Toon posts:

Club 3d Radeon 9800 Pro overheating?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat er gezegt gaat worden "doe een search"... helaas doet die het niet sinds vanmiddag al ofzo en gezien ik eigenlijk maandag toch wel uitsluitsel wil hebben (of ik naar de winkel terug moet gaan of dat er bij mij iets niet spoort ofzo) lijkt het me niet onverstandig van me om dit nu alvast te posten.
Heb gister een club3d radeon 9800 pro aangeschaft (Bij Maxpert in Zutphen voor het geval je dat wil weten) en heb er wat probs mee.

Bijvoorbeeld... Commanche 4 (zat er gratis bij dus wrom niet)... een hele zooi artifacts/strepen/niet kloppend beeld.
UT2003 demo Zelfde verhaal...
Dus ik denk... goh laat ik eens aan het mem voelen (zitten geen heatsinks op?!? op een pro??) anyways.. die zijn echt HEET als in... als je 10 seconden je vinger er op houdt dan doet het echt gewoon pijn.
Heatsink van de GPU is ook warm/heet maar niet zo warm als mem.

Ik heb hetvolgende gedaan.

Gechecked of fan werkt @ GPU en dat doet die
Gechecked of er biosupdates waren van mobo/vidkaart geen van 2 waren er
Complete reinstall XP (was ik toch van plan)
Clocksettings gechecked van vidkaart - zowel mem als GPU gewoon standaard (380/340)
Verschillende Catalysts geprobeerd (zou geen invloed mogen hebben maar ach.. proberen kan nooit kwaad)
In Bios AGP voltage gechecked en dit staat default.
Kamerventilator erop gezet - Blijft nog steeds HEET?!?!

Al met al dus niet zo'n vrolijk verhaal...
Zijn er meer mensen met een zelfde kaart en is dit normaal? doe ik iets fout? of heb ik misschien een brak beesie te pakken?

M'n setup is alsvolgt:

Gigabyte GA-7VRXP (rev 2)
XP 2400+
256 pc 2700 Samsung en 512 vaag merk pc2700
SBlive value
2 x nic (realtech gloof ik allebei)
350 Watt (geen bijzonder merk, maar verder wel redelijk stabiele voltages) voeding
En dus de club3d radeon 9800 pro
Sla ik wat belangrijks over?

Help pleaseeeeeee :'(

Alvast bedankt!

KG

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je in Windows wel gewoon goed beeld of ook niet? En heb je wel goed beeld gehad toen je opstartte bij games? Dat hij zo warm wordt hoort trouwens, echt niet normaal hoe heet zo'n memory chip wordt..

Het duidt er trouwens op, als je artifacts, etc hebt, dat het geheugen niet meer goed is en dat het een kwestie van RMA is.

[ Voor 25% gewijzigd door J0YR1D3R op 16-08-2003 23:06 ]

Verwijderd

ik heb 2x een Club3D 9700 gehad die na verloop van tijd ineens artifact begon te geven bij mijn eerste was het vrijwel de eerste dag, bij mijn 2e pas naar een maand ofzo mem was niet zo heet maar de core wel ik heb het gevoel dat ze toch beter gecoold moeten worden die kaartes. krijg aanstaand week weer een nieuwe 9700 voor de belangstellende ;)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 00:08
btw dat dat ding zo heet wordt is niet erg goed, maarja ik heb hier een rambus bak staan zodra je dat aanraakt heb je meteen een brandplek op je vingers :o

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Nopz windows gaat verder goed heb in het begin een paar artifacts bij het opstarten van windows gehad maar dat was nog voor de reinstall dus zal wel "toeval" zijn geweest ofzo... geen probs meer dus in windows enzo.
CS gaat bijv wel totaal goed.
UT2003 en commanche eigenlijk direct bij het spelen (niet in de menus trouwens).
Het rare (naar mijn id raar iig) is dat hij tot op heden niet gecrashed is hierdoor.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij hoeft niet perse te crashen, als het lichte artifacts zijn blijft je systeem gewoon doorgaan en blijft verder stabiel. Pas wanneer je echt zware artifacts hebt kan je systeem gaan hangen. Waarschijnlijk is je geheugen gewoon niet goed genoeg voor zware berekening die pas ingame nodig zijn. Omdat dit wel zou moeten denk ik dat je geheugen gewoon niet helemaal 100% is.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Erg raar. De kaarten kunnen wel veel hitte hebben want ze worden getest is veel warmere temps iets van 50 c omgevings temp. Dus qua hitte moeten ze het kunnen hebben. Maar het kan zijn dat i beschadicht is bij het inbouwen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
Ik heb een Hercules Prophet 9700 en die crashed ook als t warm weer is en dus heet op mijn kamer. Als ik een tafelfan ervoor zet is het over, hij is niet overklokt.
Dus als hij idd getest zou zijn met 50C omgevingstemperatuur hebben ze dat niet helemaal goed gedaan denk ik.
Ik heb 4 fans in mn kast 2 blazen naar binnen en 2 naar buiten, ik heb een Thermaltake 2 Giant koeler erop gepropt maar dat hielp ook niet, dus denk k maar dat k hem binnenkort opstuur. :( :(

The one you cant see...

Verwijderd

hm. zo'n ATI powerijzer is natuurlijk wel cool.. maar niet koel dus.
sapphire heeft nu de Ultimate 9600 Pro. veel langzamer, maar wel stil en koel dus.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

als je wilt weten of de warmte van de chips echt een probleem is,
dan klok je hem toch onder.
dan weet je het snel genoeg.
wil je zeker weten dat de kaart stuk is? stop de kaart dan in een andere pc

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een Hercules 9800 Pro en die is wel voorzien van heatsinks of de memory chips. Zowel boven als onderkant. En de GPU een heatsink + fan. Zelfs met een in-case temp van boven de 45 graden geen problemen hier. Ding loopt als een trein. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vind het ook wel raar dat een 9800pro zonder memkoeling komt :|
Ik bedoel, je legt er 400~500 euro voor neer, dan verwacht je tog wel een heleboel extra's en ten minste koelblokjes op je mem ... ook al is het niet nodig in een koele pc, voor overklokken later kan het altijd handig zijn en als het knetter heet is zoals 2 weken geleden.

Maar het is wel een club3d, dat zijn vaak de goedkoopste met dezelfde gpu, en ze moeten tog ergens op besparen ...

Maar misschien staat je geheugen te hoog geklokt, club3d kaarten staan er wel om bekend dat hun frequencies niet kloppen, kijk naar de 9700 topics.
Pagina: 1