Toon posts:

Duron op 1000 Mhz Krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn duron nu rockstable draaien op 950. Ik wil hem naar 1000 helpen maar als ik hem erop zet krijg ik een register error. Aan de cooling licht het niet want hij is idle maar 25 C (waterkoeling)

Nou vroeg ik me af: Moet ik die voltage mod doen?

Eigenlijk wil ik niet aan m'n net nieuwe mobo gaan solderen maar als ik er dan bv 100 mhz meer uit kan krijgen dan is het wel de moeite waard.

Verwijderd

Kan je je FSB niet ietsie omhoog krikken? Zo te zien doe je alleen aan multiplier overclocking.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel ja maar dan krijg ik weer die register error. Daar schiet ik dus nix mee 0p.

btw dan zou ik ook het mobo gaan overclocken, en die is niet erg goed gekoeld. Ik moet nl mijn compu zo stil mogelijk hebben omdat hij op mijn kamer staat en ik s nachts nog wel wil stapen.

Ik heb er voorin zo'n 92mm intake inzitten die draait op 7 volt

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik kreeg mijn Duron700 eerst ook niet over de Gig, na de voltage tweak echter wel...

Ik denk dat er niks anders op zit..Bovendien valt het reuze mee om even wat te solderen.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 november 2000 10:34 schreef psychotic het volgende:
Ik kreeg mijn Duron700 eerst ook niet over de Gig, na de voltage tweak echter wel...

Ik denk dat er niks anders op zit..Bovendien valt het reuze mee om even wat te solderen.
Hoever kreeg jij hem voor de voltage mod?

Verwijderd

Wat is een goeie link voor die voltage mod???

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Registererrors duiden vaak een geheugenprobleem aan...dat zou ik eerst ff checken. Mijn Duron 600@950 liep ook niet verder door het geheugen :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Nou aan het geheugen kan het moeilijk liggen want dat word niet eens overgeclocked. En het is nog maar net een dag oud.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik had eerst mijn duron 600@850 met chrome orb. met waterkoeling kreeg ik maar 950 dus heb ik die voltage mod uitgevoerd (asus a7v) en nu draaid hij rustig op 1ghz. windows komt hij ook nog in op 1100 maar dat is niet echt stabiel meer.

weerstandje kost je een kwartje dus waarom zou je het niet doen, is niet zo moeilijk om te solderen al ging het bij mij de eerste keer mis.
ik had het moederboard uit de kast gehaald (waterkoeling losmaken e.d. (veel werk)) weerstandje gesoldeerd getest en weer ingebouwd. opnieuw testen en het werkt niet :(, weerstand lag los op het moederbord. toch niet helemaal goed gesoldeerd :(. opnieuw gesoldeerd en draaid nu al een paar maanden op 1ghz :)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

is niet zo moeilijk om te solderen al ging het bij mij de eerste keer mis.
Dat is waarchijnlijk ook het gene wat Snap tegen houdt...;)

• psychotic

psychotic

Nixs

Voorheen kreeg ik hem op 970 maar niet stabiel.......

Hier een site, take a good look:

www.vr-zone.com/Home/news59/news59.htm#904

Zie ook deze: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/78150/1

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Is zo'n voltage tweak nou wel verantwoord? Hij mag toch max. op 1,85V lopen toch?
2,10V lijkt me wel erg bruut!!!!

Is dat niet gevaarlijk? :?

Met hoeveel graden neemt de temp. toe?

:o

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb het probleem dat ik een zwart beeld krijg als ik een multipla van 10 of hoger instel, zou je dat ook op kunnen lossen door deze truukendoos open te trekken of zal ik tevreden moeten zijn met mijn 970 MHz met mijn Duron 800? op die snelheid draait hij retestabiel en word hij 40 graden op full-load. 300 watt voeding MSI K7T Pro II
alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

• psychotic

psychotic

Nixs

Voltage tweak staat beschreven voor Abit KT7 en Asus A7V..

Zwart beeld kwam bij mij ook voor, voorheen kreeg ik die ook op multpl. 10*

Er zit een beveiliging op het MB die er voor zorgt dat het voltage niet meer afwijkt dan 10/15% van het max voltage van 1.85 volt=2.1275...

Door het hogere voltage zal de proc wat heter worden, dus die moet je gewoon in de gaten houden..

Suc6

Verwijderd

he The_PyroPath ik heb een oplossing voor je!

Met die MSI KT7 PROII ....dat pratende klote bord..... heb ik hetzelfde...ik heb alleen het voorrecht dat ik ook op de zaak nog kan testen in andere borden...

Mijn duron 800@1000 op 1,8v met een proII loopt niet stabiel en ik heb hem ook nog maar 1 x daarop zien draaien..

Pak ik hierna een asus a7v of een abit k7t uit de kast, kan diezelfde duron ineens 1080mhz aan op 1,8v!!!!

MSI KT7 PROII = no no

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor weerstanden heb ik allemaal nodig voor verschillende voltages?

Ik denk dat ik het toch maar ga proberen....

Zijn er nog een paar van deze guides???

Verwijderd

Topicstarter
Als het nu weinig succes heeft en ik zet in het bios het voltage op 1,6V hoeveel geeft hij dan in werkelijkheid?

En bv 1,7V?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:44
Wat heeft iedereen toch een probleem met MSI K7t Pro 2 ???

Mijnes loopt superstabiel 800@1000mhz en met 1.725 volt geen enkel probleem.
Met een Simpele Majesty Orb Cooler is bij full load 43 graden }:O

Verwijderd

Topicstarter
Verder iemand nog tips om m'n duron verder te krijgen?

ow ja: Zou het veel verschil maken als ik arctic silver erop smeer?

Verwijderd

wil je echt goedkoop doen, neem dan een oude tv of een voeding, breek een printplaat open, haal ergens (grote transistor of diode) een koelelement vanaf, schraap de pasta eraf en smeer die op je koeler >:)

werkt perfect, en een andere oplossing lag niet voor de hand, want in de wijde omtrek is geen koelpasta te vinden. Zo werkt het ook goed :)

Verwijderd

Dat zelfde had ik ook, maar op de een of andere rare manier deed hij het wel op 1 GHz nadat ik het voltage TERUG! had gezet van 1.8 naar 1.75 V en nu loopt hij als een trein :), nu nog nieuwe geheugen want dit poepspul presteert echt onder de maat:(
Pagina: 1