Savage4 + VIA Apollo pro 133 (82C693A) werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb sinds kort een stealth III S540 Xtreme (S3 Savage4 Xtreme) :)
Ik probeer deze kaart aan de praat te krijgen in een PC met een PIII-500 op een Lucky-Star 6VA693A (VIA Apollo pro 133; 82C693A+686A). De PC is niet stabiel te krijgen, als hij een keer wel goed opstart, lijkt er niks aan de hand, totdat je iets in 3D wilt doen (DXdiag kubusje werkt nog wel, verder niks).
Het moederbord werkt perfect met een TNT M64, en de videokaart werkt ook prima op hetzelfde systeem, als ik het moederbord vervang door een 440BX-based moederbord.
Ik heb geprobeerd de moederbord bios te updaten, andere drivers, verse windows, etc. maar het systeem blijft hangen.
:?
Is er iets mis met de combinatie Savage4 + Appollo pro 133? :?

btw: de jumpers op de Videokaart staan op AGP 1x/2x

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

vertel ook ff bij welke win je gebruikt, is altijd handig :D

al chipset drivers (nieuwste) geinstalleerd? wil ook wel eens werken.

nieuwste via 4 in 1 drivers (in deze drivers zitten ook de nieuwste agp drivers voor de comp, misschien helpt het)

Oudere 4 in 1 chipset drivers (mocht de nieuwste niet helpen)
volgens site werken niet-winXP systemen beter met driver : 4.35 (schijnt dan stabieler te werken)

en anders heb je de search al gebruikt om te kijken of er anderen waren met dezelfde problemen?
edit:

search dood 8)7

en natuurlijk de juiste videokaartdrivers (ff downloaden, de cd drivers zijn vast wel achterhaald al)

edit:

(ik lijk sinterklaas wel)

s4 savage graphics chipset drivers winXP

s4 savage graphics chipset drivers win9X

s4 savage graphics chipset drivers winME

En bedankt he

suc6

[ Voor 74% gewijzigd door DoingK op 17-08-2003 00:31 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

DoingK, zo word ik nog eens werkeloos! :P

Maar zoals DoingK dus al zegt, zelfs nu de search dood is kun je nog genoeg zelf proberen voor je een topic opent. Open je toch een topic, geef dan genoeg en de juiste info : welk OS, welke drivers, of je al je bios settings hebt nagekeken (zoals fast writes). Geef dan verder ook aan wat er precies gebeurd : "(DXdiag kubusje werkt nog wel, verder niks)". Doel je hiermee dan op het softwarekubusje of het hardwarekubusje? Wat probeer je dan in 3D te draaien, en met wat voor sympthonen werkt het dan niet? Word het scherm zwart en blijft het zwart, gaat het scherm op standby, reset de boel, zie je rare blokken?

Zonder genoeg info en zelf het een en ander geprobeert te hebben kunnen wij je onmogelijk helpen, daarom gaat dit topic dus dicht.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.