GPS tracker voor in fiets

Pagina: 1
Acties:
  • 4.611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben het nu echt zat ... ik ben twee weken al mijn zoveelste fiets kwijt geraakt aan een dief. En die zie ik dus mooi niet meer terug. Er is voor de gewone nederlander geen keus om gewoon netjes af te wachten tot de volgende weer wordt gestolen ongeacht de hoeveelheid sloten die erop aangebracht worden.

Nu heb ik zitten denken hoe ik er nu voor kan zorgen dat ik de fiets NOOIT meer kwijtraak. Mijn eerste idee was om een boobytrap te plaatsen of een kneedbom in het frame die afgaat als ik naar de erop aangesloten mobiele reciever bel. Maar dit bracht enige gevaren voor mijzelf mee.

Ook een bordje met daarop: "PAS OP: Beveiligd met explosieven" zal niet serieus genomen worden.

Daarop bedacht ik mij dat PDA's tegenwoordig al vaak uitgerust worden met GPS Navigatie... en dus zal het niet zo moeilijk zijn om een chip te bemachtigen die ik kan gebruiken om de locatie van mijn fiets te vinden via een PDA. Maar hier zit ik gelijk met een aantal haken en ogen.

Ten eerste aangezien ik zeer onbekend ben op dit vlak wil ik uberhaupt weten of GPS-trackers in een dergelijk formaat komen dat je ze in het frame van een fiets kan verstoppen.

Daarnaast moeten die trackers niet te duur zijn om het risico te lopen dat als de fiets te gestolen wordt, en deze niet teruggevonden kan wordt, de tracker ook weg is.

Tot slot zit ik met de vraag of het signaal dat de GPS-tracker afgeeft niet teveel energie vreet. Ik hoop op zoiets als mijn horloge die al meer dan 5 jaar werkt op 1 batterij.

En eigenlijk weet ik helemaal niet of dit soort systemen om GPS trackers te vinden op GPS navigatie-systemen in de vorm van een PDA verkocht worden! (alhoewel een programma voor de PC zou natuurlijk ook kunnen werken)

Heeft iemand handige tips voor mij? Want ik zou niet weten waar ik hier in nederland moet beginnen om deze apparatuur voor fatsoenlijke prijzen te kopen.

Rick

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, normaal kun je je positie uitlezen met je PDA, maar je kunt niet iemand anders laten uitlezen waar je bent. Volgens mij heeft het ook vrij weinig met GPS te maken wat jij wil, 't is wat er op huurauto's vaak al ingebouwd is: een zendertje wat continu de locatie doorgeeft aan satelieten (communicatie werkt dus de andere kant op).

Volgens mij kan alleen de politie dit soort zendertjes opsporen en localiseren, dus dan zouden ze jouw fiets moeten gaan opsporen, ik weet niet of ze dat voor jou gaan doen als jouw fiets gejat is :)

Aangesloten op een auto-accu is het geen probleem om zo'n ding enkele maanden te laten werken, in jouw fiets zal dat hoogstens een paar uur zijn (vergelijk het met je GSM, die kan ook maar een paar uur achtereen continu zenden, je gesprekstijd dus). Ik neem aan dat dat qua stroomverbruik aardig overeen komt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 16-08-2003 19:13 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Bedankt Grrrrrene, dit zijn inderdaad de beperkingen waar ik rekening mee wilde houden. Dus hoopte ik dat iemand op dit forum mij kan richten naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

zijn dit soort dingen er al niet... maar dan voor honden?

1 of andere penning die om de halsband moet, en als je dan je hond kwijt bent, moet je ff bellen en dan geeft de uitbater van het systeem je de locatie van je hond... Diezelfde penning kun je natuurlijk ook gewoon op je fiets plakken.

[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 16-08-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 13:22
Je hoeft toch niet continue te zenden? 1x per uur de locatie doorgeven is voldoende.
Verder heb je tegenwoordig dynamo's die in de naaf van de fiets verwerkt zijn, uitstekend om een oplaadbare batterij te vullen. Je kunt natuurlijk ook een zonne-paneeltje nemen.

Maar waarom zo moeilijk doen? Neem gewoon een oud barrel, spuit 'em rose met paars enz. enz. goed slot eromheen en geen kip wil zoiets stelen! (En als iemand die fiets steelt en je ziet 'em rijden omdat ie zo opvalt........................ :( ................. >:) ................maar ja, dat mag niet O-)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik heb _iets_ gevonden dat ik nu even ga doorlezen. Maar het lijkt er in elk geval op dat de trackingchips in dat formaat gemaakt worden en lang meekunnen.

http://www.digitalangelcorp.com/

[ Voor 15% gewijzigd door rickiii op 16-08-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

wat denk je van:

http://mjelectronics.com/tracking.html

en:

http://www.mjelectronics.com/pages/tracking/protrak.html

de oplossing voor maar 500$...

[ Voor 47% gewijzigd door j-w op 16-08-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
mcb1: waarom denk je dat ik dit systeem wil hebben >:)
Nou ja, natuurlijk gewoon om het minder aantrekkelijk te maken om een fiets te jatten.

j-w: ziet er goed uit. Maar de trackers zijn wel groot.

Dit ( http://www.digitalangelcorp.com/consumer_pets.asp ) lijkt ook handig. Een zender die in de halsband van een hond pas. Zoiets zoek ik dus in nederland en dan liever een pakketje inclusief software die je zelf gebruikt zonder het via een bedrijf te moeten regelen.

[ Voor 62% gewijzigd door rickiii op 16-08-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 17:44

Piggen

Lekker bakkie

Is het niet beter om je fiets gewoon in een beveiligde fietsenstalling te zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
die heb je niet overal mpmad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72841

mcb1 schreef op 16 August 2003 @ 19:25:
Je hoeft toch niet continue te zenden? 1x per uur de locatie doorgeven is voldoende.
Verder heb je tegenwoordig dynamo's die in de naaf van de fiets verwerkt zijn, uitstekend om een oplaadbare batterij te vullen. Je kunt natuurlijk ook een zonne-paneeltje nemen.

