Hoi beste Tweakers,
Ik ben bezig zelf een forum te maken (ik hou niet van die standaard dinge, maak het liever zelf) maar nu wou ik er ook een soort rechten-systeem inbouwen, net zoals hier op GoT.
Maar hoe kan ik dat het besten opzetten?
Via Google werd ik niets wijzer, en de GoT-Search ligt al even plat.
Zelf heb ik ookal wat bedacht, maar loop telkens ergens op vast.
bij Idee1 is het probleem dat het een slechte strucuur heeft, telkens als er een nieuw onderdeel bijkomt, moet de tabel-structuur aangepast worden
bij Idee2 is het probleem dat de values totaal veranderd moeten worden bij het toevoegen van een nieuw onderdeel in right_parts (value van rights = alle values van right_parts opgeteld)
mijn vraag is nu dus:
Weten jullie een goede manier om dit op te lossen?
en hoe is dat geregeld bij GoT zelf?
Ik ben bezig zelf een forum te maken (ik hou niet van die standaard dinge, maak het liever zelf) maar nu wou ik er ook een soort rechten-systeem inbouwen, net zoals hier op GoT.
Maar hoe kan ik dat het besten opzetten?
Via Google werd ik niets wijzer, en de GoT-Search ligt al even plat.
Zelf heb ik ookal wat bedacht, maar loop telkens ergens op vast.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Tabel: rights ---------------------------------------------------------------- | id| name|color_change|post_edit|html_rights|post_del|...| ---------------------------------------------------------------- |0001| Admin| true| true| true| true|...| ---------------------------------------------------------------- |0002| Mod| true| true| true| true|...| ---------------------------------------------------------------- |0003|Light Mod| true| true| true| false|...| ---------------------------------------------------------------- |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Tabel: rights_parts ------------------------- | id| name|value| ------------------------- |0000|color_change| 0001| ------------------------- |0001| post_edit| 0002| ------------------------- |0002| html_rights| 0004| ------------------------- |0003| post_del| 0008| ------------------------- Tabel: rights ---------------------- | id| name|value| ---------------------- |0001| Admin| 255| ---------------------- |0002| Mod| 242| ---------------------- |0003|light-mod| 167| ---------------------- |
bij Idee1 is het probleem dat het een slechte strucuur heeft, telkens als er een nieuw onderdeel bijkomt, moet de tabel-structuur aangepast worden
bij Idee2 is het probleem dat de values totaal veranderd moeten worden bij het toevoegen van een nieuw onderdeel in right_parts (value van rights = alle values van right_parts opgeteld)
mijn vraag is nu dus:
Weten jullie een goede manier om dit op te lossen?
en hoe is dat geregeld bij GoT zelf?