Toon posts:

Asus a7n8x-vm lan werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende nieuwe systeempje aangeschaft:

Asus a7n8x-vm
AMD athlon XP 2800+
512 mb pc3200 geheugen

Op dit systeem krijg ik de lan niet aan de praat. Ik heb verschillende drivers geinstalleerd gehad en niks helpt. De netwerkkart krijgt wel een ip van mijn router maar ik kan niet surfen of in het netwerk neuzen. Iemand hier een goede oplossing voor?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Of ik een goeie oplossing heb? Meer info geven :)
Welk besturingssysteem
Heb je al de nieuwste nForce drivers geprobeerd
welke instellingen, welke router,

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai met win xp met daarop sp1 (windowsupdate werkt niet op het moment)

Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd zowel van nvidia als van asus

Ik heb verder geen instellingen verandert en de router is een linksys befw11s4. Wanneer ik een netwerkkaartje in dit systeem druk werkt alles wel, het ligt dus echt aan de on-board nic.

Verwijderd

het kan zijn dat er een 3com netwerkkaart in zit, das in ieder geval zo bij de deluxe versie maar ik weet niet precies of ze daar drivers van hebben bij 3com

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Je zegt dat ie wel een ip-adres krijgt. Kan er dan ook gepinged worden ?
Jezelf of de router ?
Wat is het voor NIC ? Enz......

Verwijderd

Topicstarter
Er zit volgens mij een (on-board)realtek kaartje in. Hier staan de specs van het mobo:

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-VM&langs=01

Hij krijgt dus wel een ip wanneer ik hem aansluit maar ik kan niks doen met de (on-board) netwerkkaart, zelfs niet pingen van of naar andere pc's in het netwerk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 17:03 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Realtek wordt normaal door xp zelf al herkend.
Geeft Xp nog een unknown device aan of wordt er wel een netwerkdevice gedetecteerd.
De drivers van de ASUS cd laten die zich ook niet installeren ???

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Staat ie niet toevallig in de bios uit en herkent windows hem toch?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 16:59:
Er zit volgens mij een (on-board)realtek kaartje in. Hier staan de specs van het mobo:

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-VM&langs=01

Hij krijgt dus wel een ip wanneer ik hem aansluit maar ik kan niks doen met de (on-board) netwerkkaart, zelfs niet pingen van of naar andere pc's in het netwerk
Als het goed is is het een nVidia controller maar met een Realtek PHY, de aansluiting zeg maar. Het torentje komt dan van realtek af maar de controller zit gewoon in e south bridge als het goed is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ja de drivers kun je gewoon instaleren en de nic wordt dan ook herkend als een NVIDIA nForce MCP Networking controller. Hij krijgt vervolgens ook een ip van mijn router, dit is ook te zien "in" de router dus dat werkt allemaal goed. Alleen kun je de pc niet pingen en kun je niks doen met de netwerkkaart. Het is dus net of er een soort van firewall inzit die alles blokt. Er is echter geen firewall geinstallerd, ook die van XP staat uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

Wees voortaan eens wat uitgebreider. Verder is dit nauwelijks een PMG issue te noemen- de chip zit op het moederbord, maar verder is dit gewoon een NT (Network Troubelshooting) issue.

Toch gooi ik'm dicht ipv te moven omdat je topic(start) ook niet aan de voorwaarden aldaar voldoet. Lees het volgende door: FAQ Network Troubleshooting - met name geef je veel te weinig info over zowel de specs (wat voor NIC chip bijvoorbeeld), maar ook exact wat je allemaal zelf geprobeerd hebt.

/verkeerde subforum/duidelijkheid - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.