[MIC -> PC] Oude mic (6-pin) -> pc audio in?

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probleempje om goede opnames te maken via de mic-in van me computer, materiaal gebruikt:

- Sennheiser microfoon met jackconnector (prijzig)

Nu die Sennheiser moet me zoveel male beter geluid en een dynamischer geluid opleveren. Echter als ik opneem (via de mic ingang) aan m'n computer, is de er praktisch 'niets' opgenomen. Pas na het geluid 3*500% te versterken komt er een zichtbare geluidsgolf (die ook hoorbaar is met veel ruis) tevoorschijn.

Vraag 1: Moet ik dan een voorversterker gebruiken tussen deze Sennheiser en m'n computer? Of hoe verbeter ik hier de prestaties van?

Van zo'n oude cassettedeck heb ik zo'n microfoon afgekoppelt die écht héél goed was/is en waarschijnlijk deze Sennheiser kan overtreffen.
Echter deze connector is geen jack, maar een ronde (RCX???) connector met 6 pinnetjes erin (parallel met de buitenste ronding (minpool?).

Door te googelen kwam ik niet echt tot een resultaat, of een schema dat me de specs konn geven van deze oude mic.

Vraag 2: Hoe kan ik deze oude connector (mbv elektronika ofzo) toch aan mijn computer hangen?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Caerbannog
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Is dit niet gewoon een DIN-stekker?
Zo ja, dan is er op www.hardwarebook.net wel een verloopje te vinden, als je een klein beetje solderen kan :) Je kan ook de line-out van je cassettedeck natuurlijk op de line-in van je geluidskaart prikken. Legio mogelijkheden ;)

• Mizitras
  • Niet online
Caerbannog schreef op 16 August 2003 @ 16:43:
Is dit niet gewoon een DIN-stekker?
Zo ja, dan is er op www.hardwarebook.net wel een verloopje te vinden, als je een klein beetje solderen kan :) Je kan ook de line-out van je cassettedeck natuurlijk op de line-in van je geluidskaart prikken. Legio mogelijkheden ;)
DIN of RCX, geen idee joh. De RCX'n van op het net leken het meesten op mijn 'ding' hier. Ik ben op je URL aan het checken...

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/din5df.gif
Zo lijkt het erop, alleen nog één extra pin :/

[ Voor 12% gewijzigd door Mizitras op 16-08-2003 16:46 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Caerbannog
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Heeft hij ook een diameter van ongeveer 1 cm? Helaas ken ik die aansluiting niet. Ik kan je er dus ook niet mee verder helpen... Maar helpt het aansluiten van de line-out van je cassettedeck op de line-in van je geluidskaart niet? Veel suk6 iig :D

• Mizitras
  • Niet online
Caerbannog schreef op 16 augustus 2003 @ 17:02:
Heeft hij ook een diameter van ongeveer 1 cm? Helaas ken ik die aansluiting niet. Ik kan je er dus ook niet mee verder helpen... Maar helpt het aansluiten van de line-out van je cassettedeck op de line-in van je geluidskaart niet? Veel suk6 iig :D
"line-out casettedeck" ???

één woord daarvoor: 1987
Denk niet dat dat toen gewoonte was om een line-out er al aan te hangen op zo'n ding. Of het moest je extra geld kosten ;)

Ik zoek nog wel even voort.

En ja, zoiets van een 1 centimeter als op de tekening. (Een DIN-5 formaat dus)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30

Eraser127

Nijkerk

dan zal het wel een 6 polige DIN stekker zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.accesscomms.com.au/images/dinplug.jpg

My Discogs

• Mizitras
  • Niet online
Inderdaad, nummero F dus.

En enige specs daarvan? Of enige audiophiles die daarmee hebben gewerkt en er wat meer over kunnen zeggen?

Verwijderd

Misschien kun je toch gewoon die Senheisser gebruiken.
Heb je de opnamemixer wel goed staan? Dempen uitgevinkt en onder geavanceerd kun je een +20 dB boost erop zetten....wil ook wel eens helpen ;)

Veel suc6 & hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 21:30:
Misschien kun je toch gewoon die Senheisser gebruiken.
Heb je de opnamemixer wel goed staan? Dempen uitgevinkt en onder geavanceerd kun je een +20 dB boost erop zetten....wil ook wel eens helpen ;)

Veel suc6 & hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen
Staat volledig open, die 'boost' doet het geluid wel wat vervormen, dat wel. Maar ik hoef dan alleszins nog maar één keer x500% het geluid te versterken via de software.

Thanks alleszins.

• Mizitras
  • Niet online
Iemand nog idee wat die 6-polige DIN zijn specs kunnen zijn (van de pins afzonderlijk) ? Bij de muziekwinkel -geloof het of niet- KENDEN ZE HET NIET !!!

Verkoper die 'verkoopt', maar feedback geeft ie niet veel op z'n materiaal. Ach ja :-/

Pagina: 1