Toon posts:

[XP] Setup heeft geen toegang tot hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers. Enkele uren geleden heb ik geprobeerd winXP te installeren, maar dit wil alsmaar niet lukken. Ik start winXP op van CD-ROM, en de bestanden worden geladen. Daarna wordt het beeld zwart en het enige wat te zien is is een knipperende cursor in de linkerbovenhoek. Na ongeveer een minuut in deze stand te staan (is al erg raar, hoort niet volgens mij) gaat de installatie verder. Zodra echter het scherm komt dat je een schijf kan kiezen, staat daar de melding "Setup heeft geen toegang tot deze schijf". Wanneer ik dan op een actieknop drukt crasht setup, om precies te zijn het bestand setupdd.sys.

Voorheen had in win98 geinstalleerd, en dat liep verder normaal.

Ik heb mijn bios geflasht, maar dit had geen effect. De installatie vond plaats op een geformateerde hdd dus dat lijkt me ook gewoon goed.

Systeem:
Maxtor 40 gig. hd
Epox 8KHA+ mobo

Verwijderd

hdd al ingedeeld met fdisk (staat op de win98 opstart disk) of heb je je config van je jumpers goed ingesteld op je hdd krijg je bij het booten ook fouten ?

Verwijderd

Topicstarter
Onder win98 heb ik mijn hdd opgedeeld met fdisk, twee partities. Nu heb ik één partitie geformateerd (voor winXP) en één partitie gebruikt als gedeelte waar bestanden gebackupt staan. Verder heb ik nooit fouten gehad, dus ik betwijfel of het aan de jumpers op mijn hdd ligt. Toch?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je al geprobeerd de partitie in de windows xp setup te verwijderen en opnieuw aan te maken. Want zoals ik het nu lees heb je alleen maar geprobeerd een windows xp setup over de orginele partitie setup heen te draaien.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 16 August 2003 @ 22:21:
Heb je al geprobeerd de partitie in de windows xp setup te verwijderen en opnieuw aan te maken. Want zoals ik het nu lees heb je alleen maar geprobeerd een windows xp setup over de orginele partitie setup heen te draaien.
Dat gaat niet. In het winXP scherm waar je normaal de partities kan indelen staat dus het bericht "Setup heeft geen toegang tot deze schijf", daar waar je normaal de partities zit.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

probeer dan eens om de partitie te verwijderen en lege ruimte achter te laten, dan moet xp je wel de optie te geven om een partitie te maken, en die dan te formatteren (ntfs/fat32, ik zou voor de eerste gaan).

misschien dat dat werkt dan, want dan kan ie ook geen foute partitie weergeven

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 17:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

heb je toevallig een exotische schijfcontroller in je pc zitten waar je extra drivers voor nodig hebt?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij was het een comobinatie van moederbord en videokaart. Ik ga daarom net iets verder dan CAP-Team, ik denk dat het een combinatiefout is tussen 2 componenten in je bakkie, bij mij was het video en mb, maar schijfcontroller is ook een goeie.

R&D professional

Verwijderd

Topicstarter
DoingK schreef op 17 August 2003 @ 00:02:
probeer dan eens om de partitie te verwijderen en lege ruimte achter te laten, dan moet xp je wel de optie te geven om een partitie te maken, en die dan te formatteren (ntfs/fat32, ik zou voor de eerste gaan).

misschien dat dat werkt dan, want dan kan ie ook geen foute partitie weergeven
Dat zal ik vanavond eens proberen.
CAP-Team schreef op 17 August 2003 @ 01:30:
heb je toevallig een exotische schijfcontroller in je pc zitten waar je extra drivers voor nodig hebt?
Ik geloof het niet. Gewoon een maxtor 40 gig. schijfje en heb daar verder niks aan veranderd.
mr_wizard schreef op 17 August 2003 @ 10:08:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij was het een comobinatie van moederbord en videokaart. Ik ga daarom net iets verder dan CAP-Team, ik denk dat het een combinatiefout is tussen 2 componenten in je bakkie, bij mij was het video en mb, maar schijfcontroller is ook een goeie.
Heb nog bij troubleshooting gekeken op de maker van mijn mobo, maar daar was niks bekend over problemen met hardware in combi met winXP. Daarbij, de maxtor hd die ik he is een veelverkochte hd, dus als daar in combi met winXP (nogmaals, in win98 doet hij het wel) problemen mee waren was dat vast wel bekend. Mijn videakaart is een standaard geforce II kaartje, maar niet van een bekend merk of dergelijke. Maar zou dat tot gevolg kunnen hebben dat winXP geen toegang heeft tot mijn hd? :?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 21:49

AMDFreak

Intel is zo..

Heb je in fdisk wel een schijf geactiveerd?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
AMDFreak schreef op 17 August 2003 @ 12:24:
Heb je in fdisk wel een schijf geactiveerd?
Ik heb de fdisk instellingen niet veranderd, en in win98 werkte het prima. Het enige wat ik gedaan heb is mijn c: partitie geformateerd om daar winXP op te installeren.

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 13:38
bij mijn moederbord was de oplossing de cd-rom speler aan dezelfde IDE kabel hangen als de harde schijf.

1 - 2 - 3

Verwijderd

Topicstarter
lexited schreef op 17 August 2003 @ 12:31:
bij mijn moederbord was de oplossing de cd-rom speler aan dezelfde IDE kabel hangen als de harde schijf.
Ga ik dat vanavond ook even proberen. Zal ik ook meteen even een ander videokaartje en geheugen meenemen en inbouwen. Je weet het maar nooit met computers...

Mocht dat alles niet werken dan kan ik ook wel even de hd in andere comp inbouwen, winXP erop zetten, en hem terugplaatsen (als dat lukt natuurlijk). Of is dat vragen om problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer een hoop lopen prutsen vanmiddag en vanavond, maar helaas zonder resultaat. Met de opstartdiskettes win95 en winXP vanaf CD worden de schijfen niet herkent, maar via de win98 opstartdiskette en met het opstartschijfje winXP (via formateren, systeemdiskette) worden ze wel herkent. Wanneer ik echter fdisk wil draaien komt er te staan dat fdisk geen toegang heeft tot de schijfen. Zonder resultaat dus.

Tevens heb ik geprobeerd tijdens de install van winXP F5 in te drukken en te kiezen voor de installatie zonder poweropties. Zonder resultaat.

Ik heb de hd en cd-rom op zelfde kabel aangesloten. de hd op master, slave primairy en cd op sec. master gezet. Alles geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb het geheugen vervangen, zonder resultaat. De videokaart niet, maar ik betwijfel echt of dat ermee te maken heeft. Daarbij begin ik na twee dagen prutsen wel een winXP installatiemoeheid te krijgen en ik neig om win98 er maar weer gewoon op te kwakken... Tenzei iemand met een geweldig idee op de proppen komt...
Pagina: 1