Toon posts:

Overbelasting van (ons/het KPN) telefoonnetwerk??

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem:

Wij hebben hier thuis een gewone analoge lijn liggen en ISDN (2 lijnen). Bellen doen we met de analoge lijn en voor het internet gebruik ik normaal gesproken één ISDN-lijn.

Nou is het zo dat ik de laatste 1,5 week met beide ISDN-lijnen inbel bij QuickOnline. Het is al enkele keren gebeurd dat toen ik dus via QO met 2 lijnen had ingebeld, onze telefoon het na een tijdje niet deed. Als je dus wilt bellen krijg je piep*piep korte pauze piep*piep lange pauze en begint dat weer overnieuw of je krijgt helemaal geen signaal. Als ik dan de internetverbinding verbreek, doet de telefoon het meteen. Een keer probeerde ik in te bellen bij QO, maar toen was hun lijn bezet (de Happy Hours waren nog niet ingegaan) en per ongeluk liet ik mijn DIALER 1,5 minuut inbellen. Daarna deed de telefoon het niet, en moesten een paar dagen wachten voordat KPN het probleem had opgelost (toen werkte ISDN ook al niet). Het rare van dit al is dat het niet altijd gebeurt. 's Middags is het tot nu toe nooit voorgekomen, en 's avonds is het maar ongeveer 3x van de 1,5 week.

Mijn ouders zeggen dat het vroeger (toen ik met 1 lijn inbelde bij XS4ALL) ook wel eens gebeurde.

Toen wij het probleem hadden dat onze telefoon echt was afgesloten, kwam onze buurman alles ff nacontroleren (hij werkt bij de KPN) en verving hij alle kastjes om het te checken, maar daar lag het niet aan.

Weet iemand wat dit dus voorstelt? Is het een overbelasting van het telefoon netwerk; bij ons thuis of bij KPN??

Verwijderd

Je kunt met ISDN maar met twee lijnen tegelijk bellen. Ook als je ook nog een analoge lijn hebt.
Heb dit thuis ook. (heb nog geen kabel in dit gehucht :( :( :( )

mazzel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik bedoel dat als ik met beide lijnen inbel (ISDN) mijn ouders toch gewoon moeten kunnen bellen met de analoge lijn?? We hebben dus 3 lijnen: ISDN + Analoog.

Net had ik het ook weer :(

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 16:51
Lijkt me sterk dat je echt drie lijnen heb.

Volgens mij is die analoge loon gewoon een ISDN lijn die omgezet is in een speciaal daarvoor gemaakt A/D-kastje waarmee je toch nog je oude telefoons kan gebruiken op je nieuwe lijn.

Verwijderd

Ik weet wel voor 99,9% (lees 100% :)) zeker dat het zo is zoals koen zegt.

mazzel

Verwijderd

hoeveel telfoon nr..heb jij ?
isdn heb 4 telefoon nr.....
als jij vijfde nr... heb dan hebt jij gelijkt..

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:35

winnie

de poes...

Die telefoonummers zeggen nog niets, omdat je soms maar twee of één van de isdn-nummers gebruikt. Je kan beter even op de rkeningen(en) kijken. Daar staat het gewoon gespecificeerd.

Verwijderd

Ik ken genoeg mensen die zowel een ISDN als een analoge lijn hebben liggen (en dus 2 abonnementen betalen).

En het aantal nummers zegt inderdaad niks over de lijn: in het begin kreeg je bij ISDN slechts 2 nummers. Tegenwoordig al standaard 4, en er kunnen volgens mij zeker 8 logische nummers aan 1 ISDN lijn hangen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat Valcon zegt klopt 100%

Wij hebben sinds de begintijd (PTT maakte zefs nog geen reclame) ISDN, maar hebben daarnaast onze analoge lijn gehouden, omdat het nummer niet kon worden overgezet. Wij betaalden dus een analoog abo, en een ISDN abo. (aanleg koste toen 1400,-, excl meerwerk)

Bel de storingsdienst van de PTT, en blijf vriendelijk maar volhardend. Probeer een vaste contactpersoon te krijgen, vraag desnoods naar de meerdere van de telefonist(e).
Werkt dit niet, dan iedere keer naar de primafoonwinkel. Zorg ook daar dat je een vaste contactpersoon krijgt (gewoon een goede winkelmedewerker) en dat hij communiceert met de KPN. Bij ons was toen binnen een jaar het probleem opgelost ;) ;)

Ik heb niet de indruk dat we met onze expertise eruit komen wat het probleem is.
Op de een of andere manier stoort het ISDN signaal het analoge signaal, waardoor dit onbruikbaar wordt. Als thuis de leidingen niet met de blote aders tegen elkaar rammelen, dan moet binnenshuis het probleem niet gezocht worden. Dan is een kabelbeschadiging bij de PTT waarschijnlijker.