Maar waarom zo moeilijk doen? Neem gewoon een oud barrel, spuit 'em rose met paars enz. enz. goed slot eromheen en geen kip wil zoiets stelen! (En als iemand die fiets steelt en je ziet 'em rijden omdat ie zo opvalt........................ :( ................. >:) ................maar ja, dat mag niet O-)
of anders 1 terug jatten

ik moet het treurig toegeven, maar evt mischien wel een tip:
er zijn bij mij 3 mountenbikes in een jaar gejat met een totaal waarde van 1800 gulden. ik kwam die avond terug van een concert, de laatste trein en fiets pleiten:
ik was het zo spuug zat dus heb ik een fiets gejat :( [huis 3 km verderop en geen ouders thuis] mhaja... het is heel jammer voor de eigenaar van die fiets maar wie weet waar hij hem weer vandaaan heeft eh ?

ps ik was echt super pist, 1800 gulden aan fietsen kwijt in een jaar..
beetje aangeschoten terug komen van een concert :\.... rest kunnen jullie zelf wel invullen.

edit: mn fiets nu is echt in 1000 verschillende k*t kleuren gespoten, hij ziet er echt serieus niet uit, maar ik kan hem wel open op het station laten staan :)

dit stond al ergens ander in dit topic maar echt een goede tip is het, en een fiets is haast geen status symbool integenstelling tot een auto [die kleur je niet :P]
so who cares... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 72841 op 16-08-2003 19:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hier heb ik ook al zovaak over nagedacht, een soort GPS systeem in je huis, zodat ja aan je portemonnee, je sleutels, belangrijke papieren, schoolboeken en de afstandbediening een gps-transmittertje kan plakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
soad: dit systeem wil ik dus om te voorkomen dat ik anderen dit aan hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
mcb1 schreef op 16 August 2003 @ 19:25:
Verder heb je tegenwoordig dynamo's die in de naaf van de fiets verwerkt zijn, uitstekend om een oplaadbare batterij te vullen.
Dat zat ik me ook te bedenken, je kunt natuurlijk ook zoals een GSM op verzoek een signaal geven. Een GSM gaat eerst over en dan neem jij op, als je je GSM tracker zo instelt dat hij pas als hij "gebeld" wordt, begint te zenden, heb je dat probleem van leeglopen ook opgelost.
Je kunt natuurlijk ook een zonne-paneeltje nemen.
Dure hobby hoor, zonne energie, maakt je fiets alleen maar geliefder, alleen die zonnecellen wil ik al wel hebben :)
Dat heb ik dus ook gedaan, fiets rood/geel/grijs gespoten en niemand die hem wil jatten, goed slot + beugelslot kopen en altijd je fiets aan een paal, hekwerk of iets anders zwaars en stevigs vastzetten met dat beugelslot om je frame. Dan kunnen ze hoogstens je wiel jatten, maar of ze zoveel moeite doen? Een goed slot komen ze met een betonschaar niet doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72841

Mahler schreef op 16 August 2003 @ 19:41:
soad: dit systeem wil ik dus om te voorkomen dat ik anderen dit aan hoef te doen.
ja maar zoals je ziet is dit erg moeilijk

gazelle heeft trouwens wel die jat chips in hun nieuwste fietsen zitten, de politie scanners kunnen die gewoon uitlezen/opsporen? .. ik zou dat dan zeker even gaan informeren bij je lokale fietsboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70179

ik bookmark deze, mijn fiets is ook laatst gejat (mountain bike van Raleigh dik €800 zonder slot e.d.) toen zat ik ook al over zoiets aan het nadenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Pff, heel simpel, men nemen een PDA (Palm met navman systeem) (of een pcoket pc 2002 met een pretec compact flash GPS) en klaar, je hebt een mobiel navigatie systeem die je met spraak begeleid, ook fiets software beschikbaar, en spelletjes spelen tijdens het fietsen, filmpje kijken tijdens het fietsen, radio tijdens het fietsen, mp3, all-in. en je kan hem gewoon van je fiets afhalen uit de bijbebhorende houder, dus over stelen hoef je je niet druk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 70179 schreef op 16 August 2003 @ 19:48:
ik bookmark deze, mijn fiets is ook laatst gejat (mountain bike van Raleigh dik €800 zonder slot e.d.) toen zat ik ook al over zoiets aan het nadenken..
gek he dat ie gejat wordt :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 7094 schreef op 16 August 2003 @ 21:30:
Pff, heel simpel, men nemen een PDA (Palm met navman systeem) (of een pcoket pc 2002 met een pretec compact flash GPS) en klaar, je hebt een mobiel navigatie systeem die je met spraak begeleid, ook fiets software beschikbaar, en spelletjes spelen tijdens het fietsen, filmpje kijken tijdens het fietsen, radio tijdens het fietsen, mp3, all-in. en je kan hem gewoon van je fiets afhalen uit de bijbebhorende houder, dus over stelen hoef je je niet druk te maken
je leest niet goed, gaat om terugvinden van fiets als hij gestolen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86809

Waar ik erg benieuwd naar ben, is wat je gaat doen als je je gestolen fiets terug vindt (vermoedelijk met een nieuw stevig slot en/of dito berijder). 8)

Jat je 'm terug :? (strafbaar) of denk je dat je een agent vindt die zo behulpzaam is om je te vergezellen op je speurtocht?

Misschien is een eenvoudiger (en goedkopere) oplossing een 'vossenjacht' zendertje. Dat kan je instellen om een signaal uit te zenden om een bepaalde periode. Het enige nadeel is het bereik (ik dacht iets van 10 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 7094 schreef op 16 augustus 2003 @ 21:30:
Jaromir heeft dus duidelijk de openings topic niet gelezen :O |:( |:(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

Een kneedbom lijkt me wel handig, maar je rijd niet graag op een bom. Ik zat te denken aan een capsule met sarin, of een onschuldiger zenuwgas in het frame. Je zet je fiets vast aan een paal met een dun lang (1,5m) axa-slotje waardoor een heel kleine beetje stroom in pulsjes word gezonden. Worden die pulsjes onderbroken, BOEM, in een straal van 10 meter is iedereen verlamt. Als je je sleutel in je slot hebt zitten wordt deze werking geannuleerd.

Een naaf-ingebouwde dynamo kan voor extra stroom voorzien, of zon seicokenetic in het frame.

