Toon posts:

K7s5a dood ? poging 2 :)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Ten eerste heb ik de FAQ al gelezen en daarmee kom ik er niet uit. Search-mode wertk effe niet ofzo? (unable to connect to origin server).

Mijn specs.

ECS K7S5A mobo
Amd athlon xp 2000+ @ 2200+
256 mb samsung pc2100 geheugen
Nvidia geforce4 mx440 64 mb videoplank
60 gb maxtor HDD
400watt Q-tec lownoise voeding

Mijn probleem: pc start niet meer op. Liep goed, snel en stabiel maar toen ik hem vanmorgen inschakelde kreeg ik alleen een zwart scherm. Ik kan duidelijk de geheugentest horen lopen en daarna volgt een piepje. Vervolgens blijft alles stil....
De cpu fan en de sys fan draaien wel gewoon.

Ondertussen heb ik de volgende dingen geprobeert: andere videokaart, ander geheugen, andere voeding, andere HDD.

Niets van dit alles hielp.

Wie o wie heeft er en idee? Ik ben zelf ten einde raad...

oftopic: is het zo beter mr sovjet?

Verwijderd

Je hebt overbodig kaarten er ook uit? En een reepje geheugen?

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Of heb je wat met je Bios gedaan?

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

hmm lijkt wel alsof je cpu het opgegeven heeft. Probeer deze (als dit mogelijk is) eens te vervangen. Probeer ook eens 'droog' optestarten. Dwz zoveel mogelijk eruit en van scratch beginnen

Xbox Live ID:Notna8310

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 18:03:
Je hebt overbodig kaarten er ook uit? En een reepje geheugen?
Wat zegt hij nou:
Ondertussen heb ik de volgende dingen geprobeert: andere videokaart, ander geheugen, andere voeding, andere HDD.

Met zo'n vraag help je die kerel toch niet... Hij heeft alles al eruit en erin gehad zo te zien... :/

edit:
Proc lijkt me inderdaad vrij voor de hand liggend Notna. Misschien dat je ergens een proc kunt lenen om dat te testen, TS? Al kan ik me in dat geval niet voorstellen dat je de memorycheck hoort en een piepje.

[ Voor 22% gewijzigd door Superdeboer op 16-08-2003 18:09 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik gebruik 1 reepje geheugen. Verder is de pc zo kaal mogelijk.

Ik heb verder de laatste cheepoman bios erin zitten. Deze zit er al een hele tijd op en heeft nog nooit problemen gegeven.

Cpu verwisselen zal helaas niet gaan. Heb deze namelijk niet op voorraad liggen thuis ;)

Verder hoor ik echt heel duidelijk dat tellertje van de memcheck lopen gevolgt door een piepje. Hierna valt alles stil.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 18:18 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Andere geheugenslot proberen misschien?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Notna

Notna

Where are you?®

Sinds wanneer is dit probleem trouwens opgedoken? Heb je iets geflashed ozid??? (lijkt me sterk maja :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 16-08-2003 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ander geheugen slot heb ik ook geprobeert. Hielp niets. Zelfs met sd-ram werkt er niets.

Het probleem dook vanmorgen op toen ik hem inschakelde. Heb mijn bios twee maanden geleden geflasht, dus het lijkt dat het daar niet aan ligt.

Mijn zusje is op vakantie , dus zelfs daar kan het niet aan liggen :)

Verwijderd

Notna schreef op 16 August 2003 @ 18:19:
Sinds wanneer is dit probleem trouwens opgedoken? Heb je iets geflashed ozid??? (lijkt me sterk maja :P)
Voor zover ik het lees gewoon zomaar op een morgen.

Heb je trouwens je bios al eens gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad ook mijn bios gereset, resultaat: blanco.

• Notna

Notna

Where are you?®

Als je alles al vervangen hebt op de cpu en mobo na, dan lijkt het me dat 1 van deze 2 dus dood is. En sinds je de cpu niet kan testen, moet je misschien kijken of je de mobo kan testen bij iemand. Zit niks anders op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 17:59:
..8<.. Ik kan duidelijk de geheugentest horen lopen en daarna volgt een piepje. Vervolgens blijft alles stil....
Stil? hoor je de harddisks ratelen (zie je 't ledje?), of spinnen die niet eens op?

Kijk eens of je van iemand een oude pci-videokaart kan lenen, misschien dat je dan wel wat op 't scherm ziet.

Misschien dat je dan op 't scherm de melding "Checking DMI Pool data.." ziet staan, waarna hij niet verder boot.

Blijft een wilde gok zo natuurlijk (goede glazen bollen zijn en blijven zeldzaam) maar misschien heeft je videokaart deels de geest gegeven, en daarbij ook een deel van 't mobo. Maar wel op zo'n manier dat je mobo geen defecte videokaart detecteert. Dat zou een situatie op kunnen leveren zoals hierboven, met 't hangen erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Een ander mobo of een andere processor proberen zal helaas niet gaan. Mijn maten hebben namelijk allemaal p4 systemen.

Mijn harddisks kan ik niet horen ratelen omdat ik ze errug stil heb gemaakt. Wel brand het ledje van de HDD.

Probleem is ook dat het beeld helemaal zwart blijft tijdens het inschakelen. Ik heb een andere video kaart geprobeert maar dat hielp ook niets.

Toevallig heb ik ook nog wel ergens een pci videokaart liggen. Ga die vanavond meteen proberen. Het zou natuurlijk kunnen dat mijn videokaart het heeft begeven en daarmee meteen maar effe het agp-slot hieft vernield.

