[WinXP]Verward keyboard...

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik post dit voor een maatje omdat hij het zelf niet meer kan. :P Ik wilde de search gebruiken maar die was offline. Bij voorbaat dus excuses als dit probleem al eens voorbij is gekomen.

Vandaag zaten we via de Kawaks emulator een Neogeo spelletje online te spelen. Nadat we er mee ophielden was opeens heel zijn keyboard "in de war".

Het probleem:
Als hij één knop indrukt verschijnen er meerdere letters op het scherm. Sommige knoppen openen programma's als Internet Explorer. Hij heeft een Sweex media keyboard wat automatisch werd gedetecteerd door WinXP en nog nooit voor problemen heeft gezorgd.

De keyboard keuze en taal staat correct ingesteld.

Ik denk zelf dat de keymapping gewoon door de war is geraakt op de een of andere manier... Oplossingen? :?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oplossingen?
Een reboot?

Virussen? Scan ze hier!

• RedTop
Ik dacht dat het al voor zich sprak dat dat inmiddels wel een paar keer is gebeurd...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RedTop schreef op 16 August 2003 @ 15:40:
Ik dacht dat het al voor zich sprak dat dat inmiddels wel een paar keer is gebeurd...
Nou nee, meestal komt de gewone user echt niet op het idee dat dat wel eens de oplossing zou kunnen bieden, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. En het stond er ook niet expliciet bij, dus ik meldde het als mogelijkheid.

Maar is die machine helemaal up-to-date, en dan bedoel ik voornamelijk SP1?

Zijn er ondanks dat XP het toetsenbord zelf herkent, misschien specifieke drivers voor dit toetsenbord bij de fabrikant te downloaden? ZO ja, dan zou je die eens kunnen proberen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Check je toetsenbord instellingen bij je input locales, je input language en keyboard layout/IME.

Bij een engelse besturingsysteem hoort het volgende te zijn ingesteld:
Input language: English (United States)
Keyboard layout/IME: US

• RedTop
RedTop schreef op 16 August 2003 @ 15:34:
De keyboard keuze en taal staat correct ingesteld.
Zie quote, locales staan goed ingesteld. (United States 101 - international)

De machine is helemaal up to date en gepatched. Ik weet dat zeker omdat hij zich onlangs heeft gebrand aan zijn luiheid op dat gebied. Hij heeft daarvan wel geleerd. :P

Aan de driver kan het niet liggen. Het keyboard heeft altijd goed gewerkt en we hebben Kawaks wel vaker gespeeld zonder dat het fout ging. Uiteraard valt het te proberen... :)

Zijn er geen .ini files oid voor keymapping?

[ Voor 22% gewijzigd door RedTop op 16-08-2003 16:02 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Haal het toetsenbord er eens even een poosje eruit en sluit 'm dan weer aan, meestal zijn dan de drivers gereset. Of gewoon even een standaard toetsenbord aansluiten, daarmee booten en dan weer die Sweex toetsenbord aansluiten.

The devil is in the details.

Pagina: 1