Het probleem is dat dieven dan gasmaskers gaan dragen. :-(

Er is maar een echt oplossing voor dit probleem, en die ligt bij justitie: fietsen dieven aanpakken en flink berechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 7094 schreef op 16 August 2003 @ 21:30:
Er is meer aan een topic dan een openingspost. |:(

Maar vertel eens, wat is er nou mis met een kleurstelling die niet zo in de mode is bij fietsendieven? Zo vind je je fiets ook nog 's makkelijker terug tussen de rest :)

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 16-08-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of gewoon voortaan je zadel en stuur eraf halen? Fiets meteen onbruikbaar.
Maar met een beetje AXA of Basta slot zou een fiets toch gewoon vast moeten staan? Die sloten krijg je alleen los met een slijptol ofzo, en ik denk niet dat elke snelle fietsendief met een slijptol op zak loopt :D

Misschien moet je eens aan verzekeren denken. Als je een ART goedgekeurd slot hebt (http://www.fietsrai.nl/kennisbank/art.asp) is de premie niet zo hoog, en krijg je bij diefstal toch een nieuwe fiets. Je moet je fiets wel altijd vast maken aan een vast object. Zelf heb ik een Abus Granite, niet stuk te krijgen.
http://www.juncker.nl/Productinfo/Abus/abus.htm

[ Voor 40% gewijzigd door Microkid op 16-08-2003 22:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Microkid schreef op 16 augustus 2003 @ 22:50:
Maar met een beetje AXA of Basta slot zou een fiets toch gewoon vast moeten staan? Die sloten krijg je alleen los met een slijptol ofzo, en ik denk niet dat elke snelle fietsendief met een slijptol op zak loopt :D
Een gelegenheidsdief niet nee, maar er was eens een dief op tv aan het uitleggen hoe ze te werk gaan. Sommigen hebben een draagbaar boor/slijpding met hun om die Axa-dingen uit te boren.

Ik wacht nog steeds op de eerste fiets met handvaten zoals de zwaard van Blade. Binnen zoveel tijd niet geidentificeerd, hak, handjes eraf >:) Die fiets ben je dan wel kwijt, maar dief komt wel op het nieuws.

In principe maakt het niet zoveel uit dat een GPS-tracker maar een aantal uren werkt, als je je fiets nog beetje heel terug wilt hebben, dan moet je dit tochbinnen enkele uren doen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 15:41
Anoniem: 83301 schreef op 16 augustus 2003 @ 22:05:
blabla Worden die pulsjes onderbroken, BOEM, in een straal van 10 meter is iedereen verlamt. Als je je sleutel in je slot hebt zitten wordt deze werking geannuleerd.

Een naaf-ingebouwde dynamo kan voor extra stroom voorzien, of zon seicokenetic in het frame.

Het probleem is dat dieven dan gasmaskers gaan dragen. :-(

Er is maar een echt oplossing voor dit probleem, en die ligt bij justitie: fietsen dieven aanpakken en flink berechten.
nou ik denk dat als iemand met een gasmasker op bij een fietsstaat dat het wel opvalt, en zelf denk ik dat die 10 km wel fijn zijn ofnie, loop je lekker door de stad langs een fietsenrek iemand steelt een fiets en BOEM verlamd , en niet alleen jij maar iedereen is een straal van 10 km :P lekker kan de politie ook nie meer komen :P

denk zelf dat de voorgenoemde hondenvinders de beste oplossing zijn , een hond heeft geen dynamo in zijn naaf en die zenders werken ook best langs , anders moet je hond steeds open ( of maken ze een batterijluikje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik heb er wel 'ns over gedacht een soort van BugZapper te monteren. Staat er 1000V op je frame, nog 2 metalen plaatjes aan eht stuur, niemand die ermee kan fietsen. Natuurlijk moet je elektronica hebben om ding aan en uit te kunnen zetten, maar goed. Schrikt wel af: "Pas op! Hoogspanning, levensgevaar" :)

Zendertje heb ik ook wel 'ns over gedacht, maar lijkt me niet goed haalbaar. Wil je een beetje bereik hebben, zijn je batterijen te snel leeg, wil je lange batterijen, dan kun je ém niet terug vinden. Zeker niet in de stad.

Graveren van postcode en goede sloten lijkt toch beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Laatst online: 13-04 09:10

Leon

Rise Of The Robots

Die hondenzenders zijn toch alleen maar ter identificatie voor als ze weglopen en de hond/kat in een assiel terecht komen :? :)

Ik heb wel eens wat gehoord over verschillende kleine zendertjes (zo groot als een rijstkorrel) maar dat doen ze ook maar in de onderdelen die het meest verhandeld worden, en zijn ook alleen maar ter identificatie als de politie een ondereel tegenkomt..

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Graveren van postcode en goede sloten lijkt toch beste oplossing
Postcodes laat ze echt koud, desnoods slijpen ze er een stukkie meer af zodat je de postcode niet meer ziet..

't Zijn gewoon irritante lui die je fiets gappen. Mij is het nog nooit overkomen gelukkig, weleens dat ding een paar honderd meter verderop teruggevonden, met wat duw en trekwerk fietste die weer:D Misschien is afklikbare pedalen een idee ofzo? 't is nu gewoon maar een schroefdraadje, moet met wat handigheid een oplossing voor te vinden zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272

zet um onder stroom, geen dief die um wil stelen, geen hond die d'r tegen aan wil piesen (niet voor lang iniedergeval)

:

koop een envoudige RC zenderset bij een hobbie winkel.
koop een failsafe/esc

pak een spies scherp >:) )
verbind deze met de servo
boor een gat in je zadel zodat de spies er door heen kan
zet de servo in zo'n houding dat de spies goed schuift
stop een elastiekje op de afstandsbediening en zorg dat ie gasgeeft (=spies omlaag)

instaleer de baterijen enz.

wat gebuirt er: zolang de batrijen vol zijn zal de spies ''in'' het zadel blijven en geen letsel veroorzaken, ook van belng is dat het signaal goed tussen de ondvanger en de zender overkomt.
zodra de dief met de fiets ongeveer meer dan 500 meter bij je vandaan in valt de verbinding weg, de failsave zorgd er dan voor dat de spies omhoog komt, omdat hij goprogrameerd is om de servo in zijn neurtaal te zetten :P

