Op mijn DV camera zit zo'n "DV out" plugje. Maar daar heb je zo'n kaart voor nodig voor je PC waarme je dat kan doen. Hoe heet zo'n ding en waar kan je die kopen?
Da's toch een capture, video-in geval kaartje? Kan je overal kopen (een beetje goeie kost rond de 1500
Verwijderd
Gewoon studio dv (plus) van pinnacle kopen.
Rond de 300 gulden. Perfecte kwaliteit avi. Deze kan je editen met bijgeleverde software En overal naar converteren. En je kan zelf je VCD's maken.
Daar heb je echt geen kaart van 1500 gulden voor nodig. Deze heb ik ook geprobeerd (dv 500 fl 2000,-) Maar die heb ik gelijk terug gebracht omdat de kwaliteit niks verschilde. Alleen als je analoog wilt capturen heb je zo'n kaart nodig.
Succes en veel plezier.
Rond de 300 gulden. Perfecte kwaliteit avi. Deze kan je editen met bijgeleverde software En overal naar converteren. En je kan zelf je VCD's maken.
Daar heb je echt geen kaart van 1500 gulden voor nodig. Deze heb ik ook geprobeerd (dv 500 fl 2000,-) Maar die heb ik gelijk terug gebracht omdat de kwaliteit niks verschilde. Alleen als je analoog wilt capturen heb je zo'n kaart nodig.
Succes en veel plezier.
idd de StudioDV is een leuke kaart, Wat je ieder geval nodig hebt is een firewire kaart en die kun je nu overal kopen voor zo'n 150-350 gulden. De studioDV heeft een leuke feature waarbij je, je hele tape op lage kwaliteit op hdd kunt zetten en als je ge-edit hebt pakt ie alleen de delen die je geselecteerd hebt. Scheelt een hoop ruimte.
Hop,hop,hop!
Zelf zat ik aan de Dynalink 1394P Firewire te denken. Scheelt wel ongeveer de helft van de prijs van de Miro. Maar wat is het grootste veschil dan?
Software en ondersteuning, miro wordt geleverd met software, nederlandstalig en wordt ondersteunt. Is in mijn ogen die 200 piek wel meer waard, voor je wat koopt check of jou camera ook DV in heeft, anders kan je niets terugzetten op tape. DV in is vaak te activeren met een widget of een zelf gebouwd kabeltje, check even op internet.
Verwijderd
Is er qua functionaliteit ook nog verschil? Ik wil toch andere software gaan gebruiken (Adobe Priemere 5.1).Op donderdag 30 november 2000 12:17 schreef chemistone het volgende:
Software en ondersteuning, miro wordt geleverd met software, nederlandstalig en wordt ondersteunt. Is in mijn ogen die 200 piek wel meer waard, voor je wat koopt check of jou camera ook DV in heeft, anders kan je niets terugzetten op tape.
Ik heb een Sony camera met alleen video uit. Waar kan ik info/software/schema's vinden??]Op donderdag 30 november 2000 12:17 schreef chemistone het volgende:
DV in is vaak te activeren met een widget of een zelf gebouwd kabeltje, check even op internet.
Tja die Dynalink kaart (slechts f.170,-) lijkt mij ook prima als de software toch al aanwezig is. Probleem voor mij echter is dat de kaart alleen door Windows98SE/Win2000 ondersteund wordt!
Welke kaart (zonder vette softwarebundel) loopt wel onder Windows95 ?
Welke kaart (zonder vette softwarebundel) loopt wel onder Windows95 ?
Verwijderd
Kijk voor software om camera aan te passen op
www.lynxdv.com
Bij mijn Sony TRV210E werkte dit prima.
Volgens mij zit op de DV500 van Miro ook een hardwarematige omvormer waardoor effecten e.d. veel sneller worden gerenderd. (Volgens mij niet bij de gewone DV in kaarten)
Willem
www.lynxdv.com
Bij mijn Sony TRV210E werkte dit prima.
Volgens mij zit op de DV500 van Miro ook een hardwarematige omvormer waardoor effecten e.d. veel sneller worden gerenderd. (Volgens mij niet bij de gewone DV in kaarten)
Willem
Pagina: 1