Toon posts:

Life Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand toevallig het merk 'Life' als het om laptops gaat? Een kennis van me heeft er eentje gekocht, maar ikzelf heb nog nooit van het merk gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, maar niks gevonden...

En ik vroeg me af of hij bij de tweakers wel bekend is?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fujitsu Siemens Lifebook :?

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
'Life' ken ik alleen van desktops. Die gebruiken dezelfde kasten als een Medion. Lifebook gaat niet helemaal op maar LifeTec eerder :)
Waar heeft hij dat apparaat vandaan?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Zal wel een laptop zijn die sterk op een Medion, Promedion etc lijkt, heb even gegoogled maar ben niks nuttigs tegen gemomen..

Helaas..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net al gevonden... het is een laptop van Medion.

Maakt Medion degelijke laptops?

Verwijderd

ik kom helaas ook zosnel niks tegen op google (graag even wat uitgebreidere openingspost)
weet je zeker dat het gewoon een merk "life" is?
en niet bijvoorbeeld lifebook of lifetec?
Anders denk ik dat een bedrijf gewoon heel veel laptops heeft ingekocht en zelf een naam heeft gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm Medion MD 2962 om precies te zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 17:54:
Ik heb het net al gevonden... het is een laptop van Medion.

Maakt Medion degelijke laptops?
medion maakt goeie laptops, die ook zeker veel kunnen.
maar ik ben super ontevreden over de batterij duur, de garantie is geloof ik ook wat minder.
daarom ben ik maar overgestapt op compaq evo :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks 4 the replies...

En wat is dan ongeveer de batterijduur?

Verwijderd

die ik toen had, dat was een ding van de aldi.
die hield het na 2,5 uur echt voor gezien, ik weet ook niet of het nu al echt beter is geworden, zou kunnen.
nu met deze compaq kan ik 5 uur werken :)

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 17:55:
[...]

medion maakt goeie laptops, die ook zeker veel kunnen.
maar ik ben super ontevreden over de batterij duur, de garantie is geloof ik ook wat minder.
daarom ben ik maar overgestapt op compaq evo :)
Wat je nu zegt klopt inmiddels niet meer. Medion levert bij de meeste laptops 6600 mA/h (als ik het goed zeg). En wat voor Medion had je en wat voor Compaq heb je nu. (Medion heeft namelijk als een van de eerste uigevonden dat het goedkoper is om een desktop processor in zo'n ding te schroeven)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

aha, zitten er nu wel Mobile of Centrine proc. in? die celeronnetjes gingen niet lang mee.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De batterijduur verschilt per laptop. Dit soort dingen kan je makkelijk zelf uitzoeken. Op dit moment geef je 0,0 specs waardoor we helemaal niet b.v. de batterijduur kunnen inschatten of de situatie inzien. Als je wat informatie wilt hebben over Medion laptops kan je de search gebruiken en dit topic doornemen, in dat laatste topic staan genoeg ervaringen met Medion.
Ook in de FAQ staat een stukje over laptops en de batterijduur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even nagevraagd wat de specs zijn en het komt op het volgende neer:

- 1.7 GHz Celeron
- 256 MB DDR RAM
- 20 GB HD (7200)
- 64 MB SYS Videokaart
- DVD/CD combi (geen brander)
- Firewire
- Bluetooth

Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste dingen... ik geloof dat hij bij de Aldi is aangeschafd. Weet iemand toevallig wat de winkelwaarde van deze laptop ongeveer is? Ik heb zelf niks op het net kunnen vinden...

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 20:40:
Ik heb even nagevraagd wat de specs zijn en het komt op het volgende neer:

- 1.7 GHz Celeron
- 256 MB DDR RAM
- 20 GB HD (7200)
- 64 MB SYS Videokaart
- DVD/CD combi (geen brander)
- Firewire
- Bluetooth

Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste dingen... ik geloof dat hij bij de Aldi is aangeschafd. Weet iemand toevallig wat de winkelwaarde van deze laptop ongeveer is? Ik heb zelf niks op het net kunnen vinden...
Dan klinkt het 2e hands. (No flame intended!!) maar een 1.7 Ghz celly is daar 2 jaar terug voor het laatst gezien. En dat er een pc-card BlueTooth adapter bij zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hhmmm... dat is vreemd. Hij is gewoon helemaal nieuw in doos. Zou deze laptop echt al 2 jaar oud zijn?

Ik ben van plan om er zelf ook eentje aan te schaffen, omdat de prijs erg aantrekkelijk is. Ik ben alleen niet van plan om geld weg te gooien... ik wil hem gaan gebruiken voor m'n studie (Technische Informatica TU Delft 3e jaar) en ik hoop er wel veel aan te hebben. Wat is jullie mening... kopen of niet? Via een vriend kan ik hem voor maar 500 euro overnemen :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 21:53:

Ik Wat is jullie mening... kopen of niet? Via een vriend kan ik hem voor maar 500 euro overnemen :)
500 euro is een redelijke prijs

vraag anders of je het apparaat een paar daagjes kan lenen als het je bevalt kan je altijd zelf nog de keuze maken.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee... ga ff wat proberen te regelen.

Ik heb hier nog een oude laptop liggen (waar ik momenteel op werk) en die wil ik indien mogelijk verkopen. Het betreft een Toshiba Satellite 4070CDT met een 350 MHz celly, 64 MB RAM, 3 gieg HD, cd-rom, diskette, netwerkkaart, 56k modem, bluetooth en WIN98SE als OS.

Ik kreeg net een bod van 150 euro... wegdoen of niet?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 16:44:
Goed idee... ga ff wat proberen te regelen.

Ik heb hier nog een oude laptop liggen (waar ik momenteel op werk) en die wil ik indien mogelijk verkopen. Het betreft een Toshiba Satellite 4070CDT met een 350 MHz celly, 64 MB RAM, 3 gieg HD, cd-rom, diskette, netwerkkaart, 56k modem, bluetooth en WIN98SE als OS.

Ik kreeg net een bod van 150 euro... wegdoen of niet?
Hij heeft TFT, dus kan je altijd wel een student vinden die er meer voor wil lappen.

Qua HD en geheugen denk ik dat erg veel studenten wel doorhebben dat het niets is, verkopen voor 150 euro lijkt me voor beide partijen een goede zaak.

Medion is overigens een soort dozenschuiver, qua kwaliteit zit het wel redelijk, maar fysiek en qua batterijen hoef je je er niet veel van voor te stellen... 500 euro is overigens een hele redelijke prijs.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Laten we wel een beetje ontopic blijven en niet verzanden in een discussie over de waarde van oude hardware, daar zijn andere topics voor.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx Ecteinascidin.
Pagina: 1