wat is het verschil tussen MIPS en SH3

Pagina: 1
Acties:

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik ben bezig informatie aan het zoeken over handheld/PDA's en daar staat elke keer bij wat voor een processor er in zit. nu komt hier elke keer de term MIPS en SH3 naar voren en ik zou graag willen weten of iemand meer informatie heeft over de werking van dit soort CPU's of welke beter is voor wat voor een soort aplicaties.

als iemand een linkje heeft naar dit soort websites met tech specifications is dit ook goed.

Verwijderd

MIPS zit in de Casio PDA's,
ARM zit in de iPAQ PDA's,
SH3 zit in de Jornada PDA's.

Verschillende processors betekend dat ieder programma speciaal moet worden herschreven voor ieder processor type dat er is, en vaak zelf nog speciaal iedere PDA op zich.
De MIPS heeft op het moment de meeste programma's, maar de ARM (door populairiteit van de iPAQ) haalt dat snel in.

Omdat volgens sommigen Casio ook op ARM overgaat, kan je het beste voor een iPAQ kiezen.

Tenzij je zoals ik graag spelletjes erop wilt doen, dan moet je aan de Casio EM-500 (heb ik :)) of E-125. Waarom vraag je je af?
Omdat de iPAQ beschikt over verborgen gebreken. Je kan niet 2 knoppen tegelijk indrukken!!! |:(
En dat is essentieel voor spelletjes! Programmeurs doen hun best dit probleem te omzeilen (gamepad op het touchscreen, of besturing met stylus), maar het beste blijft gewoon werkende knoppen.

Hey, download meteen nesCE, een NES emulator voor deze 2 Casio's. Speeltjes zat voor dat ding :)

• henk jansen
leuk maar dat wist ik al! dat kan iedereen wel bedenken (beetje tweaker) ik zoek meer technische dingen. pleas help me!! :)

Verwijderd

Andere instructie-sets/opbouw van de cpu eh...
Als je al zoveel weet dan weet je ook vast wel hoe een search-engine werkt en hoe je de specs kan vinden van die dingen..

• henk jansen
ja maar als daar nu haast niks anders te vinden is dan reclame? en sharky, hardwarenfo,tweakers.net hebben niks in hun dbase
----------------------
still searching :'(

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 12:44 schreef henkjansen het volgende:
leuk maar dat wist ik al! dat kan iedereen wel bedenken (beetje tweaker) ik zoek meer technische dingen. pleas help me!! :)
Je bent wel een zeikerd he?
Dit lijkt me meer dan genoeg informatie. Wat wil je dan nog meer weten? Benchmarks zoals Athlon vs. Pentium? Pff.
Pagina: 1