10 minuten wachten tot je iets van sirenes hoort, en er naar toe lopen :D

ok, ff serieus, die dingen bestaan wel, want volgens mij heb ik zo'n ding hiero, werkt op een 3V lithinum knoop cel van 10 mm, het apparaatje zelf is ook 10 mm en rond.
je kan wel van die pijlzendertjes kopen die ze gebruiken om wilde dieren te volgen, deze zijn ook niet zo groot en passen gemakkeliojk in het stuur.
wel zul je met zo'n antenne of sowiets motten rond lopen voor een goed signaal (gekraak vat meer gaat kraken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Anoniem: 86809 schreef op 16 August 2003 @ 21:55:
Jat je 'm terug :? (strafbaar) of denk je dat je een agent vindt die zo behulpzaam is om je te vergezellen op je speurtocht?
Dat is niet jatten hoor, die fiets is tenslotte jou eigendom. Ik zou niet weten waarom ik mijn eigendom niet mee mag nemen als deze bij iemand anders voor de deur geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 16:44

Brothar

meester

Toch wel. Bij roerende goederen "geldt" bezit als eigendom.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 02-05 15:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan je niet in je handvatten een hoogspanning inbouwen... dat is op zich niet zo moeilijk...
Moet je eens voor de grap een wegwerp fototoestel uit elkaar halen (met flitser) en dan opladen... je krijgt echt een klap waar je eng van wordt >:)
Ik word zo lame van die $^&* mentaliteit in NL... gewoon lekker van elkaar en elkaars spulletjes afblijven en zo niet..... Dan niet zeiken over de gevolgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik weet nog iets beters...
weg met de fietsen >:) in het buitenland zie je ze ook amper, veel van mijn vrienden staan altijd zo idiooit te kijken naar die 10000000 fietsen die bij het CS staan.

tja, maar om nou allemaal met de auto te gaan.....

of moet de regering iedereen een fiets geven dan heeft iedereen er 1 en hoef je ze ook niet te jatten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar

Brothar

meester

Nee, er moet gewoon niemand meer een fiets helen, en er moet 's een keer goed gestraft worden. Om te beginnen verplicht afkicken (genoeg met dat softe linkse gedoe).
Wanneer krijgt een slachtoffer in het Nederlandse strafrecht eindelijk eens van het nederlandse strafrechtsysteem en -instituties minimaal dezelfde rechten en bijstand als de dader ?!. Het nederlandse strafrecht is teveel doorgeschoten in haar dadergerichtheid.
Ik geef toe, voor "first-offenders" kun je nog dadergericht denken, maar niet voor de recidivisten.

[ Voor 3% gewijzigd door Brothar op 17-08-2003 01:22 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Brothar schreef op 17 augustus 2003 @ 01:21:
Nee, er moet gewoon niemand meer een fiets helen, en er moet 's een keer goed gestraft worden. Om te beginnen verplicht afkicken (genoeg met dat softe linkse gedoe).
Wanneer krijgt een slachtoffer in het Nederlandse strafrecht eindelijk eens van het nederlandse strafrechtsysteem en -instituties minimaal dezelfde rechten en bijstand als de dader ?!. Het nederlandse strafrecht is teveel doorgeschoten in haar dadergerichtheid.
Ik geef toe, voor "first-offenders" kun je nog dadergericht denken, maar niet voor de recidivisten.
helemaal mee eens.
en mensen die verschrikelijke dingen doen, zoals laatst iemand hier in groningen die, zijn huis in brand stak met 2 vrouwen en 3 kinderen er in. alle kinderen waren zo ie zo dood.

dan maar de doodstraf voor zulke extreme mensen.
het volk zou van mij mogen stemmen wel of geen doodstraf voor zo'n figeur, maar ik hou maar op anders help ik het hele topic omzeep! dus back on topiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar

Brothar

meester

Het probleem is, je kunt wel technisch een chip of andere volg- of meld-electronica aanbrengen, maar het dievengilde is daar ook zo van op de hoogte. Al is het aleen maar al via één rijwielhandelaar die heelt, en die de informatie doorgeeft.
Dus hoe beveilig je nu een fiets heimelijk ? Door je maatregelen geheim te houden:
- neem een buis aluminium, sla daar je postcode in, en breng dit aan in het frame (bijv. onderde zadelpen). Als je nu de dief met je fiets ziet, kun je de politie erbij halen (uiteraard afhankelijk van hun prioriteit), en aantonen dat het jouw fiets is, door dat stuk buis eruit te halen.
- maak met kwikschakelaars een alarmbeveiliging (in elektuur hebben er ettelijke gestaan voor motorfietsen) - dit alarm zet je natuurlijk aan bij het op slot zetten.
- verbindt een dergelijke schakeling met de elektronica van een oud mobieltje (stevig opgehangen in je kettingkast) die standaard het mobieltje draait dat je op zak hebt.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26288

Anoniem: 86809 schreef op 16 August 2003 @ 21:55:
Misschien is een eenvoudiger (en goedkopere) oplossing een 'vossenjacht' zendertje. Dat kan je instellen om een signaal uit te zenden om een bepaalde periode. Het enige nadeel is het bereik (ik dacht iets van 10 km).
Een 27-mc zender lijkt me helemaal niks voor dit geval :)
Waar laat je de antenne en wat voor accu ga je gebruiken :? :*)

Ff een rekensommetje:

* Stel dat je zo'n rechthoekige 9Volt batterij gebruikt.
* Een 27mc zender mag maximaal 4 watt erp uitstralen

De stroom die hierbij gaat lopen is:
I = P/U = 4/9 = 444,5 mA

Als je een uurlang continue gaat zenden heeft de batterij dus een capaciteit van 444,5 mAh nodig. Aangezien een 27mc zender tijdens een vossenjacht nooit continue uitzendt, maar ongeveer 1 keer in de 5 minuten (die tijd kun je natuurlijk zelf bepalen), maar ga even uit van 1 minuut op 5 minuten. Dan is er nog maar een capaciteit van 88,9 mAh nodig. De zender hoeft niet de hele dag met tussenpauzes van 5 minuten 1 minuut lang uit te zenden, maar alleen op het moment dat de fiets ergens buiten tegen een hek staat. Dat zal wel iets van een paar uur per dag (in het weekend ?) zijn. Ga even uit van 6 uur. Dan is er een capaciteit nodig van 533,3 mAh.

