[PS/2->USB] keyboard niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:38

Apache

amateur software devver

Topicstarter
K'heb zonet een adapter gehaald om m'n ps/2 keyboard aan te sluiten op een usb poort, wanneer ik deze aansluit word hij niet herkend als een keyboard.

Windows geeft een unknown device en ook linux (knoppix bootcd) herkende het niet.

K'heb tot nu toe geen ervaring met USB keyboards, normaal zullen er wel drivers meegeleverd worden maar is er geen generic usb keyboard driver?

Ook in m'n bios usb keyboard support op bios zetten hielp niet, wanneer ik boot met enkel het usb keyboard krijg ik een "keyboard not found, press f1 to continue"-error.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Die adapters zijn ook niet universeel volgens mij. De mijne, die bij een cherry keyboard zat, doet het niet met een ander toetsenbord.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
volgens mij moet er intern in het toetsenbord ook wat veranderd worden, in ieder geval werken ze niet standaart overal op... Als ze bijgeleverd worden (logitech bijv.) dan werken ze wel... zitten ze er niet bij? dan denk ik niet dat hte gaat werken...

Verwijderd

Na een search (had je ook zelf kunnen doen :) ) eventjes bij diverse fabrikanten en fora gekeken, maar je heb voor zo'n adapter in combinatie met een ps2 keyboard/mouse géén drivers nodig. Het zou gewoon moeten werken. :?

Maar meldt eens wat meer info: welk OS? merk usb-adapter?

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
K'heb ook al gesearched op google, maar dat bracht weinig op, oftewel shops die ook een adapter verkochten, oftewel allemaal niet gerelateerde usb problemen.

De os'n die ik geprobeerd heb zijn: knoppix (2.4.20 kernel), win 2K3 (standard/enterprise), win 2K onder vmware.

K'heb hier nog wel een 440BX mobo liggen met celly en win 2K pro maar lijkt me pas nuttig daarmee te gaan testen als jullie andere problemen zouden verdenken.

De desktop pc is een abit kg7 raid mobo met usb 1.1, laptop is een asus 3500D met usb 2.0 (waar in de bios niets te vinden is over usb keyboard)

Op het label van het zakje staat: ADAPTER USB A/M-mini DIN 6/F,Purple en is van het merk Manhattan. Op hun site en in hun faq is niets relevant te vinden (alle faq's bekeken door te zoeken naar "Problem").

De adapter is trouwens hetzelfde paars als de keyboard PS/2 aansluiting, wat mij lijkt dat het voor dit doel is gemaakt, anders zou dit toch wel een beetje misleidend zijn.

Hun tech form heb ik niet gebruikt omdat het tamelijk dringend is, mocht er maandagochtend zich nog geen oplossing hebben opgebracht zal ik via die methode proberen tot een antwoord te komen.

[edit]
ff voor de volledigheid: getest met een cherry business line keyboard en een erg cheap cesar keyboard.

[edit]
net getest met ps/2 keyboard met ps/2->usb stekker met een usb->ps/2 stekker

dus de stap naar usb word terug ongedaan gemaakt ... en dan werkt het wel, dus dat betekend dat het usb signaal goed door komt en dat het probleem bij m'n os ligt?

[ Voor 18% gewijzigd door Apache op 16-08-2003 23:54 ]

Verwijderd

Ik denk dat het probleem bij je mobo ligt. Misschien kun je een BIOS update proberen als die er is. Waarom wil je trouwens je PS2 toetsenbord aansluiten op je USB poort, neemt alleen maar weer een USB poort in beslag lijkt mij.

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Laatste bios is geflashed, k'heb een usb hun in m'n monitor + uiteindelijk komt hij aan de xbox hier te hangen en die heeft enkel usb aansluitingen.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 06:55
Staat er toevallig in de BIOS wat uitgeschakelt? Bijvoorbeerd usb of usb keyboard & mouse support? Controleer als Plug & Play aan staat.

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
onboard usb support staat ingesteld, een subpunt is: usb keyboard support: os / bios

zowel os/bios doet niets, booten met een recente gentoo cd levert ook niets op, het keyboard werkt er niet onder.

Pagina: 1