beveiligingscam

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 20:38

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik ben via via aan een beveiligingscam gekomen, alleen het enige wat ik weet is dat het een erg lichtgevoelige lens is (f 1.3) en dat het een groothoeklens is (8 mm). Verder wat specs die aan de onderkant staan beschreven en een coax-aansluiting (die het signaal levert).

Maar mijn vraag is wat voor cam is het verder, weet iemand meer van dit soort cams af? Er schijnt nog een extra kastje oid nodig te zijn om van het signaal een beeld te maken (nog niet op de tv geprobeerd, ga dat dus eerst maar 1s proberen op de coax-ingang van de tv). Alle info is welkom, een snelle zoek op google leverde mij van de week niet al te veel nuttige resultaten op.

Enkele plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/zooi/cam1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/zooi/cam2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/zooi/cam3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/zooi/cam4.jpg

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je kan even proberen dit rechtstreeks in te tv te proppen en dan even zoeken of er iets uitgezonden wordt.

En aan een metalen kast kunnen we weinig zien; kan die cam er niet uit?

Wise enough to play the fool

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ik heb hem vanavond op een televisie aangesloten en die laten zoeken naar zenders, ik zag heel even wat beeld van de camera voorbij komen (zwart-wit geloof ik). Maar volgens mij is het signaal te zwak oid, dus gaat de tv gewoon verder met zenders zoeken.

Zou ik het signaal van de cam moeten versterken oid? Hij zendt dus iig blijkbaar op een vaste frequentie het signaal uit, maar mijn TV pakt het niet. En verder, ja de cambehuizing kan open worden gemaakt, maar dat doe ik misschien morgenmiddag wel ff proben.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

wat redelijk normaal voor dit soort cam's is, is dat ze composite signaal afgeven. Dit is vergelijkbaar met een tulip-tv-out van je pc, en valt op een composite in (gele tulip) of met een adapter/kabel op je scart op je tv te krijgen...

ik weet het niet heel zeker, maar dit lijkt me het meest aannemelijk. Succes

Verwijderd

ik heb een beveilegingscam , en daar hangt enkel 1 COAX kabel aan , die tevens gelijktijdig de spanning naar de cam levert , en het beeld naar de TV .
Het beeld is geen UHF signaal maar wel composiet.
Een speciaal kastje splitst het beeld en de spanning.

Maar ik zie toch 2 kabels op Jouw camera.en een 220V logo.
Dus zal zo moeilijk niet zijn. in uw geval.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Naja, het vreemd is dus dat je wel heel even/kort een zwak/erg donjer beeld van de cam op je TV te zien krijgt, tijdens het zoeken naar 'zenders'. Ik zou eigenlijk met een TV-kaart moeten proberen denk ik, zodat ik de frequentie stap-voor-stap door kan lopen (en veel nauwkeuriger?).

Ik geloof dat ie hem ergens vond in het VHF-gebied en ik zou niet weten of er coax->tulp/svhs/scart omzetters zijn - en of dat sowieso werkt -, zou ik ff bij conrad oid moeten kijken.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nestor schreef op 17 augustus 2003 @ 10:17:
Naja, het vreemd is dus dat je wel heel even/kort een zwak/erg donjer beeld van de cam op je TV te zien krijgt, tijdens het zoeken naar 'zenders'. Ik zou eigenlijk met een TV-kaart moeten proberen denk ik, zodat ik de frequentie stap-voor-stap door kan lopen (en veel nauwkeuriger?).

Ik geloof dat ie hem ergens vond in het VHF-gebied en ik zou niet weten of er coax->tulp/svhs/scart omzetters zijn - en of dat sowieso werkt -, zou ik ff bij conrad oid moeten kijken.
Ruk die coaxstekker er af, zet er een tulp op...in TV jassen en tv op videokanaal gooien -> geheel op eigen risico natuurlijk

reden van dikke coax -> lange afstand camera-monitor gewoonlijk -> gebruikelijke stekkers -> BNC, ja zoals op je 10 mbit coaxnetwerkje -> is standaard composiet signaal

[ Voor 13% gewijzigd door MissingDog op 17-08-2003 10:30 ]

Verwijderd

Gefeliciteerd, Je hebt een der beste camera's op de markt. De uitgang is een standaard composit signaal, aan te sluiten op de video-in of scartkabel. Schakelbaar in hoge en lage impedantie.

Dus nix coax VHF - UHF kanalen!

Importeur zit in Eindhoven. Nee, niet Phxxx, plaats is toeval.

Ik heb er vele van verkocht, zitten in o.a. in veel high-security projecten in dit land. Gevangenissen, Esso, banken (ook die van mr Duisenb), ministeries en waar niet!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 10:54 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
En dat zie je aan de standaard externe behuizing van die camera, en de lens-kop?

Verwijderd

BredeP schreef op 17 August 2003 @ 10:53:
En dat zie je aan de standaard externe behuizing van die camera, en de lens-kop?
Zou het mogelijk zijn dat een expert Merk en Type nr herkent?
Behuizingen en lenzen zijn losse onderdelen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 10:57 ]

• Brede P
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 10:56:
[...]