Ik weet niet wat de capaciteit is van zulke batterijen, maar langer dan een paar dagen gaat het dus niet mee.

De getallen zijn natuurlijk bij benadering en onder voorbehoud van rekenfouten op dit tijdstip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Microkid schreef op 16 August 2003 @ 22:50:

Misschien moet je eens aan verzekeren denken. Als je een ART goedgekeurd slot hebt (http://www.fietsrai.nl/kennisbank/art.asp) is de premie niet zo hoog, en krijg je bij diefstal toch een nieuwe fiets. Je moet je fiets wel altijd vast maken aan een vast object. Zelf heb ik een Abus Granite, niet stuk te krijgen.
http://www.juncker.nl/Productinfo/Abus/abus.htm
Tjah als ze em open willen maken krijgen ze em toch wel, en wat bestreft die chips in bijv. gazelle fietsen jah die zitten er in maar de politie heeft (bijna) geen apparatuur om het uit te lezen omdat het gewoon te duur in de aanschaf is. goed AXA/basta slot heeft een goede fietsendief binnen min. open.

1. Neem een gewoon dik kabel/ketting met cilinderslot nemen en je fiets een paar kleurtjes geven.

2. Verzekeren, het kost wel wat (4 jaar regio 2, diefstal €82 of diefstal/casco €113 (een keer je wiel kromgetrapt of zelf en je heb het er al weer uit)berekent over een waarde van €500) maar je krijgt wel een nieuwe als ie gestolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik vind het interessant om te zien dat er zoveel gereageerd is op deze Topic.

Het blijkt toch duidelijk dat ik niet de enige ben die een simpele manier zoekt om zijn fiets terugwil kunnen vinden nadat die gejat is. Veel oplossingen van mensen gaan toch duidelijk voorbij aan mijn intentie: Het zelf kunnen terugvinden van mijn fiets... zonder direct afhankelijk te zijn van politie. Ik wil niet de hele stad moeten doorspeuren om die fiets toevallig tegen te komen. De overige beveiliging zoals flinke sloten en voorzichtig plaatsen spreekt natuurlijk voor zich. Maar blijkt nooit genoeg te zijn.

Ik zal komende week even de stad in gaan op zoek naar een electronica zaak... misschien dat ze mij daar iets meer kunnen vertellen over positie zenders (zo klein dat ze in mijn frame passen) met lange levensduur van de batterij... en de software/hardware waarmee deze te traceren zijn. Als ik iets vind laat ik het jullie weten.

EDIT: Ik weet in elk geval dat GPS zenders ten eerste hun positie zullen moeten kunnen waarnemen en vervolgens doorsturen zodat ik het kan opvangen. Dit is misschien toch te omslachtig. Volgens mij kan het iets makkelijker.

nieuws: Telfort start location-based mobiele diensten

Een ideetje is om een oude mobiele telefoon te nemen of een pakketje bij de electronica-zaak als dat mogelijk is. En deze dus-danig in elkaar zetten dat het zowel in je frame past, als weinig stroom verbruikt. En de LBS dienst voor de SIM instellen.

[ Voor 23% gewijzigd door rickiii op 17-08-2003 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

iedereen is natuurlijk gefrustreerd omdat fietsendiefstal TE vaak voorkomt en waarschijnlijk een paar keer bij hun zijn voorgekomen.

Maar ik vond dat idee met die zendertjes die worden gebruikt om beesten te tracken wel de beste tot nu toe. Geen idee waar je die dingen kan halen, maar als je discovery moet geloven kunnen die wel maanden mee en zijn binnen een straal van 5-10km werkzaam.

Alleen de apparatuur om die zenders te tracken zijn waarschijnlijk onbetaalbaar. En dat geld ook voor een GPS-oplossing denk ik

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat ik me ineens bedenk, vaak als je gaat skieen in gevaarlijk gebied, krijg je zon tracker mee die geloof ik niet groter is als een aansteker..

misschien daar eens naar zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:13

ThaHandy

Discovery Channel

http://www.laipac.com/gps_eng.htm

GPS_module -> RF_mosule ~~~~naame je pc met een ontvanger :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zoals eerder geopperd in dit topic, een sticker met "pas op hoogspanning/explosieven" e.d. zal niet gauw serieus genomen worden...
Maar kijk eens naar de gemotoriseerde fietsen van de Engelen der Hel: meestal geen slot erop, alleen een stickertje met "this bike belongs to a Hell's Angel, f*** with it and find out...." })

Maar je fiets met slot aan paal/brug o.i.d. vastmaken, is altijd beter dan alleen een zwaar (en duur) slot door je wiel doen: gebeurt vaak genoeg dat ze ff met een busje stoppen om vervolgens je fiets met slot en al achterin te gooien, zodat ze later op hun gemakkie met betonschaar en slijptol aan de slag kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Een beetje offtopic, maar het beste fietsslot wat je kunt krijgen is een Cyclops ketting met bijbehorend slot. Die krijgen ze niet opengeknipt (schakels zijn vierkant dus ze knippen een betonschaar erop kapot) en ook niet doorgezaagd (gehard staal etc.). Je kan verschillende sterktes krijgen welke dus ook allemaal hun eigen gewicht hebben. Dus als je je fiets met dat slot aan een paal o.i.d. vastmaakt zullen ze hem niet snel meekrijgen. Het nadeel is dat deze sloten moeilijk verkrijgbaar en zwaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.armada-bike-security.com/Afbeeldingen/trelock/fotosgroot/redchain.gif

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 11:51

Nulnulnix

BOFH

Gevangenen met huisarrest hebben toch ook zoiets om? Misschien is dat wel wat!
En idd, je fiets ombouwen tot paraliser lijkt mij helemaal geen slecht idee...

