[Radeon 9500] Monitor schakelt pas in bij Windows

Pagina: 1
Acties:

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Tja, ik heb zoals velen mijn 9500 geflashed...

Nu dacht ik in 1e instantie dat hij mislukt was, maar de kaart deed het dus nog wel.

Alleen 1 probleempje, hij schakelt pas in bij het opstarten van Windows !

Ik kan nu op geen enkele manier in mijn BIOS e/o DOS schermen komen, dus pre-OS lukt mij in feite niks meer.

Ik heb al de originele BIOS teruggezet, maar het blijft hetzelfde..

PS. Ik heb alletwee de Flash programma's (ATIFLASH & FLASHROM) geprobeerd, maar ATIFLASH deed het zoiezo niet bij mij.

Iemand ervaring hiermee of hulp ?

Alvast bedankt.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Klinkt alsof ie als tweede monitor (van een dualdisplay) geconfigged is. Dan start de tweede monitor eigenlijk pas op als Windows start...

No production networks were harmed during this posting

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Misschien had je wat meer specs kunnen geven? En hoe zit het nou precies met je flash? Hij is niet gelukt, maar je kaart doet pas wat in windhoos OF is hij wel gelukt en doet hij het pas in windhoos? (in het laatste geval even terug flashen)..

En het lijkt er idd dat je monitor niet als "primairy" staat ingesteld. Heb je toevallig nog een tweede monitor aan je kaart hangen?

En hoe zit het met een andere AGP kaart, om maar even uit te sluiten dat het niet aan het mobo ligt..

//edit
Beetje scheef gelezen, vergeet mijn eerste allinea'tje maar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DrSnuggles op 17-08-2003 11:33 ]

Learn something new every day.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Ik heb dus nog een Geforce 4 hier liggen, die het wel doet op AGP. Deze start wel gelijk op , en heeft geen problemen.

Ik begin toch te twijfelen aan mijn bios, ik flash hem namelijk zonder PCI kaartje, maar zeg maar zoals ik "denk". Ik weet dus hoe ik in DOS moet komen en heb via DOS gewoon een simpel batch bestandje opgestart. Enige meldingen zie ik niet verschijnen, dus misschien moet ik wel op een toets drukken, maar dat zie ik dan dus niet.

Dus nu mijn vraag.. heeft iemand nog een origineel Club3D Radeon 9500 BIOS ?

Het zou zeer op prijs gesteld worden :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600