Zou het mogelijk zijn dat een expert Merk en Type nr herkent?
Behuizingen en lenzen zijn losse onderdelen!
Ja, tuurlijk is dat mogelijk.
Het was ook niet denigrerend bedoeld ofzo (schrijf je dat eigenlijk zo, denigrerend?!?). Het was eerder als compliment bedoeld. Ik moet meestal eerst zoiets half slopen om er achter te komen wat het is, en het dan weer in elkaar zien te krijgen. Petje af dat je aan het typenummer zoiets gewoon direct herkende.

Edit:
Ik weet inderdaad dat behuizingen en lenzen losse onderdelen zijn. Mijn vader doet nog wel eens wat met die camera's, ben dus geen complete leek.
Juist daarom knap dat je aan het serienummer die cam herkende.

[ Voor 17% gewijzigd door Brede P op 17-08-2003 11:01 ]

Verwijderd

BredeP schreef op 17 August 2003 @ 10:59:
[...]

Ja, tuurlijk is dat mogelijk.
Het was ook niet denigrerend bedoeld
Ja, dat schrijf je zo en ja, ik vatte het verkeerd op, sorry.

Maar on-topic, Bischke levert camera's (geen behuizingen) en de CCD 300 serie is een 1/2" Z/W camera. De betreffende lens is een universele.

Maar formeel heb je gelijk, stel dat iemand er een andere camera in heeft geklooid? Het type-plaatje zit immers aan de buitenkant!

Maar dat verwacht ik niet, Bischke camera's gaan ca 12-14 jaar mee en zo oud is de 300 serie beslsit nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 11:54 ]

• Brede P
Hey, nou je het zegt...
Bischke was me nu pas opgevallen.
Als er inderdaad zo'n camera in zit, heeft de TS inderdaad een heel heftig cameraatje te pakken ja. We hebben thuis een oude van "onze vrienden in 't blauw" hangen, en we hebben een beetje gesleuteld aan het ding. Zoomlensje er op, rotortje onder de casing, en een joystickje in het hobbyhok van mijn pa. Is wel geinig, beetje die camera laten ronddraaien, inzoomen op de buurvrouw etc... Helaas is die buurvrouw niet echt interessant om naar te kijken... :+

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Gisteren naar MediaMarkt geweest, daar hebben ze op zich wel aardig wat pluggen e.d., maar niet een kant-en-klare coax->composiet adapter oid.

Kan ik ook gewoon een (soort van) tulp-aansluiting kopen en daar gewoon die coax (?) kabel die vanuit de cam komt in proppen?

Verwijderd

Jas gewoon een tulpstekker aan dat snoer :)

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ik heb een tulpstekker gehaald en deze op de kabel gemonteerd (lees: erin gepropt en tegen het ene metaal en het andere metaal vastgedraaid ahw). Maar ik kreeg er totaal geen beeld uit :?

Doe ik het verkeerd, of moet ik echt het op een bepaalde manier vastsolderen?; en nog, ik vind het erg vaag dat ik via coax-antenne-ingang op de TV wel heel vaag even beeld uit de cam krijg en via de tulp-ingang/aansluiting helemaal niets.

Verwijderd

Trek die behuizing nu eens open en je weet het.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:50
Een snelle zoektocht op Google brengt mij bij een Duits bedrijf met de naar IGS GmbH in Hagen. Zij verkopen/leveren beveiligingscamera's. Ze hebben alleen geen engelse site en mijn duits is super slecht...

Resultaat Google

Website fabrikant?

Verwijderd

Nogmaals , dat slaat op de behuizing en niet op de camera die erin zit.
Alu slaat uiteraard op aluminium.
Kameraschutzgehäuse ALU-CCD-300 hiervoor hoef je toch geen Duits te spreken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 14:44 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Waar heb je die camera precies vandaan :?
Hij lijkt erop degene die een vriend van mij had verkocht :/

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Master Tweaker schreef op 23 August 2003 @ 15:15:
Waar heb je die camera precies vandaan :?
Hij lijkt erop degene die een vriend van mij had verkocht :/
Heling is verboden, hè... dat wist je toch? >:)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Zijn 'vrienden' hadden hem 'gevonden' op het station in Alkmaar :X En hij kreeg er zelf ook ééntje en die heeft hij verkocht :X Ik heb ur nix mee te maken hoor :)

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd zelf een tulp-ding er van te maken, maar dat was niet successvol.

Toen, heb ik op de PC-discount in Ahoy een gewoon coax-stekkertje gehaald (waarmee je normaal een antenne in de TV-antenne ingang stopt). Verder heb ik na wat zoeken een COAX -> tulp converter gevonden voor 1 euro.

En jawel, beeld :) Ik ga nu maar eens kijken wat ik voor leuks er van kan maken, heb nog een wireless audio/video transmitter, dus in principe kan ik m op een afstandje ergens neer gaan zetten.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:43

houthakker

Poehé

mmm, dan nog een capturecard, en dit programmaatje:

http://www.mingjong.com.tw/driver/SmartCam2.1.1_eng.zip

Voila, beveiligssysteem met bewegingsdetectie, vervolgens camera richten op iets leuks (geen knap buurmeisje in de buurt of zo, misschien open douch raam >:) )

Specs

Pagina: 1