[Notebook] ASUS of DELL

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik begin binnenkort op een nieuwe school.
Nu moet ik voor deze school een laptop aanschaffen, ik heb gekozen om dit niet via school te doen omdat de maximale specificaties mij erg tegenvielen.

Nu zit ik met een luxe probleem, welke laptop is het beste en het handigste?
DELL:
http://www.euro.dell.com/...odel_inspn_inspn_5150.htm

ASUS:
http://www.asus.com/products/notebook/l5000c/overview.htm

De Dell heeft hogere prestaties, maar een iets mindere videokaart (32MB ipv 64MB). Daarbij vraag ik mij af, als Çonfigureer en bestel' doe bij de DELL gaat de prijs ineens van 1606 Euro naar 2000 Euro zonder dat ik ook maar iets veranderd heb. Ik wilde namelijk kiezen voor de 'CompleteCare Garantie'.

Echt ik ben al dagen aan het piekeren en kan geen keuze maken...
Nu is dus mijn vraag, waar zouden jullie voor kiezen?

edit:

De search doet het niet bij mij, dus kon niet zoeken op bestaande topic's
Dus mijn excuses als deze al bestaat dan zou ik graag weten welke, als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, een lastige keuze.
Ik hoor heel goede verhalen over de garantieafhandeling van Dell...
Een groot nadeel ervan vind ik wel dat je de notebook niet zonder OS kan bestellen.
Tenminste, niet op de site...Wat die prijs betreft, gewoon ff bellen naar Dell om hem te bestellen... Ik zou trouwens wel voor de 64MB GeForce Go gaan op die Dell.
Die Asus ga ik nu de specs ff van bekijken.

Verwijderd

Qua merk heb ik betere ervaringen met asus dan met dell (dubbel geheugen, en oorspronkelijk een onrealistische 128 erbij leveren. Blegh, het is dat laptops niet zomaar zelfbouw gaan), en de asus heeft naar mijn mening de beste papieren.

Eventjes een snel woord van waarschuw: Deze laptops gaan vrij snel leeg (de accu), vanwege de enorme spec's. Het zijn wel zgn. Mobile procs, maar dat stelt niet zó veel voor.

Grafisch gezien is de dell sterker trouwens, de GeForce FX go 5200 verslaat de Radeon 9000Mobile met redelijk gemak.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Die 1600€ prijs komt is de vanaf prijs met 1 jaar garantje, hij maakt er vervolgens al 3 jaar van en dat is je meerprijs :) Als je hem op 1 jaar zet kom je weer op 1600€ uit.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Zie de faq, met name het deel over laptop kopen :)

Dit topic is gesloten.