Ik heb zelf al eens lopen denken aan langzaam werkend gif dat via de huid in de bloedbaan wordt opgenomen. Maar ja, dat heeft zo zijn nadelen voor mijzelf.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tentacle1 schreef op 17 August 2003 @ 08:40:
Een beetje offtopic, maar het beste fietsslot wat je kunt krijgen is een Cyclops ketting met bijbehorend slot. Die krijgen ze niet opengeknipt (schakels zijn vierkant dus ze knippen een betonschaar erop kapot) en ook niet doorgezaagd (gehard staal etc.). Je kan verschillende sterktes krijgen welke dus ook allemaal hun eigen gewicht hebben. Dus als je je fiets met dat slot aan een paal o.i.d. vastmaakt zullen ze hem niet snel meekrijgen. Het nadeel is dat deze sloten moeilijk verkrijgbaar en zwaar zijn.

[afbeelding]
Zo een slot had mijn neefje ook en nog een U slot aan zijn Citta... even naar de Bioscoop en weg citta... slot was waarschijnlijk met een tol opengemaakt want hij zat dus ook nog aan een fietsenrek vast.

Elk slot gaat gewoon open... daarom denk ik nog steeds hoogspanning op je fiets doet wonderen :)

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 17-08-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

conclusie: neem een oude frot fiets met een naar kleurtje. Niemand die de moeite neemt om hem los te halen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 11:41

BKJ

Misschien hebben ze bij spyshop.nl iets?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
mijn zus had haar fiets kanlgroen gespoten met rood eroverheen, echt lelijk.. 3 sloten erop, en hij was na 2 weken al gejat.

Dat met die kleuren is gewoon onzin, daar kijken ze echt niet naar hoor... niet naar luisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet je fiets met een standaard AXA SL-7 slot vast (dus door het achterwiel en frame) en met een kabel aan een paal/brug/oid, maar wel ergens waar mensen komen. Het duurt minuten voordat ze je fiets mee kunnen nemen en in die minuten moeten ze niet gezien worden uiteraard.
Mijn vroegere Giant ATB (toch een v/d populairdere fietsen om te jatten) zette ik altijd midden in het centrum neer op vrijdag- en zaterdagavond en is nooit gejat. Gebruik het kleine beetje sociale controle dat er nog is ;)

Al die oplossingen die ik hier hoor met hoogspanning enzo slaan echt totaal nergens op. Dan klaagt die dief je nog aan ook daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Sociale controle, sure.. k had mn fiets op de coolsingel vastgezet voor de intertoys daar. Mooi dat ie weg was, en t was superdruk. Geen mens die er om geeft.

Ennuh zo'n axa slot is misschien niet zo snel los te krijgen, maar een krulslot die erbij zit wel, en dan hoeven ze em alleen maar mee te dragen ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36621

O2/Telfort heeft nu tracking waar je GSM is, je GSM kan iets van 250 uur standby staan , in 10 dagen heb je dus egt wel door dat je gsm is gejat. Via internet kun je dan de locatie zien (kost je dan wel 1 euro 10 geloof ik aan sms tegoed op DIE mobiele telefoon)

Conclusie: koop nokia 3310, met simkaart met iets van 20 euro beltegoed, en verstop die ergens in.. vergeet hem niet af en toe op te laden (ik zi ehet al voor me, ff me fiets opladen hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 36621 schreef op 17 August 2003 @ 19:03:
O2/Telfort heeft nu tracking waar je GSM is, je GSM kan iets van 250 uur standby staan , in 10 dagen heb je dus egt wel door dat je gsm is gejat. Via internet kun je dan de locatie zien (kost je dan wel 1 euro 10 geloof ik aan sms tegoed op DIE mobiele telefoon)
hoe precies is die tracking dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 10:34
Een Nokia 3310 doet het geen 10 dagen op een accuutje hoor.
Conclusie: neem een telefoon met betere accu (Nokia 6310 ofzo), wel wat duur alleen...

Maar met een dynamo en een beetje electronica is er toch wel een 'carkit-oplader' voor je telefoon te fixen, zodat je hem ook niet meer hoeft op te laden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rickbv op 17-08-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 36621 schreef op 17 August 2003 @ 19:03:

Conclusie: koop nokia 3310, met simkaart met iets van 20 euro beltegoed, en verstop die ergens in.. vergeet hem niet af en toe op te laden (ik zi ehet al voor me, ff me fiets opladen hoor :P)
Dit wou ik net plaatsen toen ik nog maar de 1e pagina bekeek :)

Echter deze methode is niet erg precies, je bent dan nog in een straal van iets van 500 meter bezig oid, en als je dan in een vrij stedelijk gebied zit heb je er niets aan. Dit, echter in combinatie met een zendertje in je fiets die veel preciezer te localiseren is, en pas gaat verzenden als 't mobieltje gebeld word, zou misschien al leuk werken. Hoe je het in je fiets gaat verwerken is punt 2, en ook waar je de stroom vandaan haalt, misschien kan je het zaakje laten opladen terwijl je fiets --> 2 dynamo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tentacle1 schreef op 17 August 2003 @ 18:52:
Sociale controle, sure.. k had mn fiets op de coolsingel vastgezet voor de intertoys daar. Mooi dat ie weg was, en t was superdruk. Geen mens die er om geeft.
Hoe had je hem vastgezet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 10:34
Allochtoon schreef op 17 August 2003 @ 19:13:
[...]

Dit wou ik net plaatsen toen ik nog maar de 1e pagina bekeek :)

Echter deze methode is niet erg precies, je bent dan nog in een straal van iets van 500 meter bezig oid, en als je dan in een vrij stedelijk gebied zit heb je er niets aan. Dit, echter in combinatie met een zendertje in je fiets die veel preciezer te localiseren is, en pas gaat verzenden als 't mobieltje gebeld word, zou misschien al leuk werken. Hoe je het in je fiets gaat verwerken is punt 2, en ook waar je de stroom vandaan haalt, misschien kan je het zaakje laten opladen terwijl je fiets --> 2 dynamo's.
500meter lijkt veel, maar als je het belvolume op 100% zet en al bellend door de stad loopt, moet je vanzelf een keer je telefoon in de fiets horen gaan. En als je dan met polyfonische ringtones ook nog iets van een stem erin kan zetten met "ik ben gestolen", dan valt jouw fietsje echt wel op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Rickbv schreef op 17 augustus 2003 @ 19:24:
[...]

