ATI videokaart neemt zelf geluid op?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een ATI Radeon 9200 VIVO 128MB DDR 8x aangeschaft. Ik denk leuk oud videocam aangesloten en ben heel vrolijk bezig. Ik heb alleen de Composite en S-Video aangesloten. Niets aan de hand denk je. Maar ik denk wat hoor ik nou op de achtergrond. Muziek dat ik aan had staan. Ik vond dat nogal vreemd omdat ik dacht als je een videokaart hebt dat die niets met je geluid kon, maar deze wel(Dan had Dixons verkopers het wel goed als je beter geluid wil moet je een nieuwe videokaart aanschaffen :) ).

Ik heb niets aangesloten op de Line-In/Microfoon. Kan die videokaart dan geluid aan? Of hoe werkt het dan dat ik toch geluid heb terwijl ik geen microfoon heb aangesloten? Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt. Eigenlijk wil ook die functie ook kunnen uitschakelen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hoor je niet gewoon geluid uit het speakertje van je digicam?

• S-A-I-N-T
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 12:48

S-A-I-N-T

It's me!!

Er zijn een hoop webcams die een ingebouwde microfoon hebben die via de USB poort werkt.

Ik denk dat dit bij jou het geval is

I was lying in bed, staring at the stars, when I suddenly wondered, "WHERE THE HELL IS MY CEILING?!"

Verwijderd

Vraag het aan die Dixons verkoper... ;)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:13

Piggen

Lekker bakkie

Die weet toch niks :+

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

itsalex schreef op 16 August 2003 @ 19:54:
Ik heb alleen de Composite en S-Video aangesloten.
:? Weet je heel zeker dat je niet s-video en een mono geluidssignaal van de ingebouwde microfoon hebt aangesloten? ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Kan je nog even uitleggen wat je heb aangesloten? Zowel voor je videokabels als je audio kabels?
Tja ... ;)
Er zal vast 1 Dixons medewerker zijn die het wel weet, maar ik heb nog niet ontdekt in welk filiaal die zou moeten werken. :P nofi

[ Voor 38% gewijzigd door VisionMaster op 17-08-2003 01:17 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hoort muziek zeg je. Wanneer heb je die muziek dan opgenomen? met je cam, of had je toevallig mp3 opstaan terwijl je met een programma het signaal op je video-in omzette naar een bestand? Want als je de verkeerde instellingen hebt neemt je computer gewoon al het geluid wat de geluidskaart fabriceert op, terwijl je eigenlijk alleen de line-in zou willen opnemen (die je dus niet hebt aangesloten op je cam).

Ja ik heb vaker spoken gehoord :P

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het klopt dat die de MP3 gewoon opneemt via welke source dat ook is weet ik niet. Nu alleen nog een andere Camrecoder kopen want die ik nu heb is zo slecht(Sony uit 1991) want die zoomt in en uit wanneer ik dat dus niet wil. Stroom eraf en daaag instellingen.

Heeft nog iemand een idee voor een hele goedkope cam met S-video/Composite uitgang? Camrecoder geeft volgens mij het verreweg het beste resultaat. En welk programma is het beste voor live uitzendingen via Internet? Want Windows 2000 server herkent namelijk de videosource niet van Ati. Wel het geluid maar niet de video.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1