WinXP bak aan = Win98 bakken zien zichzelf en elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 20:48
Ik heb een heel vaag netwerkprobleem. Ik zit dus met 3 comps (1tje aan een Wireless access point maar dat werkt verder goed) aan een router waardoor ze allemaal vrolijk kunnen internetten. Nu kunnen alle win98 bakken elkaar en zichzelf zien en vrolijk netwerken. Als ik echter mijn xp bak aanzet zien alle computers echter de win98 bakken niet (Dus de win98 computers zien zichzelf ook niet) maar alleen mijn win XP computer.

Alle win98 computers krijgen via dhcp een ip-adres terwijl mijn winXP computer een vast ip-adres heeft ingesteld, maar dit zou geen conflicten mogen veroorzaken, omdat dit vast ip-adres niet uitgedeeld kan worden aan de win98 computers.

Alle computers kunnen elkaar en zichzelf verder pingen en zitten in hetzelfde domain.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen en gister heb ik zitten zoeken en kon ik niks vinden maar nu doet ook de search het niet meer dus vraag ik het maar hier.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:41
Domein: welk domein? DNS of Windows domein?

Het zou iets te maken kunnen hebben met de master browser. Dus de machine die het 'stokje' krijgt om de lijst met computers bij te houden. Probeer eens wat te spelen met de instellingen van het Microsoft netwerk (op de win98 machines).

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 20:48
hmmz bedankt maar het is al opgelost tt. Heb er net 2 uur mee zitten klooien en dan open ik een topic en 2 min later is het opgelost :/

Ik moest op mijn xp bak mijn 'local area connection' en '1394 connection' (firewire) bridgen maar waarom is mij een raadsel...

[ Voor 8% gewijzigd door Shagura op 16-08-2003 16:55 ]

Verwijderd

okey

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 16:57 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:41
Shagura schreef op 16 augustus 2003 @ 16:55:
hmmz bedankt maar het is al opgelost tt. Heb er net 2 uur mee zitten klooien en dan open ik een topic en 2 min later is het opgelost :/

Ik moest op mijn xp bak mijn 'local area connection' en '1394 connection' (firewire) bridgen maar waarom is mij een raadsel...
Dat slaat ook eigenlijk nergens op :) Een bridge zorgt ervoor dat verkeer op je LAN ook op de firewire aansluiting komt te staan. Maar goed, misschien dat er daardoor een andere instelling weer goed is gezet.

Verwijderd

Heel vaag. Idd ik had ook problemen met het koppelen van een win98 machine en een XP machine. Nu ik dus naar aanleiding van dit topic een brug heb gemaakt tussen me firewire en mijn netwerkkaart, doet ie het plots wel. Joost mag weten waarom. Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar. Iemand?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

zet anders de 1394 verbinding eens uit...

lijkt mij dat je die niet gebruikt...

ik had ook iets met 2 netwerkkaarten op mijn server..

1 wireless accesspoint en 1 gewone netwerkkaart...

de wireless viel regelmatig weg vanwege een probleempje met de stroombesparing van windhoos..

daardoor was mijn server op geen enkele manier meer te bereiken (apache, ftp, gewoon windows netwerk, vnc) dat was knap lastig omdat dat ding alleen een stroomkabel en een netwerkkabel heeft, en dus vnc nodig heeft voor control enzo

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:09:
Heel vaag. Idd ik had ook problemen met het koppelen van een win98 machine en een XP machine. Nu ik dus naar aanleiding van dit topic een brug heb gemaakt tussen me firewire en mijn netwerkkaart, doet ie het plots wel. Joost mag weten waarom. Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar. Iemand?
Dit wil ik ook graag weten!
Pagina: 1