[Scanner] plaatje heel anders met verschillende programma's

Pagina: 1
Acties:

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 11:03
Ik heb pas een nieuwe scanner gekocht (zo'n epson 2400) en ik zit met iets vaags. Ik scan mijn photo's in met Adobe Photoshop of Elements, hierin staan de foto's uitstekend weergegeven. Nu komt het, als ik het plaatjes bewaart als tiff of jpg en opent in een ander programma (bv. van Ulead of Internet Explorer), dan is alles érg blokkerig. Ik heb al met de handmatig opties van de scanner en de Adobe programma's gespeeld, dit leverde geen oplossing op :( Iemand enig idee waar ik dit kan zijn ...?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 12:42

White Dust

PlaneScape: Torment

Waarom denken zoveel dat als er Problemen & Vragen in de forumtitel staat dat ze gewoon alle problemen hier in kunnen dumpen

Spielerij - Problemen & Vragen --> Overige Hardware

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Bekijk je de plaatjes die je in Photoshop bekijkt niet in een bepaalde procent van het oorspronkelijke grootte waardoor ze er beter uitzien dan normaal? Vaak worden plaatjes die een beetje groot zijn verkleint tot 66% oid door Photoshop zelf zodat het plaatje helemaal in het beeld past.

Verder moet je natuurlijk ook denken aan de kwaliteit waarin je het plaatje opslaat, je moet bij JPEG toch wel minimaal op kwaliteit 6 opslaan om een beetje redelijk resultaat te krijgen, sla het eens op in kwaliteit 12.

En als laatste: probeer gewoon eens een hogere DPI bij je scanner. Plaatjes worden dan groter, maar als je die resized heb je misschien minder last van slechte kwaliteit zoals blokjes :)

The devil is in the details.