[WinXP] PC reboot bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:24
Het lijkt misschien op het bekende virus wat zich momenteel voordoet, maar dat is het niet.

Bij het opstarten van Windows XP krijg je het laad-scherm met het balkje, daarna verschijnt kort een blauw scherm en reboot de PC.

Veilige modus geprobeerd, terug zetten e.d via F8, het werkt allemaal niet. Veilige modus reboot hij namelijk ook weer gelijk.

Via de Repair modus vanaf de Windows XP cd krijg ik geen toegang tot C:, terwijl windows XP gewoon op C: staat.

Ikzelf denk dat het het register is, maar ik kom nergens in, dus kan ook niks aanpassen.

Iemand een oplossing?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer eens met ander geheugen... Zou wel eens brak kunnen zijn, en dat de pc dus hangt zogauw er data in het brakke gedeelte wordt geschreven. (Dat was bij een vriend van me iig het probleem)

Edit:
Als jij op het register gokt zou je van de WinXP CD kunnen booten en dan de installatie herstellen. Dan blijft je data iig gespaard, wat niet gaat lukken met een herinstall denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Laurenz op 16-08-2003 21:57 ]

Leave only footprints, take only memories

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 19:37

lacobo

Tyros2 fan

De standaardinstelling van Windows XP staat op autoreboot bij het aantreffen van een fout. Als je dit uit kon zetten, kon je dmv het beroemde "blauwe scherm" nog een beetje een indruk krijgen waarom het misgaat. Dit kan nu helaas niet. Geheugen zou idd wel eens fout kunnen zijn. Schakel eens wat apparaten los (CD-spelers, floppydrive etc.) en kijk of dat wat uithaalt.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• kweenie
laurensvliegen schreef op 16 augustus 2003 @ 21:52:

Edit:
Je zou van de WinXP CD kunnen booten en dan de installatie herstellen. Dan blijft je data iig gespaard, wat niet gaat lukken met een herinstall denk ik.
Ik ben al in de Herstelconsole geweest, maar ook daar lukt niets.

• Laurenz
Tjah dan hou ik het toch echt op je geheugen...

Edit: Ow sorry, ik zie net dat je de Repair modus al geprobeerd had... Dom overheen gelezen 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Laurenz op 16-08-2003 22:02 ]

• kweenie
laurensvliegen schreef op 16 augustus 2003 @ 22:01:
Tjah dan hou ik het toch echt op je geheugen...
Ja, het vreemde is dat ik het met Memtest 86 heb getest en dat die geen geheugen fouten aangaf 8)7

• Laurenz
Probeer toch even van iemand zn geheugen te lenen, en druk dat in je eigen systeem...
Als het dan nog niet werkt zou je een herinstall kunnen overwegen.

• kweenie
laurensvliegen schreef op 16 augustus 2003 @ 22:09:
Probeer toch even van iemand zn geheugen te lenen, en druk dat in je eigen systeem...
Als het dan nog niet werkt zou je een herinstall kunnen overwegen.
Het geheugen is het dus niet. De harde schijf doet het ook niet in een andere PC. Dus de C:\ schijf zal wel kapot zijn helaas.

Verwijderd

Harde schijf --> had net hetzelfde !!!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Idd waarschijnlijk je hdd.. jammer dat je niet in je repair console komt om zo de mbr opnieuw aan te maken....

Maar wat bedoel je met de hdd doet het ook niet in een ander pc? heb je hem daar als master opgehangen en probeerde je win xp te booten van deze schijf? of heb je hem als slave gehangen en probeerde je de partities te bereiken??

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• kweenie
JaWa schreef op 18 August 2003 @ 11:04:
Maar wat bedoel je met de hdd doet het ook niet in een ander pc? heb je hem daar als master opgehangen en probeerde je win xp te booten van deze schijf? of heb je hem als slave gehangen en probeerde je de partities te bereiken??
Ik heb hem eerst als master geprobeerd, dat werkte niet en daarna als slave geprobeerd, maar ook dan herkent hij die c: partitie niet..

Nogal vervelend, want er staat een hoop belangrijke data op. Misschien dat ik na een format nog iets terug kan halen.

• kweenie
Ik ben er dus achter gekomen welke STOP foutmelding hij geeft:

STOP 0x0000007B

INACCESIBLE_BOOT_DEVICE

Ik heb dus een andere HD geprobeerd met windows 2000 erop, en die gaf dezelfde foutmelding, terwijl die HD het wel in mijn PC doet. Het ligt dus niet aan de HD, maar waarschijnlijk aan de PC.

iemand een idee?

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem ook een keer gehad toen lag het aan mijn cd-r speler maar bij mij deed hij het de volgende dag weer, misschien moet je gewoon de hd, cd-r speler, en diskette eruit halen schoonmaken en kijken of stekkertjes er goed inzaten, en weer GOED terugzetten.

Verwijderd

Het klinkt haast alsof je Windows je controller ineens niet meer wil kennen

• kweenie
Het is dus eindelijk gelukt. Hele PC uit elkaar gehad, alles los geprobeerd e.d.

Uiteindelijk harde schijf nog eens in een andere PC geprobeerd, toen pakte hij ineens wel de c: partitie van die schijf (in slave). Hij ging toen gelijk reparatie e.d uitvoeren (duurde wel een half uur), maar ik kon toen wel weer gewoon op die partitie komen.

Einde van het verhaal is dat nu de hele PC weer gewoon werkt, zoals die het moet doen.
Eigenlijk ben ik er nog steeds niet helemaal zeker van wat het nu geweest is :P

Verwijderd

.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:47 ]

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
kweenie schreef op 18 August 2003 @ 15:23:
Het is dus eindelijk gelukt. Hele PC uit elkaar gehad, alles los geprobeerd e.d.

Uiteindelijk harde schijf nog eens in een andere PC geprobeerd, toen pakte hij ineens wel de c: partitie van die schijf (in slave). Hij ging toen gelijk reparatie e.d uitvoeren (duurde wel een half uur), maar ik kon toen wel weer gewoon op die partitie komen.

Einde van het verhaal is dat nu de hele PC weer gewoon werkt, zoals die het moet doen.
Eigenlijk ben ik er nog steeds niet helemaal zeker van wat het nu geweest is :P
Zei ik toch :)

Verwijderd

Hmm nu heb ik momenteel exact hetzelfde probleem als wat hier staat omschreven.
Echter na herinstalatie XP heeft ie 2 maandjes perfect gedraait. Maar nadat ik me pc weer TSC laat draaien en dus 24 uur aan staat. Heeft ie opeens weer kuren dat hij niet wil opstarten als me pc uit is geweest.

tig keer reboot en dan opeens.. hub dan gaat ie verder ... (anders kon ik dit niet typen)

Iemand nog id ?
me C: schijf is nieuw. Geheugen is 100% in orde ivm testbank op bedrijf.
Pagina: 1