Toon posts:

[fan]Geforce 2 mx 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sparkle Geforce 2 MX400 64MB met irritant fannetje. Het fannetje loopt niet helemaal lekker en maakt enorme herrie. Ook vraag ik me af of dat ding wel koelt, er komt nauwelijks lucht tussen de koelribben uit.
Kan ik dit fannetje eraf halen zonder dat m'n kaart stuk gaat door oververhitting?
Ik heb de kaart niet overclocked, en ben ook niet van plan dat te doen (m'n budget laat het a.t.m. niet toe om een nieuwe te kopen mocht het mislukken ;) )
De eerste week dat ik het kaartje had zat het fannetje vast omdat het koelblokje slecht was afgewerkt (er zaten nog stukjes afgeknipte koelrib vast zodat het fannetje vastliep).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

tjah, dan zou ik toch een ander koelblokje (groter) wat hier ook op past, er op zetten. En een goede airflow, dan kan er niks fout gaan. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:21
gewoon zonder fan koelen dat ding. Ik heb hier MX200 zit gewon een zwarte koelblok op.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Burning_Tyre schreef op 16 augustus 2003 @ 20:07:
gewoon zonder fan koelen dat ding. Ik heb hier MX200 zit gewon een zwarte koelblok op.
De MX200 is dan ook een lager geclockte Geforce 2 MX, waardoor ie ook minder heet wordt.

Maar als je er een beetje groot koelblok op zet dan moet het wel lukken, zeker aangezien je zelf zegt dat deze fan ook niet al te best koelt. Ikzelf zou eerder gaan voor een vervangende fan, die kosten in ieder geval een stuk minder dan een nieuwe videokaart en koelen natuurlijk beter dan een koelblok :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
is de bevestinging van het koelbloke standaard van Geforce kaarten? Als dat zo is zou ik wel het koelblok (passief) van een geforce 4mx440 erop willen klikken, iemand enig idee waar deze te koop zijn? Bij Alternate (www.alternate.nl, mijn stamleverancier :+ ) zie ik alleen kleine blokjes met fans of een enorme heatpipe (die laatste lijkt me toch overkill voor een gf2mx400 :+ ).
Het liefst een "echte" winkel in Rotterdam.

Verwijderd

Misschien maakt ie herrie omdat je hem een keer moet olien ? of stof moet remove ?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:51
ik heb hier een geforce 2 mx 400 (v7100pro 64mb) van asus en daar zit ook alleen maar een koelblok op, geen fan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik heb hier ook een af-fabriek passief gekoelde MX400, dus het is zeker te doen als het blok groot genoeg is :) (ding wordt wel flink warm though)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 21:14:
Misschien maakt ie herrie omdat je hem een keer moet olien ? of stof moet remove ?
Nee, hij heeft een week lang klem gezeten en toen is ie bijna roodgloeiend geworden, dus ik vermoed dat .e.e.a is gesmolten.
Abbadon schreef op 16 August 2003 @ 21:18:
Ik heb hier ook een af-fabriek passief gekoelde MX400, dus het is zeker te doen als het blok groot genoeg is :) (ding wordt wel flink warm though)
ja, zo'n blok bedoel ik. Moet groot genoeg zijn, het koelertje wat er nu op zit is misschien de helft van dat blok.

Het liefst zoek ik dus ook een optie om te klikken en niet te lijmen, omdat er nog garantie op die kaart zit. Terugbrengen kan ook niet, er is immers niets stuk (herrie wordt niet geaccepteerd helaas). En om nu de kaart zelf te slopen...
Pagina: 1