Toon posts:

Hoe diskette drive monteren in Chieftec Kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net voor een nieuwe pc een nieuwe Chieftec kast gekocht, type MA-01BL-D (Matrix serie, Bigtower) en nadat ik de meeste onderdelen van mijn nieuwe systeem al zonder problemen er in gezet heb, loop ik tegen een probleem aan als ik mijn diskette drive er in wil zetten...

Ik heb in de kast twee plekken er voor zitten achter het "deurtje" waar hij zou moeten kunnen, echter ik kan totaal niet bij de gaatjes waar de schroefjes in moeten. Ik heb ook al gekeken of dat metalen stuk waar je hem in schuift uit de kast gehaald kan worden zodat je hem dan er in vast zou kunnen schroeven, maar dat lijkt dus allemaal behoorlijk vast te zitten. |:(

Heeft iemand ervaring met deze kast en bovengenoemd probleem, en wat dus de oplossing zou kunnen zijn??? :?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
kijk eens op de chieftec site ;)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij de meeste kasten zit een beschrijving, maar gewoon goed kijken zou toch echt genoeg moeten zijn :? Als dat frame los kan: maak het los. Vaak moet je in ieder geval beide wanden eraf schroeven om er bij te kunnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

asje:
Installation manual
Invervolg even zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik dus al geweest en daar staat dus helemaal niks over de diskette drive bij die plaatjes over hoe het moet, verder zit er dus geen handleiding/boekje bij...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/workstation_inside_gif3.jpg
7. Pull 3.5" cage out.
Daar stop je je diskette drive in.
Als je ietwat beter kijkt zie je dat zo. ;)
Kijk dan ook even goed naar plaatje 8

[ Voor 14% gewijzigd door Vae Victis op 16-08-2003 21:06 ]

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Eerst de twee zij kappen er af halen.
Het plastic gedeelte met de deur er af halen door de twee drukknoppen in te drukken (mischien een beetje wrikken).
Dan kun je het bakje voor de twee kleine bays er uit halen door de twee tumbsrews los te draaien.
Het is een lastige als je het niet weet :)
Ik heb de zelfde kast en was ook even aan het zoeken hoe dat werkten.

[ Voor 35% gewijzigd door MARTIJN_ op 16-08-2003 21:13 ]

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 16 August 2003 @ 21:06:
[afbeelding]
7. Pull 3.5" cage out.
Daar stop je je diskette drive in.
Als je ietwat beter kijkt zie je dat zo. ;)
Kijk dan ook even goed naar plaatje 8
Ik heb een big tower, daar is het dus net wat anders als op dat plaatje, daar zitten die twee bays die je er zo uit kan halen niet bij de opening aan de voorkant voor de diskette drive maar er juist onder.

Verwijderd

Topicstarter
MARTIJN_ schreef op 16 August 2003 @ 21:06:
Eerst de twee zij kappen er af halen.
Het plastic gedeelte met de deur er af halen door de twee drukknoppen in te drukken (mischien een beetje wrikken).
Dan kun je het bakje voor de twee kleine bays er uit halen door de twee tumbsrews los te draaien.
Het is een lastige als je het niet weet :)
Ik heb de zelfde kast en was ook even aan het zoeken hoe dat werkten.
Het is gelukt! Na heel hard aan die deur te trekken enzo kwam die eindelijk los! 8) Thanx! _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met een beetje kijken, een snufje logica (voorzover beschikbaar) en enig geduld was dit ongetwijfeld zélf op te lossen .. Topic is dan ook totaal onnodig geweest, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.