Toon posts:

Black Hawk Down i.c.m. Radeon 9700pro: vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search en google natuurlijk gebruikt, niks gevonden.

Spel: Black Hawk Down met de 1.2.1 patch
Probleem: random (lijkt het i.i.g. op) crashes tijdens spelen; het systeem hangt, een keer kon ik nog op alt-ctrl-del drukken en BHD afsluiten, maar meestal moet ik het systeem resetten. Na het rebooten meldt Windows (XP Prof) dat waarschijnlijk het Radeon 9700 pro device de boosdoener is.
Systeem: ABIT AT7-MAX2, AXP2200+, Radeon 9700pro, 512 MB RAM, onboard audio, niet overclockt
Ik gebruik de Catalyst 3.6 drivers en het control panel van ati, maar ik heb ook al alle catalyst versies vanaf 3.1 geprobeerd.

Ik heb gelezen dat bij sommige mensen hun Radeon kaart heel warm wordt bij het spelen van BHD; ik heb de kast open gemaakt, mar dat heeft niet (veel) geholpen. Heeft iemand ervaring met BHD plus de Radeon 9700 pro?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb wel ervaring met:
MSI K7T266 Pro2
AMD XP 1700+
1024MB RAM
Leadtek Gainward GeForce3 64MB
Creative Audigy Player

Gelijk als ik ’m opstart krijg ik een BSOD en dazzit ;(
Zelfde probleem met Delta Force Land Warrior btw (hij deed het eerst wel gewoon tot ik een update deed toen > BSOD, maar na een reinstall gaf ’ie gelijk ook een BSOD :'( )

Can’t help ya dus en sorry voor de halve topic hijack B) :D

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 19:50
Ik kan BHD met een Radeon 9700 gewoon spelen, geen problemen...

Maar ik heb ook vijf fans die mijn kast koelen exclusief de twee fans in mijn voeding, dus het kan wel degelijk een koelingsprobleem zijn.

Maar dan zou je ook met ander games problemen ondervinden!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

hoeveel watt is je voeding? aangezien radeons nogal wat slurpen...300 watt no name el cheapo toevallig??? Dan is de kans groot dat je voeding niet sufficient is..kijk eens wat je voltages zijn in je bios... verschillen ze meer dan 5% dan is de kans groot dat het je voeding is..en om hitte uit te sluiten ..gooi er nog een paar fans tegenaan en doe desnoods je kast open en gooi er een ventilator voor om in ieder geval het probleem hitte uit te sluiten...

[ Voor 3% gewijzigd door plapz0r op 17-08-2003 03:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een Chieftec voeding in, 400W geloof ik. Ik heb nog nooit problemen gehad met koeling, maar misschien dat BHD op een of andere manier voor meer hitte zorgt :s.
Ik zal vanmiddag eens proberen mijn tv-kaart te verplaatsen: er zitten maar twee kaarten in het systeem, waarvan de radeon er een is. De tv-kaart zit er bijna direct onder, dus is er weinig ruimte tussen de radeon en de andere kaart; de hete lucht blijft dus hangen.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
had je precies dezelfde fout bij alle catalysts?

offtopic: omg, das bijna mijn exacte nick :P

Verwijderd

Topicstarter
CU2morO schreef op 17 August 2003 @ 17:25:
had je precies dezelfde fout bij alle catalysts?

offtopic: omg, das bijna mijn exacte nick :P
Yep.

en nicks lijken inderdaad op elkaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de tv-kaart naar beneden verplaatst waardoor er nu meer ruimte is aan de kant waar de radeon-chip zit, en de lucht dus makkelijker weg zou moeten kunnen. Het heeft niks geholpen: ik krijg nog steeds vastlopers, hetzelfde in ST Elite Force 2. Het is heel raar, want begin dit jaar - ik heb de pc sinds kerst - speelde ik nog allerlei spelletjes e.d. en was er niks aan de hand.
Net onder de Radeon zit een blowhole met ventilator erin. Ik weet niet of die naar buiten of naar binnen blaast, maar volgens mij hoef ik daar alleen een voedingskabeltje op aan te sluiten en dan doet ie het. Ik zal wat foto's online zetten van hoe het zit :). Zou die fan naar buiten of naar binnen moeten blazen? Beiden zouden toch kunnen, of je blaast de warme lucht weg of je voert 'koude' lucht toe.

edit: de foto's staan hier; de foto's zijn heel groot (en zo'n 350kB per stuk) dus wees gewaarschuwd... (belachelijke grootte natuurlijk maar het zijn 1MP foto's).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 19:43 ]

Pagina: 1