Toon posts:

Iemand ervaring met 2x Voodoo II in SLI ??

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat even in elkaar te sleutelen maar het werkt niet !
Het zijn twee Helios kaartjes (ik weet het, mischien niet het beste merk), en ik heb ze in verschillende PCI sloten geprobeerd. Telkens loopt de hele PC of het spel vast zodra ik een spel start dat gebruik maakt van 3dfx. Ik gebruik de reference drivers van 3dfx.
Ik ben nu ff de draad kwijt. Los werken ze allebei prima en het enige dat ik kan ontdekken is een klein verschil in de layout van de kaarten (een is ong. 1 1/2 jr. en de ander een 1/2 jr. oud). Verder is de opdruk op het geheugen anders.
Kabels zijn allemaal volgens de handleiding aangesloten......
Iemand enig idee of dit op te lossen is ??

Bedankt Jaap

Verwijderd

In een het verleden heb ik ook zón config gehad, en je moet is ff kijken bij beeldschermopties of ergens Scan Line Interleave (=sli) detected! staat.
Je weet echt zeker dat je die sli-kabel tussen de twee kaarten goed heb zitten heh?
Tenzij de snelheid van het geheugen verschillend is , dan weet ik het niet zeker of dat zou werken, bel anders gewoon.

Verwijderd

Zitten de kabels goed, dat wil zeggen is de tweede Voodoo2 niet aan de buitenkant doorgelust? (dus maar 1 kabel aan de buitenkant?) Zit de SLI kabel goed? En hebben beide kaarten hetzelfde type geheugen (snelheid)? Ook schijnt het dat de bios-versie op de kaarten uit kan maken (maar ik wist niet dat er een bios op zat...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen van alles geprobeerd, en dat wat in bovenstaande antwoorden staat ook (bedankt voor de suggesties). De kabels zitten goed, er is aan de buitenkant maar een doorluskabel, en de SLI kabel past volgens mij maar op 1 manier (er zitten nokjes op).
De opmerkingen die mij aan het twijfelen brengen, zijn die over de geheugensnelheid.
Ik denk dat daar de schoen wringt, want op het nieuwste bord staat een snelheid op de chips geprint (110Mhz). Op de oudere kaart, kan ik niets over snelheid ontdekken, dus ik vermoed dat deze anders zijn. Jammer !!!
Wie heeft er nog een niet zo oud Helios kaartje met 110Mhz geheugen over (zacht prijsje)???? :) :) +)

Verwijderd

Niet zo snel opgeven alfaserv
Er is mischien nog een oplossing:Nl;
Stop de kaarten er een voor een in en Gebruik het programma'tje Powerstrip om het geheugen van de 2 kaarten op de zelfde snelheid te zetten.Gebruik uiteraard de snelhied die het laagst is (vande 2 kaarten dan).Stop ze er nu tegelijk in en probeer het opnieuw.Ik hoop dat her werkt.
Greetz Kursad
:)

Verwijderd

Topicstarter
Powerstrip? Wel van gehoord, nog nooit geprobeerd. Misschien wordt het tijd....
De settings die je hier mee maakt, zijn die blijvend dan, ik bedoel als je de kaart eruithaalt is dan de setting weer weg?
Ik ga eens kijken of ik het ergens kan vinden, en dan probeer ik het uit!
Bedankt !! Japio

Verwijderd

Is al vaker het onderwerp geweest, maar okee.

Grote kans dat de borden een verschillende
revisie hebben. Bij mij werkte het pas nadat beide(!) borden rev 1.2 hadden; het ene merk is wat dat betreft kritischer dan de andere.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Arnie,
weet je of die topic nog ergens te vinden is?
Misschien kan ik er nog nuttige informatie uit halen.
Die truc met powerstrip hierboven? Heeft iemand daar ervaring mee??

Verwijderd

Voodoo slaat de geheugen setups in het register op (onder andere)Als je de settings wijzigd dan moeten ze bleijvend zijn tenzij je het uit je register weggooid.
Trouwens altijd het proberen waard.Bij sommige lukt het wel en bij andere niet.Omdat het dan ergens anders aan ligt dan verschillende geheugen snelheden.Greetz Kursad :)
p.s. ik heb zelfs over proggies gelezen gie er oor zorgen dat je 2 Voodoos van verschillende merken kunt gebruiken.Speur gewoon ff het net af. :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Deze topic is inderdaad al eerder geweest, namelijk hiero en hiero .
Overigens blijf ik beweren dat de bios versies van de twee kaarten ook hetzelfde moeten zijn en aangezien jij een kaart van 1 1/2 en een van 1/2 jaar heb lijkt het me dat er een redlijke kans is dat dit niet zo is ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
De redelijke kans blijkt een grote kans :(.
Ik krijg het niet aan de gang, ook na rommelen met powerstrip lukt het niet !!!
Sh...t
Ik zie ook een groot verschil in de hele board lay-out, dus dat zal het wel zijn. Nou, verder zoeken naar een met dezelfde revisie dan. (heb nu wel meer kans ;) )

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-08 16:57

Thorne

Forrester

Pas nou op met dat powerstrip, je VooDooII's moeten op 90 MHz. staan niet op 110 MHz. of 100 MHz. Die van mij gaan tot 95 MHz ongekoeld goed, maar heeft weinig zin om ze dan over te clocken.

Wel grappig om te leven dat SLI nog leeft!

>specs<

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als je niet zo dik in je slappe was zit, dan moet je met dit soort oplossingen voor elkaar zien te krijgen dat mooie veel vragende spellen toch een beetje redelijk speelbaar zijn!
In het antwoord van Chemist staan een paar leuke links, bedankt daarvoor, en daar ga ik komend weekend nog eens even mee rommelen !

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Dit had ik ook, ik heb vervolgens heel mijn pc opnieuw geinstalleerd en toen werkte ie wel perfect.

Verwijderd

Topicstarter
HIIIII HAAAAA,
Het is opgelost, ik heb wat rondvraag naar een ander helios kaartje gedaan, en daar is een mooie versie 2.0 uitgerold. Nu heb ik dus 2x v2.0 in mijn PC, en het werkte in een keer :) :)
Als ik al jullie antwoorden en suggesties niet had gehad zat ik waarschijnlijk nu nog te kloten!
Bedankt allemaal !
Pagina: 1