Toon posts:

Kleine kast ... goede koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje... Ik heb namelijk nogal een kleine kast, MIDITOWER,, die zit vol met kabels etc etc...

Daarbij heb ik ook nog is een GeForce 4 TI kaart dat nogal een grote kaart is + nog is een warmte bron... Ik weet dan wel een oplossing voor een goede doorstroom voor mijn kast (1tje voor zuigen en eentje achter blazen...)

Nou vraag ik me eigen af... heeft dat wel enig sinds nut in zo'n kleine opgepropte kast...

Want dit gaat eigenlijk om het volgende...

De ruimte tussen mijn Videokaart -> mobo Chipset heatsink <- CPU fan (Thermaltake vulcano 11+) Is erg heet... Dan geeft mijn speedfan aan 48 graden... Dan voel ik de kant waar hij naar de videokaart gaat (beneden dus) is de heatsink wel op die temperatuur ongveer (iets lager)... maar dan vol ik er naast boven bij de voeding ofzo .. is de temperatuur vet laag is het dus gewoon koel!

Nou lijkt mij dat de warme lucht die me fan van me cpu aantrekt van de videokaart af komt... Dan is mijn final vraag eigenlijk dus

In een kleine kast 2 fans ,1voor die zuigt ,1achter die blaast .. heeft dat NUT ?
Is dat DE manier om het warme lucht tussen de videokaart en cpu fan weg te halen??
Of is er een andere manier?

bvd..

EDIT!!!: helemaal vergeten,, ik zoek een TIJDELIJKE oplossing ... want in oktober heb ik geld voor een thermaltake XASER III :) dus geen dure spullen graag die ik zou moeten kopen :) bvd!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 23:55 ]

Verwijderd

Gebruik de Search (die momenteel plat ligt >:)). Daar had je kunnen vinden dat een oplossing is om de kabels bij elkaar te binden met bijvoorbeeld tie-wraps en dat je voor IDE kabels rounded kon gebruiken om te zorgen dat de lucht beter stroomt. Beetje basis vraag lijkt me. :)
Lees ook Frequently Asked Questions CME eens door, daar leer je heel veel van.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 23:41 ]

Verwijderd

Ik denk wel da thet helpt. Misschien als je de kabels goed in taped of gewoon wegdrukt dat dit de luchtstroom bevorderd.

Als je een goede onderdruk in je kast creeërt, dan zuigt de bovenste fan alles goed weg. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik doen maar dan krijg ik niet de juiste antwoord op mijn vraag Eraser

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
je zou aan de zijkant van de kase waar de videokaart zit een fan kunnen bouwen die de warme lucht wegzuigt :)
je zou misschien ook een airduct kunnen kopen(word tussen de headsink en koeler van CPU koeler geplaatst) zodat de ventilator de lucht ergens anders vandaan kan halen.

(sorry voor de typfouten tis nog al donker hier, kan wel blind typen maar gaat niet altijd goed :P)

[ Voor 21% gewijzigd door BlackLion op 16-08-2003 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
BlackLion87 schreef op 16 August 2003 @ 23:49:
je zou aan de zijkant van de kase waar de videokaart zit een fan kunnen bouwen die de warme lucht wegzuigt :)
je zou misschien ook een airduct kunnen kopen(word tussen de headsink en koeler van CPU koeler geplaatst) zodat die de lucht ergens anders vandaan kan halen.

(sorry voor de typfouten tis nog al donker hier, kan wel blind typen maar gaat niet altijd goed :P)
Ik heb geen window of iets dergelijks ... heb je misschien ene foto of een vage manier hoe de klussers zoiets hebben opgelost :P!

• BlackLion
ff zoeken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/YY/Hpim0409.jpg
je tekent af....
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/YY/Hpim0411.jpg
je dremelt ofzo een gat in je zijkant..
maak ook even gaatjes om je fan vast te maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/YY/Hpim0414.jpg
je zou dr nog rubben randje langs het gat kunnen maken en er een fan gril op kunnen zetten.

zorg btw wel voor dat de fan zuigt... dat lijkt me in jouw geval het beste.. maar je zou het ook met blazen kunnen proberen.

moet te doen zijn denk ik... maar zelf heb ik het ook nog nooit gedaan met me dure case :D koel genoeg. suc6 ;)

[ Voor 110% gewijzigd door BlackLion op 17-08-2003 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ahhhh daar gaat mijn garantie maarja thnx anyway ... ik ga nog ff klooien met wat overige fans die ik heb en zoek ngo een oplossing ^^

• BlackLion
anders loop even naar vuilniss stort :P misschien ligt daar nog ergens een miditower zij-plaat. kun je daar mooi mee knutselen ;)

• BlackLion
andere oplossing kan nog zijn dit(de airduct): Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/noiseblockerairduct90graden-Big.jpg

Verwijderd

Topicstarter
BlackLion87 schreef op 17 August 2003 @ 00:16:
andere oplossing kan nog zijn dit(de airduct): [afbeelding]
Zo'n ding heb ik ook nog voor mijn penitum 3

Edit:

Nou heb een tijdelijke oplossing en het blijkt te werken:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cncgzone/oplossing.JPG

^_^ het werkt wel ik voel geen warme lucht meer onder me cpu en tussen me videokaart

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 01:04 ]

• BlackLion
mooi, is de temperatuur in speedfan ook gedaald ?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Over airflow e.d. is een boel in de search/FAQs te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.