Toon posts:

Hoe in virtual dub AC3 geluid decompressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in virtual dub een film met AC3 geluid naar wav decompressen?
Virtual dub heeft daar geen support voor, is er toevallig een plug in?

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Probeer het eens met FlaskMPEG, zou moeten werken als het tenminsten een MPEG/DVD film is. Als dat niet het geval is, dan kan je als 't goed is wel met een of ander programma het geluid de-muxen, en dan zijn er voor Winamp wel een aantal plugins om AC3 af te spelen, en dus ook naar .wav om te zetten.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Topicstarter
Tis een divx, bij winamp zit wel een plugin voor ac3 maar ik heb liever dat ie meteen in virtual dub de ac3 decode

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Je moet even een update voor Virtual Dub downloaden . Met deze update kun je de AC3 bestanden omzetten naar WAV.
Voor meer info contact me ff via ICQ....

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of in Vdub de sound even apart opslaan als wav, en dan met een AC3 decoder omzetten naar gewone wav. Ik gebruik meestal ac3dec of headac3he.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SideBuster

SideBuster

Microkid schreef op 16 August 2003 @ 18:02:
Of in Vdub de sound even apart opslaan als wav, en dan met een AC3 decoder omzetten naar gewone wav. Ik gebruik meestal ac3dec of headac3he.
Opslaan als file.ac3 bedoel je denk ik. Maar dan niet vergeten de ac3fix eroverheen te gooien en dan pas omzetten naar WAV met één van die progjes.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Ik gebruik altijd AVIMUX om de AC3 track extern te extracten. Vervolgens met AC3->WAV proggie naar wav en dan kan je bij VirtualDub bij audio ipv 'AVI Audio' 'WAV File' selecteren en hem gebruiken. Vervolgens die weer met compressie naar MPEG3 en de rest kan je zelf. Maar SideBuster, waarom een AC3Fix?

Verwijderd

Topicstarter
SideBuster schreef op 16 August 2003 @ 17:59:
Je moet even een update voor Virtual Dub downloaden . Met deze update kun je de AC3 bestanden omzetten naar WAV.
Voor meer info contact me ff via ICQ....
oke super bedankt
het werkt

• SideBuster

SideBuster

Novah schreef op 16 August 2003 @ 18:07:
.... Maar SideBuster, waarom een AC3Fix?
Als je je ac3 file voor een DVD wilt gebruiken moet je die ac3fix gebruiken. Heeft dacht ik te maken met de headers in het ac3 bestand die dan niet goed worden gelezen door de DVD speler. En bij TMPGEnc DVD Author kun je hem pas importeren als ie gefixxed is.

[ Voor 10% gewijzigd door SideBuster op 16-08-2003 20:10 ]

Pagina: 1