Voordat er gezegt gaat worden "doe een search"... helaas doet die het niet sinds vanmiddag al ofzo en gezien ik eigenlijk maandag toch wel uitsluitsel wil hebben (of ik naar de winkel terug moet gaan of dat er bij mij iets niet spoort ofzo) lijkt het me niet onverstandig van me om dit nu alvast te posten.
Heb gister een club3d radeon 9800 pro aangeschaft (Bij Maxpert in Zutphen voor het geval je dat wil weten) en heb er wat probs mee.
Bijvoorbeeld... Commanche 4 (zat er gratis bij dus wrom niet)... een hele zooi artifacts/strepen/niet kloppend beeld.
UT2003 demo Zelfde verhaal...
Dus ik denk... goh laat ik eens aan het mem voelen (zitten geen heatsinks op?!? op een pro??) anyways.. die zijn echt HEET als in... als je 10 seconden je vinger er op houdt dan doet het echt gewoon pijn.
Heatsink van de GPU is ook warm/heet maar niet zo warm als mem.
Ik heb hetvolgende gedaan.
Gechecked of fan werkt @ GPU en dat doet die
Gechecked of er biosupdates waren van mobo/vidkaart geen van 2 waren er
Complete reinstall XP (was ik toch van plan)
Clocksettings gechecked van vidkaart - zowel mem als GPU gewoon standaard (380/340)
Verschillende Catalysts geprobeerd (zou geen invloed mogen hebben maar ach.. proberen kan nooit kwaad)
In Bios AGP voltage gechecked en dit staat default.
Kamerventilator erop gezet - Blijft nog steeds HEET?!?!
Al met al dus niet zo'n vrolijk verhaal...
Zijn er meer mensen met een zelfde kaart en is dit normaal? doe ik iets fout? of heb ik misschien een brak beesie te pakken?
M'n setup is alsvolgt:
Gigabyte GA-7VRXP (rev 2)
XP 2400+
256 pc 2700 Samsung en 512 vaag merk pc2700
SBlive value
2 x nic (realtech gloof ik allebei)
350 Watt (geen bijzonder merk, maar verder wel redelijk stabiele voltages) voeding
En dus de club3d radeon 9800 pro
Sla ik wat belangrijks over?
Help pleaseeeeeee
Alvast bedankt!
KG
Heb gister een club3d radeon 9800 pro aangeschaft (Bij Maxpert in Zutphen voor het geval je dat wil weten) en heb er wat probs mee.
Bijvoorbeeld... Commanche 4 (zat er gratis bij dus wrom niet)... een hele zooi artifacts/strepen/niet kloppend beeld.
UT2003 demo Zelfde verhaal...
Dus ik denk... goh laat ik eens aan het mem voelen (zitten geen heatsinks op?!? op een pro??) anyways.. die zijn echt HEET als in... als je 10 seconden je vinger er op houdt dan doet het echt gewoon pijn.
Heatsink van de GPU is ook warm/heet maar niet zo warm als mem.
Ik heb hetvolgende gedaan.
Gechecked of fan werkt @ GPU en dat doet die
Gechecked of er biosupdates waren van mobo/vidkaart geen van 2 waren er
Complete reinstall XP (was ik toch van plan)
Clocksettings gechecked van vidkaart - zowel mem als GPU gewoon standaard (380/340)
Verschillende Catalysts geprobeerd (zou geen invloed mogen hebben maar ach.. proberen kan nooit kwaad)
In Bios AGP voltage gechecked en dit staat default.
Kamerventilator erop gezet - Blijft nog steeds HEET?!?!
Al met al dus niet zo'n vrolijk verhaal...
Zijn er meer mensen met een zelfde kaart en is dit normaal? doe ik iets fout? of heb ik misschien een brak beesie te pakken?
M'n setup is alsvolgt:
Gigabyte GA-7VRXP (rev 2)
XP 2400+
256 pc 2700 Samsung en 512 vaag merk pc2700
SBlive value
2 x nic (realtech gloof ik allebei)
350 Watt (geen bijzonder merk, maar verder wel redelijk stabiele voltages) voeding
En dus de club3d radeon 9800 pro
Sla ik wat belangrijks over?
Help pleaseeeeeee
Alvast bedankt!
KG