MP3 --> Audio-CD; maar dan zonder hiccups....

Pagina: 1
Acties:

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Ik wil graag van mijn digitale CD-verzameling (MP3-formaat) weer eens een CDtje branden. Nu is tijdens het rippen en converteren naar MP3 er een klein stukje stilte voor en na elk nummer geplaatst. Is er een programma dat deze stiltes weg kan halen, zodat ik weer gewoon zonder irritante pauzetjes een gewoon CDtje kan beluisteren?

Oh ja, ik heb al geprobeerd:
Acoustica MP3 to WAVE converter PLUS: nogal compleet onbruikbaar op het gebied van het weghalen van voornoemde stiltes,
MP3DirectCut: niet precies genoeg,
MP3Trim: lukt niet.

Mijn hemel, is het zo moeilijk om een MP3-bestand te ontdoen van die stiltes? Lijkt mij toch wat standaard functionaliteit: effe instellen beginpunt en eindpunt (in miliseconden?) waartussen de verwijdering moet plaatsvinden en de stiltedrempel (threshhold) ook nog even een waarde geven en hupsakee.

Nou ja, wellicht heb ik niet goed genoeg gezocht (hoewel ik toch echt mijn uiterste best heb gedaan) of zie ik iets geheel en al over het welbekende hoofd.

Dank in het vooruit.

Rob

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

welkom op GoT :)

Nero kan het zelf (is wel wat gepiel) ook doen... met filters of met haar eigen wave-editor... try it and be surprised :)

de site

Deze plek is te koop.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 18:40

Spacecowboy

XBL: Biggmans

In nero 6.0 gaat dat heel gemakkelijk. Hier de Demo downloaden

Gebruik ook eens de search (die het nu dus niet doet...)

HENG HENG

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:38

Barca

In Search Of Sunrise

Er zijn veel programma's die dat kunnen. Zoek en gij zult vinden. Ik gebruik CoolEdit Pro.

Verwijderd

Het nadeel daarvan is dat de MP3 gedecodeerd wordt naar wave en dan weer gecodeerd naar MP3 en daar wordt de kwaliteit niet hoger van.

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Bedankt voor de respons zo ver, maar het gebruik van een wave-editor had ik zelf ook al bedacht. Nadeel: wel, we werken met computers, toch? Waarom ineens zoveel handwerk; dit soort klusjes zouden toch bij uitstek geschikt moeten zijn om door een computer uitgevoerd te laten worden? Ik gebruik GoldWave (versie 5.04) als wave-editor (en er zijn er meerdere, ik weet het: Nero heeft een wave-editor, CoolEdit Pro, en vast nog veel meer die ik even gemakshalve vergeet te noemen), en da's best handig, zo af en toe. Maar toe jongens, effe 16 stuks wave-bestanden handmatig van begin-stilte en eind-stilte ontdoen? Lijkt me wat overdreven. D'r moet toch wel wat beschikbaar zijn?

Oh ja, ik heb echt wel gezocht op e.e.a. en ook wel wat gevonden; maar, zoals ik ook al gemeld heb, diverse programma's geprobeerd en ongeschikt bevonden.
Pagina: 1