Toon posts:

Nieuwe writer

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Helaas heeft mijn oude flips CDD3610 het vandaag begeven, dus op zoek naar een ander kooktoestel.
Mijn interesse gaat uit naar de Plextor 8/4/24 IDE-Rewriter. Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Of kan ik toch beter gewoon de SCSI uitvoering nemen ?

Verwijderd

IMHO is SCSI dus echt niet meer nodig tegenwoordig, als je een snelle pc hebt (wie niet hier?) kun je met IDE gewoon on the fly copyen, dus no need voor SCSI.

Plextor 8/4/32 IDE is een prima stookkachel...

Verwijderd

ik ben wel tevreden met m'n AOpen 9624 (6x4x24) >:)

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
het is zowieso gewoon handiger om scsi te nemen, omdat je dan VEEL meer kunt doen dan alleen fikken. ik zit zelfs rustig een potje te knallen tijdens het fikken. (da's dan wel plextor <--> plextor on the fly) maar ik heb er dan geen problemen mee. moet je wel een bak van formaat hebben, dat geef ik eerlijk toe. maar als je dat niet hebt, dan nog kan je met alles gewoon doorgaan tijdens het fikken.

Verwijderd

Hmm.... misschien is de nieuwe Plextor 12/4/32 ultraSCSI iets voor je. Lekker snel, nietwaar?

Verwijderd

De plextor 32/8/4 is een zeer goed apparaatje. Snel, betrouwbaar en goedkoop.
Maar als je het geld er voor hebt raad ik aan een SCSI brander met SCSI reader te nemen.
Dit omdat SCSI toch best wel beter is als IDE voor branden.
De plextor 20/8/2 is dan een leuke brander.

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 14:09

MLS

Neem een Plextor, werken echt perfect, je hoort niet voor niets iedereen lullen over zijn Plextor (dat hij zo goed is)!! Kijk maar eens op wat forums.

Gz. MLS

• php
  • Niet online

php

Ik heb een P-200mmx met 64 Mb geheugen, en kan on the fly kopieren (SCSI Plextor - SCSI Plextor, 4 speed) en tegelijkertijd gewoon met mijn andere werkzamheden bezig zijn. SCSI werkt fantastisch! Wil nooit meer iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Yep,
Ik heb toch de IDE gekocht.......
Alleen, hellup....................
Hij brand dus voor geen meter (laat staan dat ik er aan toekom), zelf lezen van een CD gaat geloof ik op 0,5x i.p.v. 8x !!!!!!!!
Ligt dit aan de software (is natuurlijk een relatief nieuw iets, die IDE plextor) of zou het aan de brander liggen ?????
Werkt wel lekker als ik hem als normale CD-ROM gebruik.
Ik heb getracht te bakken met Nero 4.0.7.5 en Clone CD 1.0.0.8.
Iemand anders ervaring ermee (waar ik wel normaal mee kan bakken ?!?!?!?)
Thanx in advance !!!!

Verwijderd

Tjsa, je was gewaarschuwd hè. SCSI rulez

Verwijderd

Inderdaad... je vraagt eerst om advies en bijna iedereen zegt SCSI en dan koop je IDE!
Waarom vraag je het dan? :)

Maarreh... probeer anders good old Gear 4 es. Daarvoor zijn speciale Plextor drivers die in ieder geval met de SCSI versie perfect werken.

Misschien is het wel een master/slave probleempje... heb je het al es geprobeerd met alleen je Plextor op IDE2 en je andere rommel (HD/CDrom) op de IDE1?

Daarnaast heeft Plextor een helpdesk in Belgie die meestal erg rap terugmailt (binnen 24 uur).

Verwijderd

Ik was een van de weinigen die zei dat IDE goed genoeg is, is het ook VOOR MIJ. En ik brand toch vrij veel; data en audio cd's, alles on the fly met Nero 4.kweeniemeer.

In tegenstelling tot sommige meningen heb ik mijn systeem als volgt geconfigureerd en dat werkt perfect.
HD: Primary master (duh...)
ZIP: primary slave
DVD-ROM: Secondary master
CD-RW (LG 24x/4x/4x): Secondary Slave
brander als slave hoor ik jullie denken!
Ja, als slave.
DMA inschakelen uiteraard voor alle cd drives.
als ik toch iets van mijn hd naar cd fik is dat vanaf een andere partitie als waar windows opstaat.

Verwijderd

Ik heb een Teac 4x (scsi natuurlijk) en die bevalt echt PERFECT! Heb 'm nu ongeveer een jaar (daarvoor nog 3 branders gehad, maar deze is VERREWEG de beste) en hij heeft echt bijna NOOIT uitval..

De keuze was toen tussen een Plextor of Teac (heb wel een plextor cd-romspeler) maar ik heb toen gekozen voor de Teac omdat deze 1 jaar directe omruil garantie had, en ook nog es f100 goedkoper was!!

dus jah, ik zou zeggen: neem een Teac :) maarja, Plextor is natuurlijk ook altijd goed!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
ik ben naar een goede brander aan het zoeken.
Ik heb een Plextor PXR820TSi (scsi,Caddy, Bulk) 8/20x voor f680,35 gezien. Is dat een aanrader?????

• php
  • Niet online

php

Twee kleine nadelen:

Brand geen CD-text. Als je dit niet nodig vindt, geen probleem. Ik wil in de toekomst een 200 CD speler kopen, en dan is CD-text wel handig.

Is geen rewriter. Heb zelf nu sinds kort een Rewriter, maar gebruik het eigenlijk niet, dus wederom, als je dat niet nodig vindt, geen problemen.

Plextor maakt gewoon heel goed materiaal. Die 8x20 is verder niks mis mee.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Herman, wat is cd text?
Enne ik ben ook op zoek naar een burner, het word gewoon een teac of een plextor scsi, en dan de snelste die er is. Ik ben alleen effe an't wachten tot ik een kamer in utrecht heb, want tot dan kan ik de (voor 60% van mij eigendom zijnde) compro(=matsushita=panasonic) CDR 7502 4x8 scsi writertje gebruiken. Hebbik nu een jaar of twee en een half, kotste toen 1200 piek!!!! Ja das veel he?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Euh, ik wilde gewoon weten wat het beste zou kunnen wezen, heb ook reacties per mail gehad en de Plextor kwam er toch redelijk door.
Maar goed, in eerste instantie ben ik gegaan voor een TEAC 58s (8/20) SCSI, maar die was er helaas niet meer, vandaar dat ik ben teruggevallen op de IDE Plextor (was een prijsplaatje). Heb hem nu trouwens goed draaien onder nero v4.0.7.5. en gaat als een trein.... Het is inderdaad alleen jammer dat hij ongeveer 70% van mijn CPU in beslag neemt bij het fikken, maar goed, daar heb je toch meerdere PC's voor ;-)

• php
  • Niet online

php

CD-text is een aparte afdeling waar de naam van de artiest, en de nummers op worden opgeslagen. Veel programma's lezen dit uit en die geven dan niet "track 1" aan maar: Artiest - Nummer.

Net zoiets als ID3 tags bij MP3's dus.
Pagina: 1