Op die ISDN lijn, hebben jullie daar dmv een moduvox of duovox ook analoge toestellen aan? Deze toestellen zijn toch niet ook verbonden met de analoge lijn hè?? Dan weet ik waar het probleem zit....

Dat de problemen zich soms wel en soms niet voordoen, verbaast mij niets. Mijn ervaring is dat een ISDN lijn niet altijd een stabiele lijn is, problemen kunnen zich soms wel, en soms niet voordoen. Hebben wij ook gehad.

Succes ermee!

Verwijderd

Wel gehucht kom jij vandaan, Terrortubbie?
Volgens mij hebben ze zelfs in de gemeente Groningen kabel!

Greetz,

Rose ;)

Verwijderd

Zeeuws vlaanderen (zeeland duh!)
5km verderop hebben ze wel kabel,
maar ze hebben nog geen kabel doorgetrokken naar hier (ofzoiets). moet wachten tot feb/maart :( :( :(

kabel hier is wel snel. weinig gebruikers :)
120/130 kb/s gemiddelt. min 50 kb/s max tot nu toe 210 kb/s. :) :) :)

mazzel

Verwijderd

if only i could forward time :) :) :)

-LOL-

mazzel

Verwijderd

ISDN is hier ook snel(?)

haal meestal 12-14 kb/s over ENKELE lijn. :)
min. 5 kb/s :(

mazzel

Verwijderd

Ok Tubje, ff rekenen: een enkel ISDN D-kanaal heeft een bandbreedte van 64 kilobit per seconde. Een kilobit is 1000 bit (en NIET 1024, zoals bij een kilobyte!). Dus 64.000 bits/s. Dat zijn 8000 bytes per seconde. 8000/1024 is 7.8 kilobytes per seconde. Jij zegt 12-14 "kb/s". Ik verodnerstel dat je daarmee kilobytes per seconde bedoelt.
Dan vraag ik me dus werkelijk af hoe je dat klaarspeelt! Er wordt natuurlijk compressie toegepast, en bij het downloaden van tekstfiles, of web-sites die geen graphics bevatten, is 14 kB/s niet ondenkbaar. Maar normaal gesproken download je iets dat al gecomprimeerd is (ZIP, JPG etc), en daar valt weinig eer te behalen voor de hardware-compressie.

Ik heb ook ISDN gehad, en gemiddeld zat ik op 8-9 kB, met af en toe een uitschieter naar 12 kB/s. Maar dat was NOOIT bij het downloaden van gecomprimeerde bestanden!

Verwijderd

normaal BIJ ISDN mag jij vier nr hebben...
en twee lijn in de huis binnen komen .zeggen de PTT...

Verwijderd

1. In bijna alle huizen komt een PTT-kabel binnen die geschikt is voor 2 lijnen. Of dit nu ISDN is of analoog maakt geen sodemieter uit.
2. Daarom kun je zowel een analoog als een ISDN-abo tegelijk hebben.
3. Als je bv. al 2 analoge lijnen hebt liggen (bv. voor de fax van je eigen bedrijfje of zo), dan moet de PTT een extra kabel vanaf de "hoofd"-leiding naar jouw huis trekken (lees: graven!). Dit kan ontieglijk lang duren, en als het vriest doen ze het niet (ervaring...).
4. Bij ISDN komen GEEN TWEE LIJNEN binnen. Er komt EEN ENKELE PTT LIJN binnen, waar het NT1-kastje op wordt aangesloten. Dit is geheel digitaal, en geschikt om 2 verbindingen simultaan op te stellen.
5. Als je dus wilt faxen, bellen, internetten en telebankieren...en dat allemaal tegelijk, dan kun je dus 2 ISDN-lijnen nemen :P

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu al langer dan 2 jaar ISDN. Toen kon je (volgens mij) gewoon alleen 2 nummers krijgen. We hebben nu dus 3 nummers.

En inderdaad wij hebben zo'n DuoVox (of zo) kastje.

De laatste paar dagen kan ik al helemaal niet via QuickOnline i-netten.
Als ik langer dan 30 seconden probeer in te bellen (dus dat de andere kant bezet is) slaat de telefoon meteen af. Een paar keer ben ik er toch meteen op gekomen, maar toen deed de telefoon het meteen weer niet. Als ik bij Xs4All inbel (in 1x) is er nooit een probleem.

*Snik*

(nou moet ik dus met 1 lijn ipv 2 lijnen inbellen en nog telefoonkosten betalen ook)

*Snik*
Pagina: 1