[Dual monitor] Beide monitoren vallen uit

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Okay, zal nu even wat meer info geven :)

Ik heb dus 2 monitoren, een hansol 720E en een belinea onbekend. Beide 17inch. Draai ze beide op 1024x768@85hz.

Heb als primaire monitor de hansol ingesteld, die zit op een geforce3ti200 (45.23)
Secondaire vgakaart is een PCI Voodoo4 4500 met driver 5.1.0.2600.

Het probleem nu is dat bij photoshop en games en af en toe ook installaties van software, beide monitoren uitvallen, dus dat ze op standby gaan staan. (denk dat windows dan ook afgesloten is?)

Het OS is winXP Pro + SP1.

Heb al verschillende drivers geprobeerd, werkt niet. Ander PCI slot, Ultramon en Nview, geen verschil.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mocht er nog info nodig zijn dan hoor ik het graag :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47

LopeZ

Too much is never enough

Titelfix, met het woord probleem kan niemand iets namelijk

• mdj84nl
LopeZ schreef op 16 August 2003 @ 18:59:
Titelfix, met het woord probleem kan niemand iets namelijk
[...]

Btw net gechecked, Imageready en paint e.d. doen het wel gewoon :{

Edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif...

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 16-08-2003 23:01 ]

Verwijderd

Als je monitoren uitvallen, blijft je systeem dan nog doorlopen? Of crasht deze? Kan je niet even tussendoor Winamp opzetten en luisteren of de muziek doorloopt?

Edit: Driver 5.1.0.2600, dat is de default WinXP driver. Heb je al op voodoofiles gekeken?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 19:35 ]

• mdj84nl
@ ed :P

Als de monitoren uitvallen, stopt mijn muziek erook mee, dus ik neem aan dat de hele pc uitvalt. De driver is geen standaard driver, want ik heb deze van 3dfxfiles.com, het is een beta.

Verwijderd

hmmm, hij lijkt dan niet te werken of te storen imho

• mdj84nl
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 19:45:
hmmm, hij lijkt dan niet te werken of te storen imho
daar was ik zelf ook al achter :{

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
tja je zit wel met een voodoo driver te werken voor win xp, en dat zijn heeele oude drivers, en tevens zijn ze origineel niet eens gemaakt voor winxp, maar voor win2000(3dfx was al failliet toen xp kwam, en dat stomme nvidia verdomde het om er drivers voor te schrijven). Ik denk dat daar je probleem zit. Probeer eens Win2000 te installen, kijken of dat werkt.

• mdj84nl
Sjah schreef op 16 August 2003 @ 19:58:
tja je zit wel met een voodoo driver te werken voor win xp, en dat zijn heeele oude drivers, en tevens zijn ze origineel niet eens gemaakt voor winxp, maar voor win2000(3dfx was al failliet toen xp kwam, en dat stomme nvidia verdomde het om er drivers voor te schrijven). Ik denk dat daar je probleem zit. Probeer eens Win2000 te installen, kijken of dat werkt.
Heb geen win2000 :'(

[...]

is een cirrus logic kaartje ook goed? met 1 mb ram :o

[...]

Na dat kutkaartje werkt dus ook niet. teringzooi.

Modbreak: voortaan ECHT de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 16-08-2003 22:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**ahum** als je iets nieuws wilt toevoegen kun je de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken. Dat staat een stuk netter dan drie onnodige replies onder elkaar.

Ik gooi je drie posts in een enkele, maar doe het niet meer :o

Mbt die Voodoo- probeer het idd met de Cirrus Logic (als die ondersteund wordt...) bij wijze van test om te zien of het aan de Voodoo lag.

CL gaf idd al met Win9x problemen, dit verbaast me weinig...

Kijk of je ergens een andere kaart kunt lenen, of probeer een andere 'WinXP' driver voor de Voodoo te scoren.

Langere termijn: de 3D acceleratie van de secundaire kaart wordt toch niet gebruikt dus is het misschien geen slecht idee om eens te kijken naar een eenvoudige maar beter ondersteunde secundaire kaart- Matrox Millennium is altijd goed, of een ATi Rage Pro ofzo - doen het altijd goed

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 16-08-2003 23:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mdj84nl
Ow sorry :o

Zal niet gebeuren :{

Maar dat cirrus kaartje wil niet starten. (device cannot start) Betekent neem ik aan dat ie simpelweg niet als 2e kaartje gebruikt kan worden?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Dat is heel erg goed mogelijk, zeker met die hele oude kaartjes.

No production networks were harmed during this posting

• mdj84nl
paella schreef op 17 augustus 2003 @ 15:24:
Dat is heel erg goed mogelijk, zeker met die hele oude kaartjes.
hehehe, oud is ie cker :D

Naja, jammer dan, me laatste poging is het installeren van win2000, werkt dat niet, dan hou ik er voorlopig mee op, totdat iemand een leuk pci kaartje voor me heeft :)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Dat je een device cannot start error krijgt heeft te maken met het feit dat Win XP alleen kaarten met minimaal 4 mb accepteert. Kijk dus iig uit naar een kaart die dat heeft.
Pagina: 1