Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[el]autoradio inbouwen en aansluiten aan mic

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het inbouwen en aansluiten lijkt me nogal gemakkelijk sinds die ook maar op 12Vdc werken

De vraag is dan ook als ik de output van die radio rechtstreeks aansluit op mn mic (input) of ik de radio kan opnemen, en afspelen door de pc zonder geluids verlies

Is dat signaal niet te sterk of zwak?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:41
Eh, als je een onversterkte output hebt op die autoradio zou het kunnen, maar dan nog zou ik de line-in pakken, de mic-ingang is mono.

Maar het probleem is waarschijnlijk dat die uitgang dus niet onversterkt is, en als je (ik pak maar wat) 40 watt op je mic-ingang hebt staan is je geluidskaart daar niet zo blij mee.

Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? Winamp doet toch ook alles wat een autoradio kan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 22:05
ik zou het niet op de mic ingang doen, volgens mij is het signaal daarvoor te sterk. Gebruik de Line-In (als je die hebt).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

je moet hem op de AUX input aansluiten en als je even zoekt zijn er speaker>line converters maar een simpele weerstandsbrug gaat ook wel werken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
kheb geen geluidskaart , enkel onboard sound van mn epox nf²
line in heb ik dacht ik wel

Wat is max W dat line in mag hebben, op die radio zal wel staan hoeveel hoeveel W

Zou wel leuk zijn om cassetes en lokaale radio al kunnen af te spelen
Ben met een klein casemodding wedstrijdje bezig en dit kan ervoor zorgen dat ik wel eens win, er zijn dus prijzen te winnen en radio'tje ligt ier zelfs al

Verwijderd

Topicstarter
Sinclair schreef op 16 August 2003 @ 20:42:
je moet hem op de AUX input aansluiten en als je even zoekt zijn er speaker>line converters maar een simpele weerstandsbrug gaat ook wel werken.
welk voordeel heeft dit tov de lin in?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Er zijn zat autoradio's met aan de achterkant gewone tulpjes, voor bijvoorbeeld een versterker en sub.

Moet / wil je echt de speaker-out gebruiken dan moet je inderdaad een speaker->line converter gebruiken.

Dat je de line-in ipv de mic-in moet hebben is al vaak genoeg gezegd dus dat doe ik niet meer :+

Edit:

AUX en line-in zijn vaak hetzelfde. Andere fabrikant, andere naam.

Line-level signalen zitten meen ik rond 1 volt, je autoradio zal voor de speakers 12v gebruiken (meer volt = minder ampere voor veel watts dus goedkoper). Ter vergelijking, mijn versterker thuis werkt op 60 volt.

[ Voor 34% gewijzigd door Paul op 16-08-2003 20:57 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
ps. de search werkt niet

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:41
ah, dankjewel, ik geloofde het niet toen ik GoT heeft kuren... picserver en search plat. las, maar nu ik van jou bevestiging heb geloof ik het wel :P

ontopic: Heeft die auto-radio van je tulp-uitgangen? Of alleen luidsprekeruitgangen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Lijn nivo: 500mV nominaal / 1Kohm impedantie

Afbeeldingslocatie: http://www.epanorama.net/circuits/speaker_to_line.gif

Als je dat zonder bovenstaand circuit aansluit (van radio speaker uit naar line-in dan zet je 10x teveel op de ingang...)

Heeft je radio nu gewoon een lijnuitgang, dan kun je die gewoon aansluiten op de lijningang (zoals ook beschreven staat in de gebruiksaanwijzing van je geluidskaart/mobo).

Je microfooningang is niet echt geschikt, ook al zou je dat aanpassen met een omzettingsschemaatje ertussen, dan nog zit je met (in verhouding) veel verlies...

NB: Google werkt nog steeds: http://www.google.nl/sear...er+level+microphone+level en de editknop ook B)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het anders mogelijk om bij een mp3 speler (64mb) een oude hdd aansluiten ipv 64mb die ingebouwd is ?

Het zou wel leuk zijn m'n mp3 (met lcd scherm ) ipv die radio.
Of beide zodat ik cassette ,radio en kan werken zonder dat de pc aanstaat.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 03:41 ]

Verwijderd

Natuurlijk kan dat ("even" een controller maken voor die harddisk, een PIC programma schrijven en flashen, een controller maken voor het geheugen, converter ertussen envoila) maar niet binnen 1 dag zonder de specs op te zoeken van de benodigde chips/protocollen etc en een mooi printje maken om het gehele miniPCtje op te monteren (het geheel zal ongeveer net zo groot als je MP3-speler zelf kunnen worden)...

Kortom, onderneem ook eens zelf zoekactie ipv ballonetjes op te laten @ GoT ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 03:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 03:50:
Natuurlijk kan dat ("even" een controller maken voor die harddisk, een PIC programma schrijven en flashen, een controller maken voor het geheugen, converter ertussen envoila) maar niet binnen 1 dag zonder de specs op te zoeken van de benodigde chips/protocollen etc en een mooi printje maken om het gehele miniPCtje op te monteren (het geheel zal ongeveer net zo groot als je MP3-speler zelf kunnen worden)...

Kortom, onderneem ook eens zelf zoekactie ipv ballonetjes op te laten @ GoT ;)
Als ik de info heb van de hdd mp3 en layout voor die controller.
Dan zit ik nog steeds vast met die controller en pic prog.

Tijd heb ik nog wel even ,niet echt veel haast achter sinds dit stuk moeilijker is dan die radio.

En balonnetjes :? :z

edit: cd speler zou ook groot genoeg zijn als hdd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 04:11 ]

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:16

GigaTexel_BE

AMD MP²

zoals reeds aangehaald, op bijna elke radio zit een onversterkte uitgang voor een externe amplifiere, gebruik die op je line-in en opgelost

Siesteem Spekkies!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Wat ik persoonlijk zou doen is de radio even openschroeven.
1. pak een oude walkman koptelefoon
2. knip het stekkertje er vanaf, en zorg dat je een open einde hebt met draadjes
3. zet de autoradio aan, en zet het volume op 0
4. neem 1 van de drie draadjes van de koptelefoon, bij voorkeur de shielding zonder extra draadje, en verbind deze met de stalen buitenkant van de radio.
5. Zoek de eindversterker (meestal een groot IC die aan de zijkant van de radio vastgeschroefd zit.
6. ga nu met een tweede draadje alle aansluitingen op de eindversterker langs, tot je zwak iets hoort. Dit is je 1e kanaal (links of rechts)
7. ga door tot je een 2e kanaal hoort.
8. knip de aansluitingen van die kanalen die richting het ic gaan door, en maak hier je draadje aan richting geluidskaart.

2 alternatieven:
1. tap het af op een analoge volumeregelaar, op dat punt is het ook line-niveau
2. zoek een datasheet van de eindversterker (meestal een philips TDA serie of iets dergelijks, en zoek daar de ingangen op, zodat je niet hoeft uit te zoeken wat waar zit.

succes.
Pagina: 1