Ik ben er nu ook niet meer helemaal zeker van dat het de geheugentest is die ik hoor.
Ik hoor alleen een trrrrrrrrrrrrrrrrrt geluidje gevolgd door een piep.

Thanxs HedKandi, had zelf nog niet aan die mogelijkheid gedacht.

Verwijderd

Trek is een IDE stekker uit je moederbord start is op en kijk wat hij doet...

Trek je geheugen er is uit en sluit hem in een andere slot of haal er is 1 reep uit..

Reset je bios is (jumpers manier)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 22:04:
Trek is een IDE stekker uit je moederbord start is op en kijk wat hij doet...

Trek je geheugen er is uit en sluit hem in een andere slot of haal er is 1 reep uit..

Reset je bios is (jumpers manier)
Heb ik helaas allemaal al geprobeert, hielp niets.

Toch bedankt voor het meedenken!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
trek het geheugen er eens uit, en kijk ff of je een beepcode krijgt (herhaalde lange beeps) wanneer je de PC aan zet.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
Gelukkig is een nieuw K7s5a bordje niet zo duur meer

woei!

Verwijderd

ik had dat ook met me mobo Epox 8rda3G die deed ook opeens niet meer hij ging wel aan maar verder niet meer heb toen ook van alles geprobeerd bios gereset, baterrij eruit gehaalt maar geen resultaat. Toetsenbord ledjes gingen achter elkaar knipperen dus ik dacht misschien een andere keybord proberen maar geen succes wat blijkt nou dat de bios een beetje in de war was .Ik heb toen de volgende gedaan terug naar de computerzaak gegaan en hun hebben een andere bios chip erin gezet en een nieuwe biosgeflasht oude chip weer erin en hij doet het!. ik had me mobo gisteren opgehaalt en doet perfect. Dus als je nog garantie hebt dat je dan effe terug kan gaan naar de winkel want de bios chip kan je niet zelf weghalen met een schroevendraaier daar heb je echter een tool voor.

alvast veel succes :)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:00
Het is misschien vreemd maar ik heb net zoiets gehad met een defect toetsenbord,bij het opstarten alleen wat getik en verder niets. Nadat ik er een ander toetsenbord aan had gehangen ging het weer. probeer het eens,baad het niet dan schaad het ook niet.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

d-super schreef op 16 augustus 2003 @ 22:49:
Het is misschien vreemd maar ik heb net zoiets gehad met een defect toetsenbord,bij het opstarten alleen wat getik en verder niets. Nadat ik er een ander toetsenbord aan had gehangen ging het weer. probeer het eens,baad het niet dan schaad het ook niet.
Same here!!

Verwijderd

Kortom vervang alles en erachter kom dat het moederbord kapot is :P... naja ik ben out of idea's.. sorry m8

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hoe doet ie het als je hem op standaard klok laat draaien :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

R-B

Blokkert

HGmm dit probleem heb ik precies utzelfde.. ook helemaal kaal gestart maar geen ander toetsebord geprobeerd :P en geen ander cpu geprobeerd heb geen andere liggen..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh | Home Assistant |

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
R-B schreef op 17 augustus 2003 @ 10:56:
HGmm dit probleem heb ik precies utzelfde.. ook helemaal kaal gestart maar geen ander toetsebord geprobeerd :P en geen ander cpu geprobeerd heb geen andere liggen..
Wat is kaal bij jou?
Met toetsenbord?
Met HDD?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Heb je de voedingsstekker al een goed aangedrukt?
En verder als je alles al geprobeerd hebt zoals je zegt, dan lijkt het er idd op dat je mobo de oorzaak van je problemen is (of CPU, miscchien te warm geweest met dit warme weer?).

offtopic:
modjes mr sovjet noemen is niet nodig, ze voeren gewoon de regels van dit forum uit. Aangezien je net gejoind bent zul je die regels net gelezen hebben (of heb je dat overgeslagen) en is het dus alleen maar dom om een dergelijk topic zo te openen.

• R-B

R-B

Blokkert

OlafvdSpek schreef op 17 August 2003 @ 11:34:
[...]

Wat is kaal bij jou?
Met toetsenbord?
Met HDD?
Mobo cpu en videokaart en 1 hdd

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh | Home Assistant |

Verwijderd

heb je al een andere videokaart geprobeert? of ander beeldscherm? je hebt tenslotte geen "beeld" meer.. suc6

• R-B

R-B

Blokkert

Mijn mobo is dood verklaard.. heb andere videokaart geprobeerd beeldscherm getest..
Buurman late kijke..
Conclusie:
MOBO dood!!

Verwijderd

ja gewoon nieuwe halen, die k7s5a is nog maar 35euro :D

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

De basistest is bij mijn weten: cpu, geheugen en vga erin; voor de rest leeg (Hd mag wel, hoeft niet).
Test 'm zo 's.

Verder: je MB geeft "1 piep". Welke Bios heb je ? Dan kun je o.b.v. het geluidssignaal vaststellen wat de fout is (IK denk - nu - geheugen, en dat je moederbord in orde is - de vraag is echter: wat geeft "1 piep" aan ?).

[ Voor 12% gewijzigd door Brothar op 19-08-2003 00:32 ]

eagle

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lone Wolf: is het jou écht niet opgevallen dat álle tips en suggesties die hier aan de orde waren eveneens gewoon via de FAQ te vinden waren? Lees de sticky nogmaals door:
Dit graag lezen eer je post :) (enkel de 1e posting dus)

Daarin word je doorverwezen naar de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, waarin dus elk denkbaar tip cq suggestie staat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.