Toon posts:

probleem uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe laptop. Die heb ik dan ook meteen aangesloten op ons thuisnetwerk via ADSL, maar nu blijkt er een probleem: het uploaden van plaatjes lukt niet. Ook het maken van lange berichten op forums gaat niet. Internet begint dan te zoeken, maar uiteindelijk krijg ik een "pagina kan niet gevonden worden" pagina. Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Het uploaden van plaatjes lukt trouwens op onze andere twee PC's die aangesloten zijn op hetzelfde netwerk wel.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
wat zijn je instellingen? dns? hoe heb je alles geinstalleerd? situatie daar?

Of moet ik mijn glazen bol erbij pakken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het netwerk op mijn laptop geinstalleerd via 'Thuisnetwerk installeren' op Windows XP. In de eigenschappen van de LAN-verbinding staan "Automatisch een IP-adres aanduiden" en "Automatisch een DNS-Adres aanduiden". Hopelijk ben je hier iets mee, want ben er niet echt goed in... :/

• Icey
Doe eens voor de grap:

start - run en tik daar in 'command' (zonder de '') en daarna:

ipconfig /all

En wat daar uit komt hier kopieren :)

Verwijderd

Topicstarter
Euh...

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP Adres.............. : 192.168.10.4
Subnetmasker......: 255.255.255.0
Standaardgateway...: 192.168.10.250

• Icey
Okay, maak nu in paint een tekening, met daarop je 3 computers, en geef ze een nummer, zeg dan ook welke pc de 'server' is. geef er pijlen bij hoe het is aangesloten. ik neem aan alle pcs op de server :) maarja, sommige mensen die gaan bridgen enzo, vandaar de tekening.

Geef dan ook de ipconfig /all van de server

Dan kan ik zien of je gateway goed staat :)

[ Voor 28% gewijzigd door Icey op 16-08-2003 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ha...ha...ha -_-"

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/hoi.JPG

Sorry voor het grote plaatje ;)

Dit is wat ik zou doen....
Als je niet mee wilt werken, dan houd het voor mij hier ook op...

[ Voor 46% gewijzigd door Icey op 16-08-2003 22:07 ]

Verwijderd

Icey schreef op 16 August 2003 @ 22:06

Als je niet mee wilt werken, dan houd het voor mij hier ook op...
Misschien snapt ie het nut erniet van aangezien het een netwerk noob is ?

• Icey
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 22:11:
[...]

Misschien snapt ie het nut erniet van aangezien het een netwerk noob is ?
het aanleggen van een netwerk is niet zo moeilijk, enkel moet je er wel een klein beetje tijd in steken om het goed te hebben draaien...

Iemand die wizzard thuisnetwerk gebruikt is overduidelijk iemand die lekker snel klaar wilt zijn helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen... Het netwerk heb ik niet eens zelf geïnstalleerd op de andere PC's, dat kwamen ze doen toen ik het kocht...

Sorry dat ik zo reageerde, ik dacht dus dat je een grapje maakte. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 22:19 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
nou hij heeft een mooie tekening voor je gemaakt

ga naar eigenschappen van je netwerk kaart, tcp-ip ding, en voer al die nummertjes in.

dan werkt ut wonderwel denk ik zo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Wanneer ik al die gegevens invul, werkt mijn verbinding gewoon helemaal niet. Dan kan ik helemaal niet meer op het internet surfen enzo. Doe ik al die dingen weg, dan doet hij het via DHCP en kan ik wel op het net, maar werkt het uploaden dus niet... Terwijl het op de andere PC's hier wel kan. :'(

• Icey
Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 22:51:
Hmm... Wanneer ik al die gegevens invul, werkt mijn verbinding gewoon helemaal niet. Dan kan ik helemaal niet meer op het internet surfen enzo. Doe ik al die dingen weg, dan doet hij het via DHCP en kan ik wel op het net, maar werkt het uploaden dus niet... Terwijl het op de andere PC's hier wel kan. :'(
Woon je ergens in de buurt van amersfoort / utrecht.. :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. ^^"

• BasieP
en steenwijk? (Domme vraag)

maar je zegt dat uplaoden niet wil, de rest werkt dus wel

je zegt:
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 21:43:
Hallo,
Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe laptop. Die heb ik dan ook meteen aangesloten op ons thuisnetwerk via ADSL, maar nu blijkt er een probleem: het uploaden van plaatjes lukt niet. Ook het maken van lange berichten op forums gaat niet.
je kan dus wel surfen

heb je al geprobeerd de laptop op een van de kabels van de andere pc's te hangen?