500meter lijkt veel, maar als je het belvolume op 100% zet en al bellend door de stad loopt, moet je vanzelf een keer je telefoon in de fiets horen gaan. En als je dan met polyfonische ringtones ook nog iets van een stem erin kan zetten met "ik ben gestolen", dan valt jouw fietsje echt wel op 8)
De dief zal dit snel doorhebben en het hele zaakje eruit slopen, en je bent er dan ook niet eens zeker van dat jij je fiets terug kan vinden, misschien staat hij wel binnen oid.

Wat je ook zou kunnen maken is een soort schakeling dat als de dynamo op je fiets stroom levert, en jij je "alarm" aanzet als je weggaat, jij gebeld word. Dan treedt meteen de preciezere zender in werking en is de kans al veel groter dat jij je fiets terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Aikon schreef op 17 August 2003 @ 18:44:
Al die oplossingen die ik hier hoor met hoogspanning enzo slaan echt totaal nergens op. Dan klaagt die dief je nog aan ook daarna.
Als ik op mijn fiets 1000V zet, bij een laag amperage, ik maak hiervan duidelijk melding op de fiets, ben ik dan strafbaar? Effect is hetzelfde als schrikdraad. Niet dodelijk, geen blijvend letsel, alleen een naar gevoel.

Of wat als ik een 100-tal punaises op m'n zadel bind (met magnetische sluiting ofzo, dat ik ém er weer af kan halen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
WieMie schreef op 17 August 2003 @ 19:54:
[...]

Als ik op mijn fiets 1000V zet, bij een laag amperage, ik maak hiervan duidelijk melding op de fiets, ben ik dan strafbaar? Effect is hetzelfde als schrikdraad. Niet dodelijk, geen blijvend letsel, alleen een naar gevoel.
Of je dan echt strafbaar bent weet ik niet, weet wel dat je degene dan je fiets verrot schopt.
Of wat als ik een 100-tal punaises op m'n zadel bind (met magnetische sluiting ofzo, dat ik ém er weer af kan halen...)
Ja, punaises op je zadel. Tis de Donald Duck niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Met een spiraalslot aan een paal.

Tegenwoordig weet ik wel beter -> U-beugel van abus + AXA met spiraal ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Tentacle1 op 17-08-2003 20:19 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83696

Grrrrrene schreef op 16 August 2003 @ 19:11:
Nou, normaal kun je je positie uitlezen met je PDA, maar je kunt niet iemand anders laten uitlezen waar je bent. Volgens mij heeft het ook vrij weinig met GPS te maken wat jij wil, 't is wat er op huurauto's vaak al ingebouwd is: een zendertje wat continu de locatie doorgeeft aan satelieten (communicatie werkt dus de andere kant op).

Volgens mij kan alleen de politie dit soort zendertjes opsporen en localiseren, dus dan zouden ze jouw fiets moeten gaan opsporen, ik weet niet of ze dat voor jou gaan doen als jouw fiets gejat is :)

Aangesloten op een auto-accu is het geen probleem om zo'n ding enkele maanden te laten werken, in jouw fiets zal dat hoogstens een paar uur zijn (vergelijk het met je GSM, die kan ook maar een paar uur achtereen continu zenden, je gesprekstijd dus). Ik neem aan dat dat qua stroomverbruik aardig overeen komt :)
Toch kan het wel met gps hoor, het wordt al in auto's toegpast, om gejatte auto's op te sporen. De GPS moet alleen wel zijn positie kunnen bepalen ...

Weet diegene die dit kan modden, een goud mijntje in zijn handen heeft :Y)

(btw; EEn hele dure fiets kopen kan ook goed helpen. Namelijk iedereen koopt nu een oude oma fiets, dieven jatten die nu ook, omdat er steeds meer vraag naar is. Bovendien valt een zwerver met een dure fiets een beetje op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36621

Ik weet de oplossing! Gewoon je fiets binnen zetten :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Anoniem: 83696 schreef op 17 augustus 2003 @ 20:19:
[...]
Bovendien valt een zwerver met een dure fiets een beetje op.)
Hoewel een zwerver hier gewoon schijt aan heeft en de politie ook ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86809

Misschien is een snerpend geluidsalarm, met wat flinke oplaadbare batterijen in het frame gemonteerd, wel een betere oplossing. 8)

Er zijn van die kleine draagbare alarmsystemen, even modificeren, een slimme trigger verzinnen. (Dat het alarm niet al afgaat als de fiets omvalt of zo)
Een duidelijk zichtbaar cijfercodeslot aan de buitenzijde met een waarschuwing dat er een alarm afgaat als deze fiets verplaatst/gejat wordt. :)

Eventueel te combineren met een ingebouwde stroboscopisch flitser ('hufterproof' bevestigd aan je frame). 8)7

Een knappe zwerver die daarmee aan de haal durft te gaan!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86809 op 17-08-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 83696 schreef op 17 August 2003 @ 20:19:
[...]

Toch kan het wel met gps hoor, het wordt al in auto's toegpast, om gejatte auto's op te sporen. De GPS moet alleen wel zijn positie kunnen bepalen ...

