Epox 8dra+ brand lucht

Pagina: 1
Acties:

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:59
Was vanmorgen een dvd aan het bekijken en zag dat de tempratuur wat opgelopen was omdat ik mijn kast weer had dicht gedaan vanwege dat het weer wat minder warm is. Dus ik mijn case fan wat harder gezet deed de zijkant er weer op en opeens komt er een stank uit die kast dat kon nooit goed zijn. Dus ik snel de stekker eruit getrokken. Dacht eerst dat het de voeding was maar die doet het nog gewoon die heb ik getest op andere pc. De stank lijk in de buurt van de bios vandaan tekomen. Cpu ziet er gewoon normaal uit. En geheugen lijkt ook niks mee alleen bij de bios stinkt het. Als ik hem nu aanzet dan gaat alleen de voeding draaien de rest blijft uit. Proc en mem ken ik jammer genoeg niet testen nu.

Epox 8dra+
Aopen 350 Watt
1x Kingston ddr3200 512mb
AMD 2500+
Shappire Ultimate Atlantis 9700 Pro
Zalman 6000Cu
2 Case fans

De temps waren btw

Cpu 50
NB 42

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:21
Ik had vandaag ook een stinklucht uit me pc, dacht ook dat het uit de voeding kwam. Gewoon verder gecomputerd, binnen een kwartiertje was het weg. Verder nergens last van gehad..

Waardoor het kwam weet ik ook niet.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:52
misschien domme verklaring:
verbrand stof?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

maak eens een foto ..... 8)7 Zo kunnen we er niets mee......

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 21:11 ]

Verwijderd

PASware schreef op 16 August 2003 @ 20:50:
misschien domme verklaring:
verbrand stof?
verbrand stof en daarna niet meer aangaan?

Ik denk dat je bios chip kapot is... misschien ken je ff van een maat zijne lenen voor te testen of het dat wel was... zo niet is je hele mobo kapot denk ik...

MAAR kijk eerst op de achterkant van je bord of je geen bruine vlekken ziet..

Verwijderd

ik zou toch terug naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt lijkt mij de beste oplossing. Als je alleen bij de bios stinkt dan zal wel wat goed mis zijn met de mobo en niet zelf de bios chip eruit halen met een schroevendraaier of wat anders! daar heb je namelijk een handige hulp tool ervoor :)

• Wazzup!
Ik heb jammer genoeg geen foto camara geen digitale. En een bios chip moet wel van hetzelfde mobo zijn denk ik dus dat gaat ook niet maar ik ga ff kijken of er geen bruine vlekken op de achterkant tezien zijn aan de voorkant is niks tezien.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 21:06:
maak eens een foto ..... 8)7 Zo kunnen we er niets mee......
Hoe ziet stank eruit op een foto? :?

Verwijderd

superduper schreef op 16 August 2003 @ 21:15:
[...]

Hoe ziet stank eruit op een foto? :?
waar stank is is meestal ook een brandplek |:(
maar de TS had geen digicam......jammer....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 21:44 ]

• Wazzup!
Kheb het mobo nog opgestuurd en het blijkt dat er gewoon hele printbanen verbrand zijn en het koper zichtbaar was aan de achterkant. Kleinigheidje heb je wel is.

Verwijderd

Wazzup! schreef op 21 August 2003 @ 16:48:
Kheb het mobo nog opgestuurd en het blijkt dat er gewoon hele printbanen verbrand zijn en het koper zichtbaar was aan de achterkant. Kleinigheidje heb je wel is.
dus je krijgt gewoon een nieuwe ?
heb je toch nog geluk dat je er niet zelf aan bent gaan klote he :P

Verwijderd

Daarom vroeg ik ook om een fototje :)

Verwijderd

Ik zou eens proberen om alle zooi uit je mobo te trekken en dan weer alles erin doen... Wil weleens helpen. (haal ook stekker van je voeding naar je mobo los)

Je temps zijn niet spectaculair hoor:S ik heb maanden gehad dat mn temps 45 / 65 waren.

Hebbie niet de laatste tijd een FSB getweaked ofzo?

werkt het allemaal niet? doe je boekie open, kijk hoe lang je garantie hebt, pak je bon. Loop naar de winkel en zeg: KAPOT!

PS
is het geen 8RDA+??

Verwijderd

<geen edit knoppie....>

Doet je koeler van je videokaart het nog? ik heb radeon 9500 PRO.. als het (extra)voedingstekkertje niet aangesloten is boot je PC ook niet

</geen edit knoppie....>

Verwijderd

OEPS... foutje had niet hele topic gelezen... |:(
Dat hebbie he in de nachtdienst :O :z :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 06:43:
<geen edit knoppie....>

......

</geen edit knoppie....>
staat rechtsboven :Y)

en met het mbo, sterkte
maar kan het zijn dat je mbo tegen de backplate oid zat? Dit heb ik nl wel eens gehad :(

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Mmmm misschien een heel erg vreemde suggestie, maar had je een cdr erin zitten?

If so ruik er eens aan...

Sinds kort heb ik Nashua's (uit een Nashua 25-spindel) en die dingen stinken als de pest...
Maar ik dacht eerst ook dat het aan mijn PC lag (of aan mijn brander).
Bleek dus die cdr te zijn...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Wazzup!
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 19:32:
[...]

dus je krijgt gewoon een nieuwe ?
heb je toch nog geluk dat je er niet zelf aan bent gaan klote he :P
Als het goed is krijg ik een nieuwe ze zouden eerst de oude opsturen.
En idd ik ben blij dat ik hem gewoon opgestuurt heb en niet zelf eraan ben gaan rommelen. :) Hopelijk is er voor de rest niets geschadigt anders hebben ze bij epox nog een groot probleem. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Wazzup! op 22-08-2003 11:01 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dit is een bekend probleem bij de eerste generatie nForce2 borden, dat de BIOS chip doorbrand. Heb ik ook 1x gehad bij mijn 8RDA+, daarna, met een latere revisie van de NB en SB nooit meer last van gehad, nu met m'n Abit NF7-S ook niet, dus ik hoop dat je een nieuwe krijgt :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Pagina: 1