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 22:51:
Hmm... Wanneer ik al die gegevens invul, werkt mijn verbinding gewoon helemaal niet.
Komt dat niet omdat de DNS in de server leeg is (daar moet imo de dns server van je provider staan icey) Alle clients hebben de server als dns server staan, dus de server zal dan toch wel een dns moeten hebben.

Heero, kon je helemaal niet internetten in het voorbeeld,? heb je geprobeerd om bijvoorbeeld naar
http://213.239.154.35 te surfen? Als dat nl wel lukt heb je een dns probeem

[ Voor 5% gewijzigd door japaveh op 17-08-2003 11:58 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Icey
japaveh schreef op 17 August 2003 @ 11:57:
[...]

Komt dat niet omdat de DNS in de server leeg is (daar moet imo de dns server van je provider staan icey) Alle clients hebben de server als dns server staan, dus de server zal dan toch wel een dns moeten hebben.

Heero, kon je helemaal niet internetten in het voorbeeld,? heb je geprobeerd om bijvoorbeeld naar
http://213.239.154.35 te surfen? Als dat nl wel lukt heb je een dns probeem
Ik zit achter en router, lang niet meer van internet connection sharing gebruik gemaakt ;) achter en router geef je gewoon iedere pc de dns van de router...

Je heb gelijk, maar ik heb erbij gezegt dat ik het niet helemaal uit was over de instellingen van de dns ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dan werkt het nog steeds niet japaveh, geen internet... :/

Ik zit trouwens ook achter een router he, of heb ik me ergens verkeerd uitgedrukt? ^^"

• Icey
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 12:44:

Ik zit trouwens ook achter een router he, of heb ik me ergens verkeerd uitgedrukt? ^^"
Je zei dat je een server had via internet connecion sharing?

Als je een router heb is het makkelijk... over al aanzetten dat je automatisch een ip adres krijgt en het zou moeten werken...

• BasieP
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 12:44:

kabel nou al omgedraait?

want als de helft wel werkt en de helft niet (dus wel surfen en niet uploaden) dan heeft dit niks met settings te maken, maar met of brakke kabel, of brake netwerk kaart /netwerk kaart drivers/netwerk kaart settings

iig neit met tcp/ip settings

Verwijderd

Heb je de config van de andere pc's al bekeken? Wel of geen DHCP, DNS, etc.?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabels even omgewisseld, maar het probleem blijft. Ook in de andere kamers (via de andere aansluitingen) lukt het niet...

En de config is identiek aan al de andere pc's. Alleen zit er op deze laptop iets vreemds bij: naast die lan-verbinding staat er ook een "1397"-verbinding, die ik maar niet wegkrijg... :/

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
ik denk dat je een 1394-verbinding bedoelt, dat is firewire, die kun je ook als netwerk gebruiken, als je het niet gebruikt kun je het gewoon uitzette in netwerkinstellingen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

Toch vind ik het erg raar dat je wel kunt downloaden. Het zou dan inderdaaad geen dns probleem moeten zijn. Niet toevallig nog ergens een firewall draaien? Of een verkeerde instelling in de router? Ik had ook per ongeluk een keertje NAT settings veranderd en toen kon ik ook helemaal niet meer internetten.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Verwijderd

Als je wel gewoon kunt surfen, maar niet kan uploaden, dan ligt het in ieder geval niet aan je netwerk. :)

Werkt je mail-programma wel 100%?

En heb je niet gewoon de instellingen van IE6 (als je daar mee werkt) te strak staan, in ieder geval anders dan op die andere pc's?

Menu Extra > Internet-opties > Tabblad Beveiliging / Tabblad Geavanceerd?

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen in Internet opties zijn allemaal hetzelfde.

Mails ontvangen lukt wel, maar ik merk net dat (lange?) mails sturen niet lukt. :(

Verwijderd

Meer vragen dan oplossingen op dit moment: :?

Welke foutmelding krijg je bij het versturen van 'grote' mailberichten? (En wat is groot?)
Welk mailprogramma gebruik je?
Is je versie van IE6 incl. alle updates, zoals SP1?
Kan je wel 'grote' bestanden van je laptop naar een andere computer in je netwerk kopiëren?
Pagina: 1