KT7 met AMD1200 op 92 graden

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Leuk verhaal, nog nooit meegemaakt:
Lekker heet. Heel de kast heeft aan de binnenkant een kring opgelopen van de hitte. Het koelblok was te heet geworden om vast te pakken. Kast was enorm warm tot heet. Na een tijdje wachten alles losgemaakt... processor had een mooie afdruk gemaakt in het koelblok aan de onderzijde. Op de plek van de smdtjes en core is een zilver afdruk op het koelblok, de rest is zwart geblakerd en niet schoon te krijgen... misschien met een staalborstel, ghe.

Maar goed, alles nagecheckt... fans draaien goed. HD gecheckt, blijkt blaster worm erop te staan. Ik zie geen direkt verband dat een virus een cpu op 92 graden kan laten oplopen... maar goed, cpu wil niet naar beneden in zijn temperatuur. Binnen korte tijd gaat de sensor in de bios richting de 100 graden.

Ongelooflijk dat deze AMD dit gewoon overleeft. Ik betwijfel of een onjuiste temp wordt weergegeven gezien de gehele zwart geblakerde afdruk die de cpu heeft achtergelaten op het koelblok en een leuke kring in de kast van de hitte.

Iemand weleens iets dergelijks meegemaakt...?

Verwijderd

Is die 92 stressed of idle?

Stressed zou het nog kunnen, mijn 1300 gaat ook naar 80 en meer met deze temperaturen stressed

als dat idle is, dan is er iig iets grondig mis

Verwijderd

zoiets ja, had ik mijn koelblok 180 graden gedraaid op mijn 2000Xp gezet, waardoor de helft van de core op het chroomkleurige deel kwam van de zallman 6000cu (die koperen waaier)

afdruk in koelblok

• Scatman_II
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wel zoiets dergelijks meegemaakt, dat was omdat ik m'n fannetje niet had aangesloten en m'n koelblok dus g'woon niet gekoeld werd.

Daarom mijn vraag: draait de proc fan gewoon? Is er voldoende airflow langs het koelblok?

Met de kast open en een grote ventiltor ertegenaan, zelfde probleem :?

[edit]
Ook ik heb een mooie core-afdruk in m'n koelblokkie staan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Scatman_II op 16-08-2003 15:14 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Ik zie wel een link tussen een virus en een hete cpu => Hogere processor load?

• Scatman_II
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 15:15:
Ik zie wel een link tussen een virus en een hete cpu => Hogere processor load?
Maar niet alsie int bios zit toch :? Tenzij dat blaster virus zich in je bios nestelt, maar das dan nieuw voor mij.

[edit]
Zelfs met een 100% load mogen zulke temperaturen gewoon niet voorkomen natuurlijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door Scatman_II op 16-08-2003 15:16 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

/me KT7-RAID met T1200 met 4 schijven heeft... . Temp processor volgens MBM van de week opgelopen langzaam opgelopen naar 82 graden. Dat vond ik toch iets te veel. Temperatuur in kantoor was 33 graden.

Verder teruggegaan... Max. Temp Proc 86 graden 1 1/2 wk geleden. Systeem heeft hele tijd aangestaan !!!!

Op dit moment is kast open, staan er twee ventilatoren aan beide kanten systeem koel te houden....

Kan systeem nu ff niet vervangen... of aanvullende cooling installeren (Tijd ontbreekt vandaag) Temp nu 57 graden... en geluid in mijn kantoortje komt overeen met intercooling van een vrachtwagen.... of een serverruimte ... You get the picture!

Morgen toch maar ff naar Beverwijk - zwarte markt ... kijken of ik systeem niet kan vervangen of betere cooling kan regelen....

BTW: sensor van KT-7 heeft al naar gelang plaatsing afwijking...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 15:20 ]

• MindfluX
  • Laatst online: 01-12-2024
Het is een bedrijfspc, en ben eerst gestart met het veilig stellen van de nieuwe gegevens. Via ghost laatste systeem er weer op gezet en documenten terug geplaatst. Virus is nu van de HD af. Dat was de eerste prioriteit, nu ga ik kijken hoe het met de pc ervoor staat. De fans draaien allemaal goed, er is wat weinig koeling, gewoon standaard kast koeling dmv voeding. Maar de pc draait al sinds november 2001 goed. Alles kwam ineens na blaster.

Wat ik in ieder geval weet is dat hij met minimale componenten (dus zonder hd e.d.) al op 92 graden komt in het bios, dus IDLE. Prachtig. Ik vind het eigenlijk wel een grap, dat zoiets kan gebeuren, terwijl alles naar mijn weten ok is (fans, voeding e.d.). Overigens ook zonder kap vande behuizing zo'n hoge temp.

Ik moet nog verder uitzoeken, maar wilde graag mijn ervaring delen. Voor diegene die denken dat hun amd thunderbird doorbrand bij 90...: bij deze ervaring dat dat nog wel meevalt.

Als ik voldoende tijd heb, ga ik alles 100% nachecken, dat zal ook wel moeten, en dan zal ik het resultaat daarvan wel hier posten: het hoe en waarom dat nou heeft kunnen gebeuren.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
http://www.backtrace.de/msblast_analysis.txt stond op bugtraq..
in de C code van de main routine (staat in die analyse) zie je het volgende stukje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    // start payload on every 16th of a month or every day beginning from september
    if ( (atoi(& day_of_month) > 15) || (atoi(& month) > 8) )
        CreateThread(0, 0, payload, 0, 0, &ThreadId);

// start spreading the worm all over the windoze-world
    while (1) spreadworm();

// is that a joke ? it will never be executed ;)
    WSACleanup();

zoals je ziet gaat hij een oneindige loop in, waarin hij naar random ip adressen met gebruik van raw sockets (niet zeker daarover) zijn payload gaat sturen..
Die oneindige loop kan je 100% CPU load dus verklaren..

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
maar die is nog niet actief als hij in zn bios hangt :)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Laat je kast gewoon open en test nog een keer het is erg warm weer ;). Zet er desnoods gewoon zo'n lompe ventilator voor. Maareh zo'n warm kan in prencipe niet je cpu temp omhoog laten gaan. Helemaal stressen zou kunnen maar daar zit ook een max aan. Bios instellingen wordt pittig imo.
Probeer es een andere koeler zou ik zeggen, de temp sensor is misschien wel niet helemaal correct maar 1 ding weet je cker en dat is dat die te warm is. gl

Verwijderd

Stressed of niet-stressed, 92 gr. is gewoon véél te hoog . Misschien heeft je fan tijdelijk stilgestaan oid? Een andere verklaring kan ik echt niet bedenken.

Overigens heb ik ook een afdruk van m'n core (Duron 600@900@1,75V@44gr) op elk koelblok staan dat ik op deze proc heb gehad (stuk of 4), is volgens mij vrij normaal. Maar dat zwartgeblakerde klinkt 'not OK'.
Pagina: 1