[XP] wmiaprpl.dll probleem bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 10:35
vaak als ik winxp opstart (volgens mij niet iedere keer) wordt de startbalk geladen, maar de pictogrammen en balken niet of na heel lang wachten. dit los ik op door explorer.exe af te sluiten en opnieuw op te starten.
het probleem ligt bij wmiaprpl.dll.

logboek (enigste foutmelding:
De procedure om de WmiApRpl-service in DLL-bestand C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiaprpl.dll te openen, heeft langer geduurd dan de vastgestelde wachttijd. Er is mogelijk een probleem met dat uitbreidbaar item of met de service waarvan gegevens worden verzameld, of het systeem was mogelijk bezet tijdens de aanroep.
ik ga dan naar die map en verwijder het bestand, waarna windows automatisch een nieuw bestand aanmaakt. de volgende keer opstarten werkt wel weer alles goed...
ik heb windows een poosje geleden opnieuw geinstalleerd en tot vandaag ging het weer goed...
wat is er aan de hand?

edit:
topic titel is verkeerd, sorry ik weet niet hoe/of ik het kan veranderen

[ Voor 5% gewijzigd door thesystem op 16-08-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk hier eens tussen.. ?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

thesystem schreef op 16 August 2003 @ 18:28:
edit:
topic titel is verkeerd, sorry ik weet niet hoe/of ik het kan veranderen
Dat doe ik voor je :Y).

Welk OS?

[ Voor 3% gewijzigd door Compubiter op 16-08-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 10:35
zoals in de topic staat winxp pro. ik las in een van die berichten dat ik de WMI-prestatieadapter moest uitzetten. kan dit geen kwaad? ik heb namelijk al eerder services uitgezet waardoor windows niet meer werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Van blackviper.com:
[quote=http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm]WMI Performance Adapter
I have not found a use for this service. Save the 2.5 MB to 6 MB of memory, this service consumes.

Default XP Home: Manual
Default XP Pro: Manual
Safe Setting: Disabled

Dependencies:
• Remote Procedure Call (RPC)Ik heb hem trouwens ook uit staan, en dat levert hier geen problemen op :)

edit:
BlackViper test ook alle services op verschillende systemen, als er bij "Safe Setting" staat dat 'ie op Disabled kan, levert dat in 95% van de gevallen geen problemen op, zegt hij zelf
.

[ Voor 25% gewijzigd door Rafe op 16-08-2003 19:38 ]