Toon posts:

compressie 0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn isdn verbindin is de compressie steeds 0% terwijl ik het bij de eigenschappen wel heb ingeschakeld. hoe zet ik het dan wel goed aan?

en is er iets om mijn verbinding wat sneller te maken? prog of reg bestandje ofzo?

Verwijderd

kun je niet gewoon een downloadmanager gebruiken?

dat gedoe met je verbinding compresseren is imho een beetje uit de tijd en met isdn tamelijk zinloos

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 13:45:
bij mijn isdn verbindin is de compressie steeds 0% terwijl ik het bij de eigenschappen wel heb ingeschakeld. hoe zet ik het dan wel goed aan?

en is er iets om mijn verbinding wat sneller te maken? prog of reg bestandje ofzo?
Dit moet wel door je provider ondersteund worden. Mijn ervaring is dat dit nauwelijks gebeurd. Wel vraag ik me af wie er een provider weet die dit ondersteund...

Andere manier om je verbinding sneller te maken, dual isdn inbellen. Het ligt aan je modem hoe je dat moet instellen, iedere modem is weer anders. Echter, je belt wel twee keer in naar je provider, dus betaalt ook 2X zoveel.. Ook moet je provider dit ondersteunen.
Een andere manier is ADSL, kabel of sateliet internet verbinding aanvragen. ISDN was jaren geleden snel, maar inmiddels ruim achterhaalt....

idd is een download manager een handige tool om afgekapte downloads te verhelpen. Maar ofdat het tegenwoordig ook nog veel uitmaakt om een bestand meerdere keren tegelijkertijd aan te vragen om zodoende de download te versnellen? Heb zo'n vermoeden dat het op een telefoon verbinding zeer weinig uithaalt.

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 16-08-2003 13:50 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:28

grimson

domeingrommer

Volgens mij gebruikt Xs4all STAC compressie op IDSN.
Je kan dit controleren door een 10MB bestand aan binary te downloaden (test) en een 10MB hoog compirmeerbaar bestand te downloaden (ook als test uiteraard en niet alles ! :)
Bestanden terug te vinden op o.a. xs4all ftp site.
Zo kan je zien of je compressie werkt.

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 16 augustus 2003 @ 13:48:
[...]

Dit moet wel door je provider ondersteund worden. Mijn ervaring is dat dit nauwelijks gebeurd. Wel vraag ik me af wie er een provider weet die dit ondersteund...
Volgens mij ondersteunen vrijwel alle providers dit op een enkele na...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zonnet. welke provider is btw het snelst voor isdn? (zal nie veel schele maar ok)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 17:59:
ik heb zonnet. welke provider is btw het snelst voor isdn? (zal nie veel schele maar ok)
staat dat niet op speedtest.nl?
eigen ervaring (allemaal enkel inbellen):
goed: myweb (wanadoo), 12move, hetnet
matig: compuserve, planet
sloom: hccnet

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt. en ik heb een ping van rond de 90 op die test suite is dat nieteen beetje hoog voor isdn? als ik naar tweakers ping is het btw 54
Pagina: 1