de search van dit forum er door een crash (naar ik hoop) tijdelijk uitligt. Je was al aardig op weg reviews te zoeken en aan de hand daarvan zul je zelf je keus moeten bepalen.

Met elke schijf loop je bijna even veel het risico een crash te kunnen krijgen. Het maakt in dat geval niet uit of je voor een IDE of een Serial ATA kiest. Serial ATA schijven kunnnen alleen aangesloten worden op een moederbord voorzien van een S-ATA controller, op een los aan te schaffen S-ATA controller of via een adapter van S-ATA naar IDE.

De enige manier om niet alles kwijt te raken is meerdere kleine harde schijven ipv. een grote en uiteraard een backup.

Een andere mogelijke oplossing is meerdere kleinere HD's in RAID5 al is dit ook niet zalig makend. Lees hiervoor eens de FAQ.

Ik heb zelf crashes gehad met zowel WD als MAXTOR en zou, als ik moest kiezen, alleen voor MAXTOR gaan omdat de RMA-procedure snel werkt en je ruim binnen een week een nieuwe HD in huis kunt hebben.

Kortom, de keus is en blijft geheel aan jou.

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 17-08-2003 05:13 ]

ARME AOW’er

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 08:21

Scighera

swim-bike-run

bij elke merk geld : koeling

mijn IBM GXP60 40GB 7200rpm ging na 5 maanden kapot
mijn Maxtor DH740x 60 GB 7200rpm na 2 maanden kapot

nu draaien er een GXp60 40GB en een DH74x voor 12+ maanden oznder problemen.

maxtor had iig een slechte 60GB 7200rpm serie en bij IBM is de stroomaansluiting een zwakke plek

www.triathlete.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon die ene HDD nemen dat jij het beste vindt :)

Zoals je natuurlijk in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] had gelezen, wordt hier op GoT van jou verwacht dat je éérst o.a. de FAQ's van het probleem-gerelateerde GoT-subforum raadpleegt eer je een topic opent. Daarin staat namelijk dat "welke moet ik nemen?"-vragen totaal niet nodig zijn. Een stuk verderop wordt jou toch nog uitgelegd hoe je een keuze kunt maken B)

/overbodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.