Weet diegene die dit kan modden, een goud mijntje in zijn handen heeft :Y)
GPS is volledig passief. Er wordt daar alleen maar locaties mee bepaald. Die auto's en dergelijke worden ook voorzien van een zender die de gegevens doorstuurt. Deze is GEEN GPS, een team afstudeerders hadden GPRS+GPS gebruikt voor zo'n toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Nu online
Aikon schreef op 17 augustus 2003 @ 18:44:
Zet je fiets met een standaard AXA SL-7 slot vast (dus door het achterwiel en frame) en met een kabel aan een paal/brug/oid, maar wel ergens waar mensen komen. Het duurt minuten voordat ze je fiets mee kunnen nemen en in die minuten moeten ze niet gezien worden uiteraard.
Mijn vroegere Giant ATB (toch een v/d populairdere fietsen om te jatten) zette ik altijd midden in het centrum neer op vrijdag- en zaterdagavond en is nooit gejat. Gebruik het kleine beetje sociale controle dat er nog is ;)

Een ketting/beugelslot heeft meer nut dan een slot op het frame ook al is ie verankerd, deze sloten zijn binnen 30 sec open te maken met en beetje know-how. Er zijn trouwens ook 2 verschillende sl7 sloten (de een is verankerd aan het frame en de boutjes zijn afgeschermd en de ander kun je gewoon losschroeven)

Ik heb zelfs gelezen dat studenten op een bepaalde school les krijg in fietssloten "openmaken" zodat ze zich ervan bewust worden hoe deze beter te beveiligen. (ik zal ff naar een linkje kijken)

[ Voor 8% gewijzigd door harry64 op 17-08-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Nu online
btw denk er wel om :P vond dit linkje op got

http://forum.fok.nl/showtopic.php/232319/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68804

Missien is dit wel de ultime op lossing tegen het als maar groter wordende diefstal probleem hier in Nederland.

klik :+
(ok het was orgineel bedoelt tegen auto diefstal ... maar met een paar aanpassingen ... :*)

Nee ff serieus..
Het maakt niet uit wat je aan je fiets hangt, als iemand dat fietsje écht mee wil nemen .... doen ze dat ... :( zou willen dat het niet zo was mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 68804 schreef op 18 August 2003 @ 13:06:
Missien is dit wel de ultime op lossing tegen het als maar groter wordende diefstal probleem hier in Nederland.

klik :+
(ok het was orgineel bedoelt tegen auto diefstal ... maar met een paar aanpassingen ... :*)

Nee ff serieus..
Het maakt niet uit wat je aan je fiets hangt, als iemand dat fietsje écht mee wil nemen .... doen ze dat ... :( zou willen dat het niet zo was mja
Duh, maar als je er een tracker in propt kan je hem later terugvinden, daar gaat het hier om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 13:22
Oke effe niet alle reply's meer gelezen maar effe een idee!

Neem een axa-slot, als de fiets op slot zit kun je het wiel niet draaien! (onthou dit effe)

Dief steelt fiets, achterwiel gaat draaien.

verbinding met een verfpatroon maken (zelfde als in een plofkoffer)

Resultaat een fietsendief die paars op een fiets rondrijdt! (En neem maar van mij aan dat de dief dan heel snel aangehouden wordt. Of enkele dagen het huis niet uit kan)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En stel dat je zelf in alle haast je fiets pakt...

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bij www.detectnu.nl (categorie: overheids en gps producten) staat een peilzender tot 20 km, volgens de beschrijving zowel ontvanger als zender erg klein, maar het plaatje daarnaast spreekt dat tegen. en het is veel duurder (bijna 2000 euro) dan een dure fiets. Maar een maglite zaklamp (die daar overigens wordt verkocht als verdedigingszaklamp; categorie: observatie apparatuur) kost ook 99 euro en is elders veel goedkoper verkrijgbaar, dus ws. dit spul ook.

Er staat ook een gps volg systeem (15000 euro), maar in de beschrijving wordt niet uitgelegd hoe met de thuisbasis wordt gecommuniceerd.

• rickiii
Fjorden, bedankt voor deze tips. Hierdoor is in elk geval harstikke duidelijk dat een GPS+zender combinatie gewoon te duur is om in een fiets te stoppen die mogelijk gejat gaat worden.

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
hier vind je meer info over de Diefstal Preventie Chip, dat is die chip die een aantal fietsmerken inmiddels in/op hun fietsen plaatst.

En hier nog wat bezwaren en problemen met het systeem.

[ Voor 31% gewijzigd door Jelle Niemantsverdriet op 28-08-2003 14:04 . Reden: 2e url toegevoegd ]

• fjorden
  • Niet online
bekijk ook eens het Breitling Professional Emergency horloge op pagina: http://www.tcbsecuritys.com/opsporingssystemen.htm

Het zal wel wat kosten (is niet vermeld), maar is en klein en over een grote afstand te ontvangen, alleen voor militair gebruik overigens.

Kijk ook eens naar de doppler direction finder kit op http://www.ramseyelectron...xe?preadd=action&key=DDF1 voor een ontvanger staat verder niet bij hoe gevoelig dat ding is.

of hier, maar dan weer duurder: http://outfittersparadise...rection_Finder_697893.htm

geen idee hoe duur een fm zender gaat zijn (en of dat in Ned. dan is toegestaan, dat zal wel niet)

ik heb er verder weinig verstand van en weinig over gelezen, maar denk toch dat je een heel eind moet komen voor niet al te veel geld (veel minder dan de eerstgenoemde 2000, misschien de helft?) als je verder op zoek gaat naar kwalitatief goed spul (zal zoals met bijna alles in de states wel weer aanmerkelijk goedkoper zijn dan in europa).

overigens zie ik die diefstal preventie chip het niet halen, tenzij de techniek sterk wordt verbeterd (op afstand scanbaar, ook de losse onderdelen getagt) en de politie weer eens wat aandacht aan fietsdiefstallen gaat besteden.

als je het vergelijkt met wardriving, dan kan je met een niet al te dure antenne over best ruime afstand draadloze netwerken oppikken. dit rdf systeem kan veel eenvoudigere signalen uitzenden, maar wil het praktisch zijn (zodat je niet elke straat door hoeft te rijden op zoek naar je fiets) dan heb je wel een bereik van 4-8 km nodig denk ik en dan is het misschien wel weer duur.

[ Voor 7% gewijzigd door fjorden op 28-08-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
Staat in de Intermediair van 7-8-03 een klein artikel over draadloos zoeken: een draadloos netwerk waarmme je zo'n beetje alles kunt traceren, je hond, fiets, kind etc. etc. ook op webwereld is er een artikel over: http://www.webwereld.nl/nieuws/15704.phtml

systeem bestaat uit een kleine monitor die gps signalen opvangt van een zender op het te traceren object. Het bereik van het systeem bedraagt een kilometer of drie, maar kan uitgebreid worden met meerdere monitoren die op internet zijn aangesloten. De kosten voor de radio en gps systeem zouden niet meer dan 25 dollar bedragen (naast de kosten voor het scherm etc.).
Pagina: 1