Toon posts:

E-TECH wireless modem router en QTec 771WU

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een situatie waarvoor ik op zoek was naar wat ervaringen van andere gebruikers.
Om de aanstaande ADSL verbinding draadloos te verdelen door het huis heb ik besloten tot de aanschaf van een E-TECH Wireless ADSL modem Router(http://www.e-tech.nu/producten/adsl_wirelessadslrouter.htm). Ook had ik bij deze aanschaf een Q-Tec 771WU (http://www.qtec.info/prod...t.htm?artnr=13542)gekocht om een pc via dit device te verbinden met de ADSL modem router.
Echter ik ben ZEER ontevreden over de prestaties van deze setup: de modem-router staat in de meterkast beneden en de pc een verdieping hoger.
De fysieke afstand is ongeveer een meter of 4, 5 (niet teveel dus). Nou had ik begrepen dat binnenshuis tot ongeveer 40 meter bereik moet zijn. Ik weet welke invloeden staalconstructies en muren etc. op een draadloze verbinding kunnen hebben. Dus daarom heb ik het USB device in mijn modem geprikt en wat rondgewandeld door het huis. En de ontvangst is slecht, ook heb ik de modem router op verschillende plekken gehad (op zolder, midden in de huiskamer, buiten de deur) en wat rondgewandeld: maar zodra ik een deur sluit of verder als vijf meter ga is de ontvangst weg.

Nou zijn dit dus veel voorkomende problemen die meer mensen hebben hier op GOT maar mijn vragen zijn als volgt:
Zijn er mensen die of dezelfde modem-router hebben of dezelfde Q-tec wireless network USB (of allebei)? En wat zijn de ervaringen daarmee, ligt het aan de apparatuur, zo ja welke dan? (Na lang twijfelen heb ik besloten tot de aanschaf van de modem-router en ik ga er dus vanuit dat dit goede apparatuur is, zou het dus kunnen zijn dat de Q-tec gewoon slecht is. Ik vraag dus naar specifieke ervaringen met deze hardware?

Een andere vraag: tips ter verbetering? Ik heb zitten kijken voor een signaal versterker (duur), of een bridge of extra accesspoint. Maar dat worden dan dure oplossingen en wat ik nu heb moet in theorie toch echt werken. Voor een paar meter moet dit toch kunnen? Dus wat zou de setup van deze specifieke hardware kunnen verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring met deze hardware.....? Anders stop ik bij met het omhoog kicken van deze thread....

Verwijderd

Ik heb ook de etech wireless router (blauw/grijs) met 1 antenne. Ik gebruik wel de PCICIA (laptop) en de USB wireless (PC) zenders van E-tech zelf. Wel in combinatie met @home i.p.v. ADSL. Bij kennissen heb ik dezelfde hardware geinstalleerd voor wel een ADSL verbinding en ook daar werkt het goed.

Ontvangst hier is ongeveer 30 meter (van binnen naar buiten).

Hier is de situatie:

Modem - (10 meter utp) - Router (boven) - Laptop (buiten)

Ik ken Q-tec niet dus daar kan ik niets over zeggen.

Controleer je firmware van de router. Sommige zijn nog niet geupdate met de nieuwste firmware.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 15:18 ]

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
IK heb ook een keer Q-tec gehad en daar ligt het probleem.

Q-tec heeft zeer sterk signaal nodig om lekker te kunnen werken.
Q-tec = 30% signaal en bij E-tech = 80% signaal!!!
Erg groot verschil, daarom die rommel van Q-tec terug gebracht!!!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de follow-up:
Ik heb vandaag de Q-tec geruild voor een E-tech USB, deden ze niet moeilijk over.....
was overigens geen reden om daar moeilijk over te doen, aangezien de ontvangst net zo slecht is!
Nou ja, ik zal morgen nog even wat dingen proberen (router verplaatsen etc.).....

• buiter
Dan ligt het dus OOK aan de router....

Verwijderd

Topicstarter
mmmm hoe bedoel je, de router is namelijk een E-tech ik ging er toch vanuit dat we vastgesteld hadden dat deze goed is/was........?

• buiter
Bijna elk product van E-tech wordt door een andere fabrikant gemaakt.
E-tech koopt deze gewoon kaal in en plakt er een eigen sticker op, firmware even aanpassen (e-tech logo enzo) en verkopen maar.
Zo zou de Access Point prima werk af kunnen leveren terwijl die adsl modem/router met draadloze oplossing drie keer niets zijn!!!!

Verwijderd

Topicstarter
mmm ja dat zou inderdaad ook kunnen...
maar ja ik zit nu met deze spullen en dit wil ik werkend krijgen.... (kheb inmiddels ook een E-tech PCMCIA; via de post (had ik al besteld) maar deze heeft dezelfde ontvangst (lees:slecht)

Dus een andere oplossing leek mij de volgende:
Ergens op de overloop nog een access point neerzetten: ofwel de weg tussen de meterkast en mijn kamer. Kan dit? Ik zat te denken aan dit apparaatje: Linksys wireless AP + cable/ DSL router + 4-poort switch (van routershop.nl).
Mijn idee is dus als volgt:
meterkast met E-tech Modem Router<--------------->Overloop met Linksys (ontvangst is hier goed)<------------------------>slaapkamer met PCMCIA en WLAN Dongle

Gaat dat werken?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus eigelijk bedoel is: is het mogelijk om twee accesspoints ook draadloos met elkaar te laten communiceren. Dit zou dus een oplossing kunnen zijn voor mijn situatie: de ene accesspoint fungeert dan min of meer als een versterker. Het lijkt me eigelijk wel maar ik kan nergens iets vinden hierover, alleen dat accesspoints altijd aan het vaste netwerk verbonden zijn, dus dat brengt me aan het twijfelen....
Pagina: 1