Toon posts:

Slecht Mobo???

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb hier een Intel Celeron 1.0 Ghz van een kennis staan.
Bij het opnieuw partitioneren van de HD ontdekte ik dat maar 8 Gig van de 40 herkend werd. Raar. Want hij is vorig jaar feb gekocht dus leek me dat de Bios wel beter moest weten. Vooral ook omdat de HD daarvoor prima herkend werd.
In de bios zelf wordt hij trouwens ook gewoon als 40 gig schijf gezien. Dus alleen bij het partitioneren niet.
Ok. Partition Magic geprobeerd. Daar kwam ik niet eens in want foutmelding (valt niets over te zeggen gewoon: error met de mogelijkheid tot aborten try againen etc).
Andere (lege) HD geprobeerd te partitioneren. Hetzelfde euvel.
Andere IDE kabel geprobeerd. Maakt niets uit.

Is het dan veilig te veronderstellen dat het moederbord niet meer deugd?
Wat kan ik nog meer doen?

(de reden voor het schoonvegen vd schijf was dat het systeem zo ontiegelijk veel foutmeldingen gaf, vreselijk traag was((zo erg had ik het nog ooit gezien)), niet meer normaal af te sluiten was, alleen met de aan/uitknop. etc dat ik de bomen door het bos niet meer zag)

Nog enige tips? Of gewoon ander mobo kopen?

Bij voorbaat dank

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 21:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor een mobo gaat het dan? al eens getest met een nieuwere bios?

Verwijderd

Lijkt me héél erg sterk dat dit een exemplarische fout van het mobo is. Misschien vage incompatibiliteit tussen mobo en HDD, maar dat moet toch te fixen xijn.

Kijk eens op de site van de fabrikant van het mobo, misschien is er een FAQ oid. Wellicht is het probleem bekend en is er een fix (BIOS-update). Kijk ook eens op de site van de fabrikant van de HD en zoek eens op Google. Ik zou ieg niet zomaar een ander mobo kopen, tenzij je geld teveel hebt.

Oftewel: allemaal dingen die je zelf ook had kunnen bedenken. Je geeft ons trouwens ook te weinig info.

Verwijderd

Topicstarter
Wat had je nog meer willen weten dan?
Tja, het moederbord.
Waar kan ik dat vinden? Ik ben een newbie he. Op het mobo staan een paar vage nummers.
Een Jetway zegt mijn kennis. Volgens mij is dat zo'n naam van een goedkope fabrikant. Ik heb ooit wel eens een ASUS van Jetway gekocht.
Maar welk type? je gaat toch niet met de bios rotzooien als je niet precies weet wat voor moederbord je hebt.

Er zit een VIA chipset in.
Dan weet je nog niet zoveel he.

In de POST krijg ik te zien:
V.64AS/694TAS A 14 12-13-2001

Betekent dat dat het een ASUS is? Of is dat de Bios versie? Kan ik daar ook al wat mee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

Hoe kunnen we een uitspraak doen over je moederbord als we niet weten welk het is?

Bovendien... 8GB... dat klinkt meer als een beperking van je OS- ga dat eens na (wederom niets over te zeggen omdat je ook dat niet vermeldt)

/veel te weinig info - dicht

P.s. herlees eens de GoT Huisregels mbt topictitel, want dat verdient zeker wat meer aandacht...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.